Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työministeri Arto Satonen rohkaisee työttömiä töihin

Vierailija
02.06.2024 |

Työ on kuitenkin parasta sosiaaliturvaa, kuten Kokoomus on toistuvasti todennutkin.

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vieläkään ei tarvitse mennä töihin, josta saa vähemmän kuin ansiosidonnainen tuki. Se on kyllä aika paha laki alistamaan haluaville päättäjille, joten ne keksivät, että rahaa voi ottaa pikkuhiljaa työttömältä pois, joten kohta myös ne työttömät teknikot ja kaiken maailman tohtorit saadaan alistamalla sinne Konttiin kierrätysvaatteita järjestelmään ja ponnistamaan muutaman veroeuron ylemmän keskiluokan iloksi.

Tosin noilla pikku palkoilla ja työmarkkinatukitöillä ei käydä parturissa eikä kahviloissa.

60000 ihmistä kuolee vuodessa eikä heidän tilalle tule uusia asiakkaita.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta, kuka perikunnan asunnot ostaa, ne muuttuvat arvottomiksi.

Vierailija
122/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen jolla on edes 2 toimivaa aivosolua, tietää että tämän nykyisen hurlumhei hallituksen 'työllisyystoimet' johtivat ja johtavat vain ennätysmäisiin työttömyyslukuihin.

Asiantuntijat, ne oikeat, ei vauvapalstan trollit ja katkerat inisijät tai purranistit, varoittivat että näin tulee käymään tämän hallituksen 'korjausliikkeillä'.

Ja tässä sitä ollaan, työttömyys rajussa nousussa ja köyhää kuritetaan kovemmin kuin ennen.

MIhinkäs nämä kaikki työttömät nyt sit laitetaan työtä tekemään kun avoimia työpaikkoja ei löydy kuin pienelle osalle? Mitäs näille lopuille sit tehdään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja sovitellut päivärahat.

Ei käydä parturissa ottamassa kestoväriä, eikä raitoja eikä permanenttikiharoita. Pitää olla vakituinen kokoaikatyö jotta voi käydä parturissa. Sitä odotellessa leikataan hiukset itse ja laitetaan kiinni.

Vierailija
124/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käydä parturissa ottamassa kestoväriä, eikä raitoja eikä permanenttikiharoita. Pitää olla vakituinen kokoaikatyö jotta voi käydä parturissa. Sitä odotellessa leikataan hiukset itse ja laitetaan kiinni.

Kaikki leikatut rahat lähtee yritykseltä.

Onneksi yrittäjät ei saa omistusasuntoon asumistukea enää tammikuussa.

Vierailija
125/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos porukka halutaan töihin, minkä H******N takia ei panosteta uudelleenkoulutukseen vaan leikataan ja vaikeutetaan sitä, miksi ei panosteta työn ja työntekijän toistensa löytämiseen, työttömyysturvan suojaosaa voisi nostaa vaikka tonniin eikä se edes kuormita valtionkassaa.

Tämä hallitus on tyhmyyden huipentuma. Ja sitten joku noita vinkuu torilla että menkää töihin, vaikka itse elelee veronmaksajien rahoilla eikä ole päivääkään tenyt töitä.

Videolla Arto Satonen kertoo, miksi työttömyysturvan suojaosan ja lapsikorotuksen poistaminen on välttämätön osa hallituksen toimenpideohjelmaa, jolla maahamme luodaan 100 000 uutta työpaikkaa.

https://www.satonen.fi/kansantalouden-oppitunnit/kansantaloustieteen-op…

Tällä hetkellä Satonen on saanut aikaan kavereid

Ja tänään hesarissa danske bank ennustaa entistä karumpia työttömyyslukuja. 

Mutta, kai nää Arton videot on tarkoitettu hauskoiksi kummelisketseiksi?

Vai, olenko minä ymmärtänyt väärin? 

Vierailija
126/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat naisvaltaisilta aloilta. 

Ja lupasi vakituiset paikat rajavartiolaitokselle, armeijalle, poliiseille eli heidän pitää nyt hoitaa se permanenttikiharoiden ottaminen ja vaateshoppailu naisten puolesta, muuten yritykset menevät konkurssiin.

Vierailija
127/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko Satonen haastattelis av-mammoja kuinka hankalaa on työllistyä! 

Vierailija
128/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, armeijan upseerit joutuvat nyt joka lauantai käymään vaateostoksilla ja parturisa pitää ottaa ne 160 euron pitkien hiusten permanenttikiharat, jotta yrittäjät saavat pitää palkkansa ja omaisuutensa. Kurjaa jos omistusssunto lähtee ulosottoviraston sivuille myyntiin.

Naiset leikkaavat hiukset itse ja laittavat ne kiinni, vaatteita ei osteta.

Vierailija
129/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähes koko ikäni opetellut leikkaan hiukseni muotoon ja nyt se jo sujuu.

N47

Vierailija
130/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat naisvaltaisilta aloilta. 

Ja lupasi vakituiset paikat rajavartiolaitokselle, armeijalle, poliiseille eli heidän pitää nyt hoitaa se permanenttikiharoiden ottaminen ja vaateshoppailu naisten puolesta, muuten yritykset menevät konkurssiin.

Naiset nyt äkkiään armeijaan, poliisiin ja rajavartiostoon duuniin. Moni jo onkin.

Vierailija
131/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danske Bank povaa tuoreessa talousennusteessaan Suomeen aiempaa synkempiä työttömyyslukuja. Danske Bankin Suomen-pääekonomisti Pasi Kuoppamäki sanoo tiedotteessa, että työttömyys nousee rakennusalalla eivätkä työllistämisaikeet ole vahvoja muillakaan päätoimialoilla.

Vierailija
132/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähes koko ikäni opetellut leikkaan hiukseni muotoon ja nyt se jo sujuu.

N47

En minäkään käy parturissa kuin vasta sitten, jos saan vakituisen kokoaikatyön.

Ostan ruokakaupasta hiusvärin, viimeksi maksoi 8 euroa, puoliso laittaa sen minulle päähän ja leikkaa hiusten latvat.

60 000 ihmistä kuolee vuodessa. Partureilla asiakkaat senkun vähenee.

Vierailija
133/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lupasi vakituiset paikat rajavartiolaitokselle, armeijalle, poliiseille eli heidän pitää nyt hoitaa se permanenttikiharoiden ottaminen ja vaateshoppailu naisten puolesta, muuten

Ei ole paikkoja naisille auki armeijassa eikä rajavartiolaitoksella.

Odotamme jo innolla kuinka nuo pelastavat parturit konkursseilta ja shoppailevat vaatteita ja sisustustavaroita.

Vierailija
134/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, armeijan upseerit joutuvat nyt joka lauantai käymään vaateostoksilla ja parturisa pitää ottaa ne 160 euron pitkien hiusten permanenttikiharat, jotta yrittäjät saavat pitää palkkansa ja omaisuutensa. Kurjaa jos omistusssunto lähtee ulosottoviraston sivuille myyntiin.

Olen ostanut viimeksi tammikuussa uusia vaatteita joululahjaksi saamallamme lahjakortilla. Onneksi vaatevarastoni on melkoinen. Pärjäisin vuosikaudet ostamatta mitään.

Vierailija
135/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vieläkään ei tarvitse mennä töihin, josta saa vähemmän kuin ansiosidonnainen tuki. Se on kyllä aika paha laki alistamaan haluaville päättäjille, joten ne keksivät, että rahaa voi ottaa pikkuhiljaa työttömältä pois, joten kohta myös ne työttömät teknikot ja kaiken maailman tohtorit saadaan alistamalla sinne Konttiin kierrätysvaatteita järjestelmään ja ponnistamaan muutaman veroeuron ylemmän keskiluokan iloksi.

Yksilö on ensisijaisesti itse vastuussa omasta elannostaan. Sitten jos ihminen ei omasta aktiivisuudesta ja yrityksestä huolimatta työllisty, on yhteiskunnan turvaverkko ottamassa kiinni.

Ei ole enää turvaverkkoa. 570 euroa kuussa ei ole turvaverkko. Minä olen pätkåtöissä, koska en saa muuta, ja usein en saa niitäkään. Sitten kun joudun toimenntulotuelle, niin miksi enää edes yrittäisin, kun työpätkältä ei voi säästää rahaa ja se on rankkaa?

Ennen saattoi pitkäaikaistyötön kouluttautua työttömyyskorvauksella max. kaksi vuotta. Ei tuolla 570 eurolla kukaan pysy hengissä.

Opiskelijoille on sälytetty opintolainat. Niitä ei voi maksaa takaisin, jos ei saa töitä. 

Ei niitä töitä ole. 

Vierailija
136/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut viimeksi tammikuussa uusia vaatteita joululahjaksi saamallamme lahjakortilla. Onneksi vaatevarastoni on melkoinen. Pärjäisin vuosikaudet ostamatta mitään.

Sama. Olen onneksi viimeisen 20 vuoden aikana ostanut kirpputoreilta paljon vaatteita ja saanut eräältä sukulaiselta. Vaatteet riittävät seuraavat 30 vuotta. Jotain pientä voin ostaa. Ostin viikonloppuna kirpputorilta kesätunikan 2,50 €.

Vierailija
137/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen onneksi viimeisen 20 vuoden aikana ostanut kirpputoreilta paljon vaatteita ja saanut eräältä sukulaiselta. Vaatteet riittävät seuraavat 30 vuotta. Jotain pientä voin ostaa. Ostin viikonloppuna kirpputorilta kesätunikan 2,50 €.

Olen miettinyt, että jos olisi 6 euron kirpputoribudjetti kuukaudessa. Onko se liikaa?

Vierailija
138/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen jolla on edes 2 toimivaa aivosolua, tietää että tämän nykyisen hurlumhei hallituksen 'työllisyystoimet' johtivat ja johtavat vain ennätysmäisiin työttömyyslukuihin.

Asiantuntijat, ne oikeat, ei vauvapalstan trollit ja katkerat inisijät tai purranistit, varoittivat että näin tulee käymään tämän hallituksen 'korjausliikkeillä'.

Ja tässä sitä ollaan, työttömyys rajussa nousussa ja köyhää kuritetaan kovemmin kuin ennen.

MIhinkäs nämä kaikki työttömät nyt sit laitetaan työtä tekemään kun avoimia työpaikkoja ei löydy kuin pienelle osalle? Mitäs näille lopuille sit tehdään?

Työmarkkinatori on surkeaa luettavaa. Töitä ei ole. Palomieheksi ei voi hakea.

Olen käynyt kaikki työnhakusivustot eikä siellä ole mitään.

Vierailija
139/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja, puheterapeutti, putkimies, poliisi, sähkömies, parturi, yhdistelmäajoneuvonkuljettaja, mihin haen?

Vierailija
140/177 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatori on surkeaa luettavaa. Töitä ei ole. Palomieheksi ei voi hakea.

Olen käynyt kaikki työnhakusivustot eikä siellä ole mitään.

Pakko tehdä avoimia työhakemuksia, koska työpaikkoja ei ole auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi