Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon rippijuhlat tarjoiluineen maksavat? (25hlö)

Vierailija
03.06.2024 |

Mieheni on sairastunut ja lupasin auttaa häntä taloudellisesti että saa itsensä kuntoon (töistä pitkä sairasloma) tällä hetkellä eletään siis minun palkalla, miehen omat rahat menee elatusmaksuun sekä sairaala/lääke kuluihin.

Nyt pamahti miehen exältä 500€ vaatimus rippijuhlien järjestämiseen. Minusta tuo kuulostaa paljolta, voiko näihin järjestelyihin oikeasti saada kulumaan 1000€ 

Siis pelkkiin järjestelyihin, lupasin miehelle tuon lainata ja tiedän että hän jättää ostamatta kalliin lääkkeen tämän vuoksi. Sanoin miehelle että vaatii edes kuitit, koska tuo tuntuu vähän kusetukselta, juhlat järjestetään exän luona.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suurin piirtein saman kokoiset tulossa. Pelkkä pitopalvelu on 600 euroa, astiavuokraus siihen päälle (en tiedä paljonko). Lisäksi pitää ostaa muutakin juomista (kahvia,teetä, limsaa, mehua, vissyä) ja jotain kakun lisäksi jälkiruokapöytään. Kyllä tonni voi lopulta olla lähellä(. Puhumattakaan sitten siitä kuinka paljon puunaamista juhlat kotona vaatii: omalle työlle ei kannata laskea hintaa.)

Tarjoutukaa järjestämään juhlat itse? 

Vierailija
2/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 pulloa sampanjaa 250 euroa. Pari kakkua 150 euroa. Kahvit ja muut juomat 50 euroa. Muut syötävät 100 euroa. Kukat ja koristelut 100 euroa. Siivooja kotitalousvähennyksen jälkeen 150 euroa, jos nyt tämän voi laskea mukaan.

Tuon verran karkeasti maksoi meillä kotona järjestetyt rippijuhlat viime kesänä. Tonni kuulostaa melko paljolta, mutta mahdollisuuksien rajoissa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruokahintaperiaatteella hoidettuna tuo setti hoituu alle kahdenkympin.

Vierailija
4/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ajatelleet maksaa erälle mitään työstä, jonka hän tekee juhlien eteen? Siivoaa paikat, leipoo ja laittaa, kiertää kaupoilla hakemassa kaikki aineet ja tarvikkeet. Luulin, että vain oma exäni on niin tyhmä, että vain saapuu paikalle laittamatta tikkua ristiin juhlien eteen, eikä tarjoa senttiäkään siitä isosta urakasta, jonka tein juhlien eteen. No, hän ei kylläkään maksanut edes tarvikkeista, lahjaksi lapselle taisi antaa 50 euroa.

Vierailija
5/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari miljardia...

Vierailija
6/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järjestin juuri 40 hengen lakkiaiset (ruoka, kakkukahvir, kuoharit) ja rahaa meni yhteensä 530 euroa. Joten aika hurjalta summalta kuulostaa.

Vierailija
7/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut exältä mitään ekstraa rippujuhlien järjestämiseen, koska "maksanhan mä joka kuukausi elatusmaksua 280 euroa". 80% vieraista oli vielä hänen suvustaan.

: I

Vierailija
8/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suurin piirtein saman kokoiset tulossa. Pelkkä pitopalvelu on 600 euroa, astiavuokraus siihen päälle (en tiedä paljonko). Lisäksi pitää ostaa muutakin juomista (kahvia,teetä, limsaa, mehua, vissyä) ja jotain kakun lisäksi jälkiruokapöytään. Kyllä tonni voi lopulta olla lähellä(. Puhumattakaan sitten siitä kuinka paljon puunaamista juhlat kotona vaatii: omalle työlle ei kannata laskea hintaa.)

Tarjoutukaa järjestämään juhlat itse? 

Mies tarjoitui ennen sairastumistaan vuokraamaan juhlatilan (olisi järjestynyt työpaikan kautta) Ex kuitenkin halusi järjestää juhlat kotonaan, hänelle helpompi järjestelyiden kannalta.

Sanoin exälle että jos tarvii voin leipoa jotain suolaista tms. mutta hän sanoi että pystyy hoitamaan itse tarjoilut. 

