Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tarkka Postilla on tuo 3 cm paksuuden kanssa kirjelähetyksessä?

Vierailija
03.06.2024 |

Mun kirjeen paksuus saattaa ylittyä 1 mm mutta on kuplamuovikirje, eli se on vain ilmaa. Vaikea itse mitata, jättäisin sen kirjelaatikkoon. Mutta pakkoko se on mennä sinne postille nyt mittaamaan? Kyllästyttää tää uus Postin toiminta. Aiemmin sanottiin että ei haittaa jos on vähän yli, mutta litistyttäessä mahtuu 3 cm raosta. Nyt ollaan niin tarkkaa niin tarkkaa....

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se postinjakaja tietenkään voi alkaa puristelemaan ja litistämään ihmisten lähetyksiä. Millainen marina siitä tulisikaan, jos lähetys olisi litistetty rikki. Eikä niitä lähetyksiä huvikseen mukana kuljeteta jotta voitaisi kokeilla josko se lähetetys kuitenkin postiluukusta sisään mahtuisi.Vaikka jo etukäteen mitattuna liian suuri onkin. Sama kuin yrittäisii laittaa kolmion muotoista palikkaa neliöstä sisään. Raja on raja, ja syystä. 

Vierailija
22/24 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne postikeskuksissa aika herkästi läväyttää lunastusleiman lähetykseen, itse jakelun puolella olen antanut mennä jos tosiaan on kyse selkeesti vain ilmasta jonka saa helposti puristettua pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tapellut useamman kerran postin virkailijan kanssa asiasta, kun olen lähettänyt pieniä vaatelähetyksiä. Kuori pullistuu helposti, ja virkailijan mielestä ei mahdu postiluukusta. Viimeksi pyysin virkailijalta sen mittatikun ja näytin miten lähetys sujahtaa läpi; sitten antoi periksi. Törkeää kiristystä, ei näin saada postia kannattavammaksi! 

Ja sitten kun postinjakajat survoo niitä luukusta väkisin, tulet parkumaan siitä, kun lähetys on rikki. 

Vierailija
24/24 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tapellut useamman kerran postin virkailijan kanssa asiasta, kun olen lähettänyt pieniä vaatelähetyksiä. Kuori pullistuu helposti, ja virkailijan mielestä ei mahdu postiluukusta. Viimeksi pyysin virkailijalta sen mittatikun ja näytin miten lähetys sujahtaa läpi; sitten antoi periksi. Törkeää kiristystä, ei näin saada postia kannattavammaksi! 

Litistä pahvien väliin/tiiviiseen pussiin ensi kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi