Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia tehdään kerta niiden kanssa ei haluta olla

Vierailija
03.06.2024 |

https://yle.fi/a/74-20089692

Niin eiks lasten pitäisi olla se ainoa elämän ilo ja ne joilla ei ole lapsia ovat vain "kateellisia katkeria vanhojapiikoja"?:D 

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika ikävä lapsena lukea tuo juttu myöhemmin. :/

Minä vasta hiljattain aloin tajuamaan niitä syitä miksi omat vanhemmat on jääneet mulle jotenkin henkisesti etäiseksi. Ja joku perusturvallisuuden tunne jäänyt puuttumaan. Meidät tyrkättiin joka kesä ties minne hoitoon koko kesäksi. Kumpikaan vanhemmista ei myöskään leikkinyt meidän kanssa tai ikinä keksinyt mitään tekemistä meille, vaan oltiin aina jotenkin oman onnemme nojassa. Tärkeintä ettei oltu "häiritsemässä" vanhempia. 

Vierailija
62/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vasta hiljattain aloin tajuamaan niitä syitä miksi omat vanhemmat on jääneet mulle jotenkin henkisesti etäiseksi. Ja joku perusturvallisuuden tunne jäänyt puuttumaan. Meidät tyrkättiin joka kesä ties minne hoitoon koko kesäksi. Kumpikaan vanhemmista ei myöskään leikkinyt meidän kanssa tai ikinä keksinyt mitään tekemistä meille, vaan oltiin aina jotenkin oman onnemme nojassa. Tärkeintä ettei oltu "häiritsemässä" vanhempia. 

Kuulostaa just tämän jutun mamman toiminnalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku dille kyselee jatkuvasti miksi et halua lapsia?

No tossa nähdään mitä käy jos haluttomat (eivät pidä lapsista) laittaa lapsia. Voi niitä lapsi parkoja mitä ne joutuu kokemaan. Jopa ihan hirveitä asioita. 

Olet varmaan ihan tärähtänyt. Artikkelissa oli hyvä tavallinen äiti.

En tarkoittanut artikkelia, vaan yleistä keskustelua tässä ketjussa ja yleensä täällä. Sitä että lapsia laitetaan oman edun mukaan. Joillakin lapsilla voi olla jopa parempi olla päiväkodissa kuin hankalan vanhemman kanssa tai päihde kodissa.

Yhtä kaikki, lapsia pitäisi laittaa jotta olisi veronmaksajia ja Suomen valtiolla menisi hyvin, mutta kaikista aikuisista ei ole  hyviksi vanhemmiksi. Tämä siis yleisesti. Kommenttini ei liity artikkeliin, vaan yleisesti aiheeseen liittyvään keskusteluun.

Vierailija
64/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lapsosista saa valtiolta melko hyvin tukea. Minä saan kolmesta lapsesta tällä hetkellä yhteensä 1590€ / kk toimeentulotukina ja tämän päälle saan lapsilisät. Lapset huomioidaan myös asumistuessa ja saan isomman asunnon. Lisäksi koska olen yh saan kelalta elatusmaksuja 150€ per lapsi. Kokonaishyötyni on yli 2000€ kuukaudessa. 

Ei toimeentulotuen päälle saa lapsilisiä, trolli hyvä. Lapsilisät miinustetaan siitä tt-tuesta, samoin elatusmaksut ja se asumistuki. 

Vierailija
65/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnvieroksujat eivät ehkä ymmärrä miten puhki nykyinen työelämä ihmisetg vetää. Etenkin ihmisaloilla kuten opettajat. Tämä äiti vielä erityisen raskaassa työssä erkkaopena. Onko se todella niin iso synti, jos loppuun asti uupunut ihminen ensin huokaisee ennen kuin alkaa tarjoamaan omille lapsilleen kesää ja elämyksiä? Olisiko parempi, että uupunut äiti tiuskisi väsyneenä lapsilleen koko kesän?

Vierailija
66/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä saa statusta kivasti kohotettua ja omaa kruunua kiillotettua ja pääsee loppuiäksi mammojen porukkaan haukkumaan lapsettomia. 

Häh? Ainakin jos av:ta lukee, asia on ihan päinvastoin. 

Vierailija
67/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen oli ennen ihan normaalia, ei lasten kanssa oltu intensiivisesti koko ajan, vaan komennettiin ovesta ulos leikkimään. Nykyään vaatimustaso on ihan muuta, ja sitten ihmiset väsyvät ja kokevat tarvitsevansa lomaa lapsista. 

Vierailija
68/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommosen toiminnan pitäis olla kiellettyä! Kiva lapselle olla ympäri vuoden päiväkodissa eikä koskaan lomalla! 😡

Tuo lapsihan on vuodessa viikkokausia lomalla. Kesällä viisi viikkoa, syys-, joulu- ja talvilomat päälle. Opeäidillä on vaan keskivertoa pidemmät lomat. 

Melkein kaikki tuntemani opettajat on muuten pitäneet lapsia välillä hoidossa vaikka ovat itse kesälomalla. Silti lapset saa enemmän lomaa kuin monet muut lapset. 

Vierailija
69/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa just tämän jutun mamman toiminnalta.

Minä luulen päinvastoin niin, että tämän jutun mamma on niin intensiivisesti lastensa kanssa, kun he ovat kotona, että väsyy pidemmän päälle. Sille tuo ainakin jutun perusteella vaikuttaa. 

Vierailija
70/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommosen toiminnan pitäis olla kiellettyä! Kiva lapselle olla ympäri vuoden päiväkodissa eikä koskaan lomalla! 😡

Tuo lapsi lomailee heinäkuussa.

Ja päikyssä kaikki oman ikäiset kaveritkin.

Virikeäiti se siinä puhdistaa omaatuntoaan.

Ja sinä läski Vanhapiika mouruat kateellisena joka väliin mukaohjeitasi. Häivy hel.. Iin. 👿👿👿👿👿👿

Vierailija
71/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton,  ihmettelen vain kiukkuanne ja ihme lynkkausta. 

Vierailija
72/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku dille kyselee jatkuvasti miksi et halua lapsia?

No tossa nähdään mitä käy jos haluttomat (eivät pidä lapsista) laittaa lapsia. Voi niitä lapsi parkoja mitä ne joutuu kokemaan. Jopa ihan hirveitä asioita. 

Olet varmaan ihan tärähtänyt. Artikkelissa oli hyvä tavallinen äiti.

Tavallinen ehkä. Mutta ei erityisen hyvä.

Ihan riittävän hyvä. Täydellinen ei ole kukaan (paitsi av-palstalla). 

Vierailija
73/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär saa pitkän loman äidin kanssa, mutta kolmevuotias poika ei, koska erityisopettaja-äiti ei pärjää hänen kanssaan kotona.

Että sellaista.

Vierailija
74/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle tullut yllätyksenä että lapset kiukuttelee. Se tuli yllätyksenä, että viranomaiset puuttuu nykyään paljon perheiden sisäisiin asioihin ja varhaiskasvatuksen ammattilaiset ovat ihan kuutamolla. Lapsia opetetaan pienestä vaatimaan ja kuulema tunnistamaan tunteitaan. Jos vanhempi pitää lapselle kuria, sitä paheksutaan ja jopa huutaminen on kuulema traumaattista lapselle. Me vanhemmat olemme hampaattomia kurittomien lasten edessä. Jo pieni rangaistus kielitään koulussa ja lastensuojeluilmoitusten tehtailusta on tullut monen lempipuuhaa. Koitapa siinä kasvattaa ihmislapsesta yhteiskuntakelpoinen. Vähän kun korottaa ääntään lapselle kaupassa niin jo alkaa hirveä paheksunta. Pikkupilttien pitäisi antaa rauhassa heitellä koulussa pulpetteja ja haistatella opettajille. Kotona pidettävää kuria seurataan tarkalla syynillä, ettei vaan äitillä tai isukilla kertaakaan keitä yli jotta tulee lasu.

Kuka teitä siellä kotona kyttää? Ja jonkun satunnaisten ohikulkijoiden paheksuvista katseista ei tartte välittää. Jotkut saa lasten kasvatuksen kuulostamaan ihan mahdottomalle, vaikka kuitenkin koko ajan suurin osa perheistä elää sujuvasti ilman yhden yhtäkään lasua tai muutakaan isompaa ongelmaa. 

Vierailija
75/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

White/black-thrash syndrome. Tyhmät lisääntyy eniten.

76/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä. Sitten on vanhempia, jotka hylkäävät vanhimmat lapsensa, mutta hankkivat uuden kumppanin kanssa yhteisiä lapsia. Ei ole ilmeisesti kerrasta mennyt perille, että lapsiperhe-elämä ei ole heitä varten 

Vierailija
77/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne piparitkaan niin hääpösen makuisia ole, mutta tekeminen on ihan ok .

Kannattaisi tehdä paremmin niin sitten niitä omia tuotoksiaan jaksaisi maistellakin 

Vierailija
78/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

White/black-thrash syndrome. Tyhmät lisääntyy eniten.

Näin sanoo yli läski Vanhapiika joka ei tule tiineeksi eikä saa sitä mistäkään.. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😄😄😄😄

Vierailija
79/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle tullut yllätyksenä että lapset kiukuttelee. Se tuli yllätyksenä, että viranomaiset puuttuu nykyään paljon perheiden sisäisiin asioihin ja varhaiskasvatuksen ammattilaiset ovat ihan kuutamolla. Lapsia opetetaan pienestä vaatimaan ja kuulema tunnistamaan tunteitaan. Jos vanhempi pitää lapselle kuria, sitä paheksutaan ja jopa huutaminen on kuulema traumaattista lapselle. Me vanhemmat olemme hampaattomia kurittomien lasten edessä. Jo pieni rangaistus kielitään koulussa ja lastensuojeluilmoitusten tehtailusta on tullut monen lempipuuhaa. Koitapa siinä kasvattaa ihmislapsesta yhteiskuntakelpoinen. Vähän kun korottaa ääntään lapselle kaupassa niin jo alkaa hirveä paheksunta. Pikkupilttien pitäisi antaa rauhassa heitellä koulussa pulpetteja ja haistatella opettajille. Kotona pidettävää kuria seurataan tarkalla syynillä, ettei vaan äitillä tai isukilla kertaakaan keitä yli jotta tulee lasu.

En ole pitkän neuvola-urani aikana törmännyt kertaakaan tuollaiseen mitä kuvaat. Syytät nyt viranomaisia siitä, että vanhemmat eivät viitsi kasvattaa lapsiaan. Kyllä se vika löytyy ihan sieltä kotoa.

Vierailija
80/95 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä läski Vanhapiika mouruat kateellisena joka väliin mukaohjeitasi. Häivy hel.. Iin. 👿👿👿👿👿👿

Läski? Vanhapiika? Kateellinen?

On sinulla mielikuvitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi