Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jonkun mielestä oikeasti mukavaa mennä töihin?

Vierailija
04.06.2024 |

Mua ainakin ahdistaa, vtuttaa ja väsyttää joka aamu eikä kiinnostaisi yhtään.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on toimistopäivä. Käyn kahdesti viikossa toimistolla ja kolmena päivänä etätöitä kotona.Se auttaa suuresti, mutta kieltämättä kesäloma voisi jo alkaa.

Vierailija
22/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen sopiva tasapaino työn ja vapaa-ajan välillä on hyvä. Pidän työstäni, jotain saman tyyppistä tekisin, vaikka taloudellista pakkoa ei olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen nykyään pienyrittäjä ja nautin työstäni. Luovaa ja itsenäistä.

Vierailija
24/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä tykkään työstäni kovasti. Se on kiinnostavaa ja haastavaa, opin uutta koko ajan, vaikka minulla onkin pitkä kokemus takanani.

Vierailija
25/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se vasta mukavaa onkin, kerran kuussa tulee tilille reiluhkosti rahaa ja työkaverit ovat erinomaisen mukavia. Eipä tarvitse sossun luukulla käydä ruinaamassa koskaan.

Vierailija
26/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertoa parempi palkka ja helppo työ mutta kyllä silti ottaa päähän rankasti joka päivä mennä töihin. Toisaalta en jaksaisi kotonakaan istua.

Vierailija
27/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Olin yli vuoden työttömänä ja nyt kun olen saanut oikean työn ja siitä palkkaa niin nautin suunnattomasti. Lisäksi voin kertoa kaikille kysyjille että EN ole työtön. Työttömyyttä häpesin!

Vierailija
28/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä asiaa on ihan tutkittu. Lopputuloksena oli, että tyyliin 75 % käy töissä pelkästään sen takia, että täytyy saada rahaa.

Hämmästyttävän matala luku omasta mielestäni. Suurin osa on työssä joka on aivan jäätävää kuraa. Siis itse työ voi olla mielenkiintoista ja kivaa, mutta siitä saadaan kohtuuttomilla vaatimuksilla ja typerällä byrokratialla vastenmielistä. Tähän vielä kirsikkana kakun päällä asiakaskontaktit, joita lähes kaikilla on.

Työ itse ei siis välttämättä ole sietämätöntä, mutta työn konkreettinen tekeminen onkin sitten eri juttu.

Vierailija
29/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun töissä on käytävä elääkseen, niin mieluummin käyn työpaikassa , mihin on mukava mennä. Nykyinen työpaikka on juuri sellainen. Toki muutama muukin aiempi on ollut. 

Sit jos ei ole mukava mennä ja herääminenkin töihin ahdistaa, on työpaikka silloin väärä. Näitä on ollut. Silloin etsitään toinen työpaikka.

Näinhän se on. On vain harmi että kaikki muutkin hakee niitä unelmapaikkoja ja siksi niitä on vaikea saada.

Vierailija
30/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivertoa parempi palkka ja helppo työ mutta kyllä silti ottaa päähän rankasti joka päivä mennä töihin. Toisaalta en jaksaisi kotonakaan istua.

Tämä. Pitäisi olla malli, jossa töissä ei tarvitse olla 8h päivässä 5pv viikossa, jos saa työt nopeammin valmiiksi. 

Olen välillä saldojen avulla tehnyt lyhyempää päivää ja työ on paljon mielekkäämpää noina viikkoina. Kiva mennä ja kiva päästä ajoissa pois. Sitten taas 8h päivät on pitkiä ja tylsiä. Töitä on, mutta ei mitään järkeä tehdä tehokkaasti, koska palkkana on vain lisätyötä.

Vierailija
31/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Vinkki. Kannattaa nuorena opiskella ja sitä alaa jossa toivoo tekevänsä töitä seuraavat 35 vuotta.

En varmasti nauttisi työnteosta jos olisi kurja liksa, liukuhihna edessä tai muuten yksitoikkoinen työ.

Tajuatko nyt ollenkaan kuinka kilahtanut neuvosi on??

Vierailija
32/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kivaa, nykyinen työ vituttaa. Matkoineen 13-15 h työpäiviä ja ei kerkiä edes nukkumaan kuin 6-7 h.

Vierailija
33/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se vasta mukavaa onkin, kerran kuussa tulee tilille reiluhkosti rahaa ja työkaverit ovat erinomaisen mukavia. Eipä tarvitse sossun luukulla käydä ruinaamassa koskaan.

Minä ainakin olen tehnyt työtä josta sai rahallisesti erittäin hyvän korvauksen, oli täysi autoetu ja muutenkin houkuttelevat edut. Työ kuitenkin pidemmän päälle sisältä sielun syövää, hektistä ja stressaavaa. Ei se ollut sellaista mikä tekee onnelliseksi.

Rahan takia tein sen verran, ettei tarvitse enää ikinä rahahuolista murehtia.

Vierailija
34/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työpaikka aina kotiolot voittaa.

Vierailija
35/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Vinkki. Kannattaa nuorena opiskella ja sitä alaa jossa toivoo tekevänsä töitä seuraavat 35 vuotta.

En varmasti nauttisi työnteosta jos olisi kurja liksa, liukuhihna edessä tai muuten yksitoikkoinen työ.

Se on usein nollasummapeli. Jos joku opiskelee paremmin ja onnistuu nappaamaan hyvän työpaikan niin samalla joku muu putoaa kilpailussa alaspäin. Vain yksi ihminen voi saada sen työpaikan ja näistä kahdesta huonomman pitää tyytyä vähempään. Sellainen yhteiskunta on utopiaa jossa kaikki tekee pelkästään korkeakoulutettuja huipputöitä mielettömän isolla palkalla ja kaikilla mahdollisilla työeduilla.

Vierailija
36/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä. Nyt ilmapiiri on muuttunut huonompaan joten vain mietityttää mitä tänään on mennyt perseelleen. 

Vierailija
37/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertoo enemmän sinun kotioloistasi.

Vierailija
38/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mukavaa mutta jopa sen v*tutuksen päihittää se tunne kun saa laskut maksettua ja jää rahaa muuhunkin. Olin työtön pari vuotta ja se oli ihan hirveän stressaavaa kun rahat oli loppu kokoajan eikä riittäneet kaikkeen tarpeelliseen.

Vierailija
39/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä tosiasia on, ettei suurin osa työssäkäyvistä pysty saamaan itselleen sellaista ammattia. Työssäkäyviä on monin verroin enemmän kuin niitä sellaisia unelmatyöpaikkoja.

Höpö höpö. Elämässä valinnat ratkaiset, niin oikeat kuin väärätkin. Sen sijaan että tuhlaisi elämän valittamiseen ja oravanpyörässä juoksemiseen, niin miksei tekisi asialle jotain? Samalla energialla oikein kohdistettuna Suomi on mahdollisuuksia täynnä.

Vierailija
40/49 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään näin. Ei motkota vaimo eikä lapset kilju. Omaa rauhaa ja mielenkiintoista tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä