Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jonkun mielestä oikeasti mukavaa mennä töihin?

Vierailija
04.06.2024 |

Mua ainakin ahdistaa, vtuttaa ja väsyttää joka aamu eikä kiinnostaisi yhtään.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Vinkki. Kannattaa nuorena opiskella ja sitä alaa jossa toivoo tekevänsä töitä seuraavat 35 vuotta.

En varmasti nauttisi työnteosta jos olisi kurja liksa, liukuhihna edessä tai muuten yksitoikkoinen työ.

Tajuatko nyt ollenkaan kuinka kilahtanut neuvosi on??

Itseasiassa en. Luulitko että oppiminen loppuu todistuksen saamiseen nyky-yhteiskunnassa? Jos haluaa mielekästä tekemistä työkseen, niin usein siihen avain on jatkuva kehitys. Oli ala sitten mikä tahansa.

Toki jos puhutaan siitä miten kaupan kassana oleminen ahdistaa, niin tämä on vähän eri juttu. Mutta aina on mahdollisuus kehittyä myös vanhempana ja sitä kautta päästä mielenkiintoisempiin hommiin. Ja jos mikään työ ei kiinnosta, niin mikä sitten kiinnostaisi. Ei varmaan mikään.

Vierailija
42/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäisin. Sinäkin tykkäisit jos työ olisi mieluista. Suosittelen aina valitsemaan työpaikan jossa viihtyy, ammattiakin voi vaihtaa. Joskus taas elämässä on vain sellainen epämiellyttävä tilanne ja siksikin tulee hieman kipuiltua sillä niin moni asia vaikuttaa työssä jaksamiseen ja kiinnostukseen työtäkin kohtaan. 

Työni oli ennen mukavaa. Tällä hetkellä taas isoja muutoksia tulossa, ryhmä vaihtuu, työt muuttuu täysin ja palkkaa alennetaan. 

Ei enää kiinnosta työnteko ja paikkaa ei voi iän puolesta enää vaihtaa joten vaihtoehtoina ovat irtisanoutuminen,  ennenaikainen eläke tai yrittää kestää nämä viimeiset työvuodet.

Surkeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun töissä on käytävä elääkseen, niin mieluummin käyn työpaikassa , mihin on mukava mennä. Nykyinen työpaikka on juuri sellainen. Toki muutama muukin aiempi on ollut. 

Sit jos ei ole mukava mennä ja herääminenkin töihin ahdistaa, on työpaikka silloin väärä. Näitä on ollut. Silloin etsitään toinen työpaikka.

Olen ollut työelämässä kohta 30 vuotta ja ehtinyt kokeilla useampaakin työpaikkaa enkä ole viihtynyt missään. En käsitä niitä ihmisiä, jotka menisivät töihin vaikka voittaisivat lotossa. Itse en todellakaan menisi.

Ap

Vierailija
44/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaihtamalla parane välttämättä. Vaihtaminen aiheuttaa vain lisää stressiä ja monesti myös lomat menee. Lopputulos voi olla silti se, että on taas jossain tympeässä työpaikassa. Lisäksi jos ikää on yhtään enemmän, ei kannata eikä ehkä edes pysty vaihtamaan enää.

Vierailija
45/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaan IT-lähituki olen. Tykkään työstäni, tiimini on todella mukava. Palkka on parempi kuin etä-servicedeskihommissa. Ei vituta herätä aamuisin töihin. Vitsailin vuosia sitten että tuun tänne töihin (asuin toisella puolen Suomea) kunnes erään määräaikaisen työsuhteen lopulla bongasin tämän avoimen pestin. Hain ja sain. En valita.

Vierailija
46/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käynnissä ainoa mukava asia oli palkka. Tähän ikään mennessä olen ehtinyt olla useassa työpaikassa (sisäsiisti hallinnollinen toimistotyö), mutta koskaan töihin meneminen ei tuntunut mukavalta. Etenkin viikonloppujen, lomien ja muiden vapaiden päättyessä v-käyrä oli aina korkealla. Eikä merkitystä ollut sillä, meninkö toimistolle vai jäinkö kotikonttorille etätöihin. 

Vierailija
47/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs se on täällä kotisohvalla somettaessa. Ei paina kiire ja hommia saa tehdä muutenkin omaan tahtiin. Ja välillä voi mennä omalle terassille chillaamaan. 

t. etätyöläinen

Vierailija
48/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tehdä töitä ja olen tehnyt kaikenlaista homma joten en ole nirso. Nykyään ei vaan kelpaa töihin näin lähes 50 vuotiaana.

Vierailija
49/49 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tehdä töitä ja olen tehnyt kaikenlaista homma joten en ole nirso. Nykyään ei vaan kelpaa töihin näin lähes 50 vuotiaana.

Kuulostat myös hieman yksinkertaiselta.