Koiran eroahdistus ja naapurin käyttäytyminen
Koirallani on tapana ahdistua kun hän jää yksin kotiin. Hän viettää yksin vain erittäin pienen osan päivästä enkä poistu ilman koiraa kuin esimerkiksi kauppaan tai tupakalle. Olen alkanut kouluttamaan koiraani eroahdistuksesta pois, mutta ongelma on, että koira on selvästi jättänyt semmosia jälkiä, että ahdistus on mennyt pahemmaksi. Jätin yhtenä päivänä äänityksen päälle kun poistuin ja huomasin, että seinänaapuri protestoi koiran ääniä vastaan hakkaamalla seinää joka sai koirani aivan vauhkoksi.
Tämä siis rivitalo jossa kaksi seinänaapuria enkä nyt tiedä kuka naapuri kyseessä. Olen jättänyt laput kummallekkin jossa olen pyytänyt ymmärrystä ja selittänyt koko asian A4 paperillisen edestä, mutta joku heistä salaa vihaa koiria.
Kaipaisin apua. En tiedä mitä tekisin.
Kommentit (104)
Ap on itse tässä pahin koiravihaaja, kun ottaa eläimen joka ei sovellu pieneen asuntoon, eikä kouluta sitä pärjäämään yksin edes pientä hetkeä. Eläin kärsii ihmisen viihdykkeeksi otettuna leluna, jonka lajityypillisiä tarpeita ei huomioida. Samalla kärsii naapuri, joka ei osaa enää muuta kuin hakata seinää.
Ap, naapurisi on varmasti jo itkenyt tarpeeksi. Turha selittää kuinka itse itket näitä kommentteja.
Anna koira pois.
Mulla on yksi makuuhuone mitä en voi käyttää ollenkaan koska seinän takana on isokokoinen haukkuva koira. Haukkuu/ ulvoo eroahdistusta ja menettää järkensä jos kuulee rappukäytävältä pihaustakaan. Aivan järjettömän kova meteleli ja isännöinti vaan kohauttaa olkansa ja sanoo että "no ei sille oikeen voi mitään.."
Pitääkin muistaa huomenna lähetyä Satoa. Tässä on nyt syyskuusta kuunneltu ulinaa eikä selkeästi asialle edes pyritä tekemään mitään.
Asuin joskus tuollaisen älämölökoiran omistajan naapurissa. Ulvoi järkyttävällä äänellä kaikkea mahdollista vuorokauden ympäri. Oli päiviä jolloin olin varma, että jos edessäni olisi nappi jota painamalla joka ikinen koira katoaisi maailmasta lopullisesti, olisin painanut sitä välittömästi.
Aiemmallakin naapurilla oli koira, mutta en olisi edes tiennyt koko koirasta, ellen olisi välillä nähnyt sitä pihalla.
Koiraviha syntyy huonoista omistajista.