Alkoholia ei juhlissa tarjoilla, joten sen voi jättää laskuista pois. 

ap

Vierailija
9/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä järjestin juuri 40 hengen lakkiaiset (ruoka, kakkukahvir, kuoharit) ja rahaa meni yhteensä 530 euroa. Joten aika hurjalta summalta kuulostaa.

Teitkö itse kaiken vai miten lämpimän ruoan kanssa oli noin halpaa? Ihan kohtuullinenkin pitopalveluhinta (salaatit, lämmin ruoka, kakku) on 30e per aikuinen. 

Vierailija
10/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paljolta jos on kotona juhlat. Juuri viikonloppuna oli YO-juhlat 20hlölle ja kulut 280€ (itse leivotut tarjottavat + samppanjat).

Vierailija
11/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni on täysin realistinen summa, jos tilaa tarjoilut pitopalvelulta ja palkkaa lisäksi jonkun auttamaan tarjoilussa niin, että ehtii itsekin seurustelemaan vieraiden kanssa. Paljon halvemmalla toki pääsee, jos tekee kaiken itse.

Järjestin viime syksynä hautajaiset 24 vieraalle. Pitopalvelun lasku oli 1600 €. Tämä sisälsi ruoan, kakkukahvit, astiat, pöytä- ja lautasliinat sekä yhden tarjoilijan, mutta ei tilavuokraa eikä kukkia.

Vierailija
12/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 35 henkilön lakkiaiset maksoi 200€.

3 pulloa kuoharia 40€, kukkakimppu 10€, kauppaan 150€. Leivottiin kaikki itse, kakut, pikkuleivät ja suolaiset piirakat. Ei ne raaka-aineet niin hirveästi maksanut. Tarjottavia jäi yli, kaikkea oli reilusti. 

Vierailija
13/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella paljolta. Kohtuulliset kulut on max. 25 euroa / vieras. En itse maksaisi enempää.

Vierailija
14/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee 25 henkilöä, pakkoko sitä on kutsua kaikki kumminkaimat?!?

Vierailija
15/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi 125 vieraan ylioppilasjuhlat 5 vuotta sitten noin 970€. Kaikki tehtiin itse ja pyrittiin hankkimaan edullisesti, esim. alkoholi laivalta ja Virosta. Tarjoilut olivat hyvät ja runsaat, mutta minä, miehen uusi puoliso, kummitäti, täti ja sisar leipoi ja osallistui valmisteluihin.

Vierailija
16/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi voi sanoa että rahatilanne on tällä hetkellä huono, että jos ei nyt kaikkein kalleimman mukaan mentäisi. Tuo nimittäin on todella iso summa.

Rippijuhliin tulee yleensä vain ns. omaa väkeä, ei tarvita pitopalvelua tai tarjoilijoita. Korkeintaan joku naapurintyttö kahvia kaatamaan.

Vierailija
17/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri ylioppilasjuhlat, n. 35 henkeä. 6 pulloa kuoharia 80€, kakut 350€, limpparit, kahvit ja vissyt 30€, muut tarjottavat 50€, koristeet ehkä 50€. Eli 560€. Kotona juhlittiin ja astiat oli omasta takaa.

Vierailija
18/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee 25 henkilöä, pakkoko sitä on kutsua kaikki kumminkaimat?!?

Jos kummallakin vanhemmalla on kaksi sisarusta, joilla on kaikilla 2 lasta, niin jo tuosta tulee 16 vierasta. Kun sitten otetaan lisäksi isovanhemmat, ollaan jo 20 vieraassa. Sitten vielä päivänsankari, hänen vanhempansa ja sisaruksensa sekä kummit. 25 ei todellakaan ole paljon.

Vierailija
19/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaatimattomia yo-juhlia olette ilmeisesti järjestäneet. Mua ehkä kiinnostaisi myös tietää että onko näissä teidän juhlissa pitkämatkalaisia vai onko teidän suvut samalla seudulla. Mä ymmärrän pelkät kakkukahvit jos kaikki asuu lähellä. Mutta meillä kaikki, ihan kaikki, tulee kauempaa. En kehtaisi jättää lämmintä ruokaa tarjoamatta. Mäkin kauttahan ne kotimatkalle lähtisi. 

Vierailija
20/92 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JES! Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat vuorollaan hokevat JES!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme