Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiseni silmät aukesivat kuoleman jälkeen

Vierailija
03.06.2024 |

Olin läheiseni vierellä koko kuolinprosessin ajan kun hoidot lopetettiin. Hän oli koomassa. Tai vegetatiivisessa tilassa? Koomassa eli täysin reagoimaton esim. suun kostuttamiseen pari tuntia enne kuolemaa. Hengityskatkokset kestivät noin tunnin. Silmät olivat koko ajan kiinni ja hän oli rauhallinen. Sitten kun kuoli, niin sen jälkeen silmät aukesivat raolleen.

Onko täällä lääkäreitä/hoitajia/saattohoitajia, jotka osaisivat sanoa onko tämä yleistäkin ja miksi silmät aukesivat kuoleman jälkeen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu kasvojen lihaksien herpaantumisesta.

Osanottoni.

Vierailija
2/9 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

👻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoiko se huuteleen rokotteiden vastaisia iskulauseita?!

T: Urpo

Vierailija
4/9 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni.

Kiitos osanotosta. Johtuuko kasvojen lihaksien herpaantuminen jotenkin aivotoimintojen loppumisesta? Kun läheiseni kuoli, niin hän oli silmät tiiviisti kiinni koko ajan, mutta muuten veltto, kun esim. otin kädestä kiinni. Luin jostain että hengityskatkokset ovat kuolevien aivojen viimeisiä refleksejä. Onko silmien tiukasti kiinni pitäminen, niin että näyttää nukkuvalta, myös sitä aivojen viimeistä refleksitoimintaa?

Vierailija
5/9 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun minä kuolen niin en halua ketään siihen tuijottamaan kuolemaani. Annan sairaalalle käskyn ettei ketään saa päästää lähelleni.

Vierailija
6/9 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai silmät aukeaa kun ei ole enää mitään aivotoimintaa käskyttämässä lihaksia.

Vierailija
7/9 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun minä kuolen niin en halua ketään siihen tuijottamaan kuolemaani. Annan sairaalalle käskyn ettei ketään saa päästää lähelleni.

Sun pitää kirjoittaa se sun hoitosuunnitelmaan. Itse en olisi halunnut olla läheiseni vierällä kuolemaan asti, mutta hoitajan ja lääkärin painostuksesta olin. Ei hän ollut enää siinä. Se oli vain pelkkä kuori, hengittävä ruumis.

Vierailija
8/9 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kissojen silmien pupillit laajanevat lautasiksi kuoleman jälkeen, mutta ihmisen esilmät eivät? Ihmisen silmät näyttävät vain sellaisilta vesittyneiltä sokean silmiltä.... osaako joku selittää tämän fysiologian?

Vierailija
9/9 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni.

Kiitos osanotosta. Johtuuko kasvojen lihaksien herpaantuminen jotenkin aivotoimintojen loppumisesta? Kun läheiseni kuoli, niin hän oli silmät tiiviisti kiinni koko ajan, mutta muuten veltto, kun esim. otin kädestä kiinni. Luin jostain että hengityskatkokset ovat kuolevien aivojen viimeisiä refleksejä. Onko silmien tiukasti kiinni pitäminen, niin että näyttää nukkuvalta, myös sitä aivojen viimeistä refleksitoimintaa?

En ole ammattilainen tässä asiassa, mutta kun ihminen menehtyy niin lihakset rentoutuvat täysin. Se voi aiheuttaa silmien aukeamisen. Lihasten rentoutuminen aiheuttaa myös mm. sen että joskus vainaja laskee alleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän