Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon rippijuhlat tarjoiluineen maksavat? (25hlö)

Vierailija
03.06.2024 |

Mieheni on sairastunut ja lupasin auttaa häntä taloudellisesti että saa itsensä kuntoon (töistä pitkä sairasloma) tällä hetkellä eletään siis minun palkalla, miehen omat rahat menee elatusmaksuun sekä sairaala/lääke kuluihin.

Nyt pamahti miehen exältä 500€ vaatimus rippijuhlien järjestämiseen. Minusta tuo kuulostaa paljolta, voiko näihin järjestelyihin oikeasti saada kulumaan 1000€ 

Siis pelkkiin järjestelyihin, lupasin miehelle tuon lainata ja tiedän että hän jättää ostamatta kalliin lääkkeen tämän vuoksi. Sanoin miehelle että vaatii edes kuitit, koska tuo tuntuu vähän kusetukselta, juhlat järjestetään exän luona.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse leipoo, niin voi leipoa edullisesti tai kalliisti. Meillä menee yleensä tarjoiluihin ja koristeluihin ym. noin 200 ihan vain lasten synttäreillä. Vieraita yleensä alle 20. Jos tekee kalliista aineista tarjoilut yli 20 hengelle, niin kyllä siihen juomineen useamman satasen saa helposti hukkumaan. 1000€ kuulostaa kyllä tosi paljolta, jos ei mistään palveluista tai tekemisestä makseta vaan vain itse raaka-aineista. Oheiskuluja saa toki helposti kertymään, liinat, kynttilät, koristeet, kukat jne.

Noissa yli sadan hengen juhlatarjoiluissa meni alkoholin ohella eniten rahaa kylmäsavuporoon - noin 150. Nyt kun mietin asiaa, se on vähän, eihän eurolla saa kovin isoa nokaretta. 

Oheiskuluista saa helposti ison summan. Minulla on tapana hamstrata - viimeksi, kun cittarin poistoissa oli servettejä, minä ostin kauppakassillisen - osa 50cnt, osa euron/paketti. Sama kynttilöissä, liinoissa jne.

Vierailija
82/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 eurolla saa jo hyvät juhlat. Tonnilla pitopalvelun. Ehkä eksä laskuttaa hieman omasta työstään? Paikalle on varmaan kutsuttu niin isän kuin äidin puolen sukua. Olisitte toki voinut sanoa, että nyt ei ole rahaa, mutta itse ne kitsastelisi tuossa (olen itse bonusäiti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä järjestin juuri 40 hengen lakkiaiset (ruoka, kakkukahvir, kuoharit) ja rahaa meni yhteensä 530 euroa. Joten aika hurjalta summalta kuulostaa.

Teit tarjottavat itse. Leipomon hinnat aivan eri luokkaa.

Vierailija
84/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 eurolla saa jo hyvät juhlat. Tonnilla pitopalvelun. Ehkä eksä laskuttaa hieman omasta työstään? Paikalle on varmaan kutsuttu niin isän kuin äidin puolen sukua. Olisitte toki voinut sanoa, että nyt ei ole rahaa, mutta itse ne kitsastelisi tuossa (olen itse bonusäiti).

Ei kai kukaan nyt omasta työstään laskuta kun on kyseessä oman lapsen juhlat??

Vierailija
85/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin ihmettelin, joku sanoi että työtä on hirveästi, pitää puunata kämppä yms. 

Ex- vaino on tämän lapsen äiti, hänelle on tarjottu apua ja on tarjottu juhlatilaa.. Ei tässä vaiheessa kyllä voi toiselle huoltajalle laittaa laskua kun leipoo oman lapsensa rippijuhliin kakkuja

Vierailija
86/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi rippijuhlien kustannuksiin edes puupennin verran!

Yo-juhlien kustannuksiin tottakai osallistuisin!

Vierailija
87/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset eivät mene rippi kouluun  sehän on pelkkää sateenkaari salsaa nykyään. todella moni jättää aivopesuun osallistumisen.

Vierailija
88/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juhlat pidetään kotona ja osa ruuista tehdään itse, niin ei todellakaan mene tuollaista summaa.

Käske miehen pyytää ensin kuitit kaikesta ja sitten vasta raha tilille. Tai ainakin ensin voi kysyä mistä tämä summa koostuu. Meillä rippijuhlista selvittiin 300 eurolla ja meillä todellakin oli kaikkea.

Vierailija
89/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
90/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitaja kotiin: täysi-ikäisiä

https://www.care.com/fi-fi/profiilit/lastenhoito/seinajoki

Ja 16-75 ikäisiä

https://pohjanmaanpiiri.mll.fi/lastenhoitoapu-perheille/

UUPS VÄÄRÄ KETJU SORRY

Vierailija
91/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos toinen osapuoli vaan lampsii juhliin paikalle, ei osallistu kustannuksiin, eikä laittoon millään lailla,niin onko se sitten oikein? "Kun kyseessä on oman lapsen juhlat??" 

Vierailija
92/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli juuri ylioppilasjuhlat, n. 35 henkeä. 6 pulloa kuoharia 80€, kakut 350€, limpparit, kahvit ja vissyt 30€, muut tarjottavat 50€, koristeet ehkä 50€. Eli 560€. Kotona juhlittiin ja astiat oli omasta takaa.

Kuohariin 80 euroa ja kakkuihin 350?! Meillä oli yo-juhlat 50 henkeä. Kuohariin meni 500 euroa. Kaiken kaikkiaan meni 16 pulloa. Pari jäi yli. Kakkuihin ei mennyt kuin varmaan kuin 150 euroa aineksiin, max 200.

Ei sitä kuoharia ole tarkoitus useampaa lasillista ryystää, alkumaljat vain 😄 Eikä sitä varten tarvitse mitään 30€ pulloja ostaa. Kakkuja en olisi millään ehtinyt (tai osannutkaan) tehdä itse, normi työviikko oli ja kaikki vapaa-aika meni juhlien järjestelyssä. Onneksi on ammattilaisia, jotka hoitavat leipomisen 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme