Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon rippijuhlat tarjoiluineen maksavat? (25hlö)

Vierailija
03.06.2024 |

Mieheni on sairastunut ja lupasin auttaa häntä taloudellisesti että saa itsensä kuntoon (töistä pitkä sairasloma) tällä hetkellä eletään siis minun palkalla, miehen omat rahat menee elatusmaksuun sekä sairaala/lääke kuluihin.

Nyt pamahti miehen exältä 500€ vaatimus rippijuhlien järjestämiseen. Minusta tuo kuulostaa paljolta, voiko näihin järjestelyihin oikeasti saada kulumaan 1000€ 

Siis pelkkiin järjestelyihin, lupasin miehelle tuon lainata ja tiedän että hän jättää ostamatta kalliin lääkkeen tämän vuoksi. Sanoin miehelle että vaatii edes kuitit, koska tuo tuntuu vähän kusetukselta, juhlat järjestetään exän luona.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JES! Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat vuorollaan hokevat JES!

oletko koittanut siellä suljetulla osastolla, että saatko kaikki hoitajat sanomaan sinulle jes?

Vierailija
62/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole etukäteen osannut sanoa budjettia tai yhdessä sopia järjestelyistä niin voihan siinä näin käydä. Hän olisi voinut keskustella lapsen äidin kanssa, että hän voisi osallistua esim. 200-300 eurolla, mutta jos antaa vapaat kädet, niin ei paree jälkikäteen valittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei ole etukäteen osannut sanoa budjettia tai yhdessä sopia järjestelyistä niin voihan siinä näin käydä. Hän olisi voinut keskustella lapsen äidin kanssa, että hän voisi osallistua esim. 200-300 eurolla, mutta jos antaa vapaat kädet, niin ei paree jälkikäteen valittaa. 

Miksi äiti ei ole etukäteen sopinut ja kertonut että tämän verran nämä tulisi maksamaan, sopiiko..

Jos rahaa on tarkoitus pyytää isältä niin yleensä kyllä kysytään sopiiko tämä summa eikä vain ilmoiteta että se olis 500€, varsinkin kun varmaan tiedossa on miehen sairastelu ja työkyvyttömyys.

Vierailija
64/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuuton summa ja kohtuuton pyyntö. Etenkin huomioiden miehen sairaus. Ex luultavasti on tietoinen sairaudesta, joten se lisää pyynnön kohtuuttomuutta. Elarit sisältävät jo juhlat. Muu osallistuminen on vapaaehtoista. Ei elareihin kirjata että etävanhemman on annettava lapsen juhliin ylimääräistä rahaa jos lähivanhempi haluaa. Siellä ei lue että lähivanhempi voi tilata kalliin pitopalvelun tai muun haluamansa kalliin tarjoilun tuosta vain ja etä maksaa puolet. En suostuisi. Ja olen itse lähivanhempi ja nainen. Älkää etävanhemmat suostuko kaikkeen. Saahan sitä pyytää vaikka kuun taivaalta.. Ei kaikkeen tarvitse suostua. Rajat. 

Meillä kjärjestetään samankokoiselle vierasmäärälle juhlat. Ruoka ja kakkukahvit. Tehdään itse kaikki. Tilat kotona. Kaikki tarvittava on jo hankittu. Budjetti oli 250e. ja se piti. Mielestäni ap:lle esitetty vaatimus on asiaton ja suorastaan röyhkeä. 

Vierailija
65/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa hinnassa on todennäköisesti mukana puku tai juhlamekko, kampaaja jne. Vaatehankinnat ja kampaaja/parturi ovat yksiselitteisesti elatusmaksuissa jo mukana. 

Vierailija
66/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen etsimään puolueetonta tietoa muualta.

https://www.elatusvelvolliset.fi/

Vierailija
67/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa hinnassa on todennäköisesti mukana puku tai juhlamekko, kampaaja jne. Vaatehankinnat ja kampaaja/parturi ovat yksiselitteisesti elatusmaksuissa jo mukana. 

Ei ole, Puku on hommattu jo alkutalvesta, ja kampaaja ei tarvita. Kukat tulevat isovanhemmilta.

Tässä oli kysymys ainoastaan tarjoiltavista ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin kaikki muu tehdään itse paitsi kakut tulevat leipomosta.

ap

Vierailija
68/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli juuri ylioppilasjuhlat, n. 35 henkeä. 6 pulloa kuoharia 80€, kakut 350€, limpparit, kahvit ja vissyt 30€, muut tarjottavat 50€, koristeet ehkä 50€. Eli 560€. Kotona juhlittiin ja astiat oli omasta takaa.

Kuohariin 80 euroa ja kakkuihin 350?! Meillä oli yo-juhlat 50 henkeä. Kuohariin meni 500 euroa. Kaiken kaikkiaan meni 16 pulloa. Pari jäi yli. Kakkuihin ei mennyt kuin varmaan kuin 150 euroa aineksiin, max 200.

Vierailija
69/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhlat vme vkoloppuna: paikan vuokra 300 euroa, sis astiat. Kuoharit ja viinit 150 euroa. Kukat ja koristeet 50 euroa. Salaattibuffet ja kahvipöytä 300 euroa. Vieraita oli kutsuttu n. 40 hlöä, paikalle pääsi vajaa 30. Kaikki tehtiin itse, valmiina ostettiin ainoastaan lastenpöydän herkut + juomat kaikille. Paljon kalliimmaksi olisi tullut, jos olisi ostettu valmiit tarjottavat, mutta kuten moni on edellä maininnut, myös työlle pitää laskea hinta, jos ex-vaimo tekee kaiken yksin. Meillä oli apuna kolme tytärtä, vävy, anoppi ja ex-mies ja silti aikaa meni perjantai aamusta pitkälle iltaan ja itselläni lauantaiaamu kuudesta alkaen. Plus tietenkin paikkojen siivoaminen juhlien jälkeen. 

Vierailija
70/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on tilausravintolassa/ juhlatilassa n.39e /hlö lämminruoka, salaatit noutopöydästä,jälkiruuaksi kakkukahvit. Heillä otetaan erikseen tarjoilupöytiin tukevista kukusta 40-60€ ja liinavuokra on 7e/pöytä. Erillistä tilavuokraa ei ole, vaan tällä hinnalla gila on sen 3,5h juhlijoiden käytössä. Ilman noita kukkia jne tääkin olisi jo sen 1000e... eri asia, onko varaa mennä valmiiseen pöytään ja tarjota se suvulle...

Vierailija
71/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsen elatus ole kummankin maksukyvyn mukainen? Eli tässä tilanteessa, kun toisen maksukyky on laskenut, ei häneltä mielestäni voi vaatia ylimääräisiä maksuja. Lähivanhempi on kuitenkin se, joka määrää juhlien tason, joten kantakoon taloudellisenkin vastuun. Juhlat voi järjestää hyvinkin pienellä budjetilla, se ihmisten kohtaaminen on kuitenkin tärkein.

Vierailija
72/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 1000€ maksoi, kun järjestettiin 24henkilön juhlat. Sisälsi juhlatilat, pitopalvelun ja loppu siivouksen. Huomattavasti kalliimpiakin tarjouksia saatiin. Toisaalta tarjoilua karsimalla olisi voinut pari satasta säästää.

Jos olisi itse leiponut ja kotona järjestänyt, niin selvästi halvemmalla olisi päässyt. 

Vierailija
73/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse leipoo, niin voi leipoa edullisesti tai kalliisti. Meillä menee yleensä tarjoiluihin ja koristeluihin ym. noin 200 ihan vain lasten synttäreillä. Vieraita yleensä alle 20. Jos tekee kalliista aineista tarjoilut yli 20 hengelle, niin kyllä siihen juomineen useamman satasen saa helposti hukkumaan. 1000€ kuulostaa kyllä tosi paljolta, jos ei mistään palveluista tai tekemisestä makseta vaan vain itse raaka-aineista. Oheiskuluja saa toki helposti kertymään, liinat, kynttilät, koristeet, kukat jne.

Vierailija
74/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki , järjestäkää itse juhlat . Itsetehty iso kakku , kahvi , ja jäätelö ja mansikat sekä mehua tarjolle niin satasella saa tarjottavat helposti . Astiat voi kerätä sukulaisilta lainaan . 

Vierailija
75/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilattiin ylioppilasjuhliin pari voileipäkakkua (12 hengen) ja täytekakku (25 hengen) leipomosta, loput tarjottavat tehtiin itse. Vissyjä lukuunottamatta (ne maksoi eksä) rahaa meni alle 500 € kaikkineen ja tarjottavia jäikin vielä vaikka millä mitoin (esim. yksi kokonainen juustokakku). Vieraita kävi n. 35 henkilön verran.

Vierailija
76/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pappi vetää välistä? Tuleeko tonnilla?

Vierailija
77/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee 25 henkilöä, pakkoko sitä on kutsua kaikki kumminkaimat?!?

Pitäähän rippilapsen saada paljon rahaa.

Vierailija
78/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon pappi vetää välistä? Tuleeko tonnilla?

Ei pappi mene rippilasten juhliin. Konfirmoitavia voi olla kymmeniä kerralla. Luuletko, että menee koteihin?

Vierailija
79/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pyytänyt lasten isältä ollenkaan rahaa rippijuhlien järjestämiseen.

Tarjoiluna oli suolaista ja makeaa. Kahvia ja mehuja. Ei se vaadi kummoisempaa. Ei sinne ruokailemaan kutsuttu, vaan kahville.

Sanoisin, että budjetti olis 10 euroa/hlö

Näin ollen menee 250 euroa tarjoiluihin.

Taitaa exä maksattaa koko lystin miehellä.

Vierailija
80/92 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pitopavelu ilman tarjoilijaa ja astioita. Ruoka + kakut + kahvit yms. oli noin 38 euroa/henk. Tämän päälle pojalle puku + kuvaus + ruusut. Ei se juhlien järjestäminen halpaa ole. Toki voi tehdä kaiken itse, mutta ei sekään ilmasta ole, jos tarjoaa kunnon lämpimän ruuan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän