Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö häihin alkaa säästämään rahaa monta vuotta aiemmin vai hoidetaanko ne pankkilainalla?

Vierailija
04.06.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät vain soppatykin vuokraan ja teet ite siihen lihasopan!

Vierailija
2/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä minkä haluat, mutta häät kannattaa suunnitella sillä budjetilla mikä on sopiva sillä hetkellä. Juhlapäivästä saat kauniin vaikka todistajien kanssa kävisitte maistraatissa ja hyvällä valokuvaajalla, ja illalla olisi nyyttikestit teillä kotona! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kyllä ainakin oli ihan jo säästöissä ilman mitään erillistä hää-säästämistä se parikyt tonnia. Toki jos pitää jotkut sadan tonnin häät ulkomailla ym niin tilanne varmasti eri. 

Vierailija
4/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa hoitaa lainalla. Tuttava erosi ennen kuin ehti lainan maksaa.  Miten lainaakaan pystyy maksamaan, jos ei muutamaa tuhatta ole pystynyt säästämään. 

Vierailija
5/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä minkä haluat, mutta häät kannattaa suunnitella sillä budjetilla mikä on sopiva sillä hetkellä. Juhlapäivästä saat kauniin vaikka todistajien kanssa kävisitte maistraatissa ja hyvällä valokuvaajalla, ja illalla olisi nyyttikestit teillä kotona! 

Voihan sitä kirkossakin käydä vihillä. Ei kirkkohäät edellytä kalliita juhlia.

Vierailija
6/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vanha perinne, että morsiamen vanhemmat maksavat häät

Vierailija
7/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin voi mennä , vaikka kirkossakin, ihan ilman budjettia. Vieraat eivät ole pakollisia eikä hääjuhlinta.  Voi käydä juomassa todistajien kanssa kahvikupposen Nesteen baarissa. 

Vierailija
8/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni rahaa n. 500€ ei tuota tarvinnut varsinaisesti säästää. Jokainen toki tyylillään.  

Vierailija
9/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää ottaa lainaa, hääsuunnitelmat ovat liian kalliit.

Vierailija
10/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan hauskaa sitten sulhasen vanhemmilla, jos eivät maksa mitään. Olen ymmärtänyt että modernissa Suomessa hääpari kustantaa suuren osan laskusta itse.

Vierailija
11/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että ajattelisin asiaa itse, kysyn mielipidettä randomeilta internetissä.

-Ap

Vierailija
12/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin säästäminen pitää aloittaa 18-vuotiaana, jos aikoo vaikkapa kolmikymppisenä astua avioon. Mies ehtii vaihtua monta kertaa, säästötavoite ei. Tosin voi tulla mieleen, että sijoittaminen pörssiin, miehen sijaan, on paljon fiksumpaa.

Vierailija
13/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääkulut voi helposti puolittaa laskemalla yhden vieraan makaronilaatikko-annoksen koon 200g:sta 100g:an. 

Vierailija
14/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkarahalla juhliminen on aina ihan helvetin hyvä idea.

Vierailija
15/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, sellanen lähes 100 v vanha. En kyllä tiedä ketään joka ei olisi itse omia häitään maksaneet eli tuo on pitkälti sellainen kuollut perinne. Jos perinteiden kannalta asioita ajattelisi, niin kosintahan pitäisi esittää naisen isälle eikä naiselle itselleen. Ja morsiamella pitäisi olla kapiot.

Mutta itse aloituksesta. Itse en missään nimessä juhlia rahoittaisi lainalla. Joko säästäisin ennakkoon tai juhlat sen mukaiset, että sen hetken varoilla ne pystyy järjestämään.

Jonkun mielestä taas on ok ottaa juhliin lainaa. Eli tää on teidän oma valinta miten juhlanne rahoitatte.

Vierailija
16/16 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait ne maksaa vain ekat häät? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi