Haluttomuus kumppaniin ja emotionaalinen yhteyden puute
Parisuhde muutaman metrin päässä erosta. Tässä taustalla on se, että en koe mieheeni seksuaalista halua. Libido kyllä molemmilla kunnossa. Ulkonäkö miellyttää jne. Olen nyt työstänyt tätä hommaa ja päässyt niin syvälle, että tajuan ongelman johtuvan "emotionaalisen yhteyden puutteesta". Eli en koe suhteessa "turvaa" ja "innostusta", koska "emotionaalinen yhteys" on äärimmäisen heikko ja se taas johtuu siitä, että mies on todella huono puhumaan.
Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa ja onko joku mies täällä linjoilla oppinut parisuhteessa kommunikoimaan ja puhumaan paremmin?
Send help.
Kommentit (104)
Kun mies haluaa vierasta, ei hänen itselleen tarvitse selitellä, että vaimoni ei ymmärrä minua tms. vaan että haluaa vierasta torttua.
Näyttää siltä, että naisen täytyy samassa tilassa luoda ajatus- ja tunnerakennelma itselleenkin, että voi päästää itsensä nauttimaan vieraasta kikulista ja ennen kaikkea tuoreen himon ja innostuksen kohteeksi pääsemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miestäsi vituttaa ainainen pihtaaminen tai aina pitää miehen tehdä aloite seksiin. Vituttaa niin paljon, ettei kiinnosta mikään, kun pallit on täynnä. Mitäpä jos SINÄ aloittaisit sen kommunikoimisen.
Kehut miestäsi kuinka hyvännäköinen se on ja sanot monesti päivässä kuinka paljon sitä rakastat. Ennen kaikkea anna pillua ja ota suihin loppuun asti.
Tuolla kokeilulla et menetä mitään korkeintaan voit saada miehesi takaisin.
Niin. Mitäpäs sitä naisen nautinnosta, kunhan vain ottaa suihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten rakastuit tähän tuppisuuhun, jos sen ominaisuudet tappaa sun seksihalut?
It's not a feature, it's a bug.
Lähes kaikkien naisten libido on naisen oman ihastumisen tunteen varassa. Kun tuo vääjäämättä loppuu, niin libidokin hyytyy ja vika miehessä. "Kun syyllinen tiedetään niin rikos kyllä keksitään" taisi Stalin sanoa. Jos ap:n mies olisi puhuvaa sorttia, niin ap olisi nyt kertomassa täällä kuinka miehen jatkuva tunteissa vellominen on tappanut hänen seksihalunsa.
Sinä et taida oikein pitää naisista?
Pidän kyllä naisista, mutta kyllähän niin korkealla libidolla kuin itselläni on, olisi kannattanut syntyä naiseksi tai homoksi jos vain seksiä ajatellaan. Onneksi olen löytänyt kumppanikseni harvinaisen timantin, naisen jonka libido on kantanut vuosikymmenien suhteen.
Niin, paskaa seksiä olis tarjolla ovista ja ikkunoista, orgasmeja saisit edelleen hankkia omin avuin.
Voithan sä päästä Penan kokeilemaan sun takaluukkua ja sitten kun Pena on lauennut niin hoidat itses yksin loppuun. :)
Kannattaa varoa, mitä toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Kun vuosien saatossa ne keskustelut ovat lähinnä sitä, että vaimo kertoo, mikä kaikki on tällä kertaa huonosti ja se on miehen vika, oppii kyllä olemaan hissuksiin.
Tai sitten sä kuulet kaiken näin.
Itse ainakin usein odotan, että mies sanois oman vastineensa asioihin, jos kerron jonkun asian painavan.
Mutta ei, on hiljaa ja sitten joskus viikon päästä vääntää sen asian joksikin ihan muuksi "kun sä sanoit näin". Johon minä "enhän mä nyt noin sanonut, vaan tätä tarkoitin".
Miksei voi kysyä heti "ymmärsin asian näin, tarkoititko niin? Minun mielestäni...".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten rakastuit tähän tuppisuuhun, jos sen ominaisuudet tappaa sun seksihalut?
Lähes kaikkien naisten libido on naisen oman ihastumisen tunteen varassa. Kun tuo vääjäämättä loppuu, niin libidokin hyytyy ja vika miehessä. "Kun syyllinen tiedetään niin rikos kyllä keksitään" taisi Stalin sanoa. Jos ap:n mies olisi puhuvaa sorttia, niin ap olisi nyt kertomassa täällä kuinka miehen jatkuva tunteissa vellominen on tappanut hänen seksihalunsa.
Niin, aika moni nainen haluaa olla kumppanilleen muutakin, kuin kävelevä toosa.
Jos suhteessa ei enää ole muuta, on loppujen lopuksi ihan sama, kenen kanssa tarpeensa hoitaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
33. Emotionaalinen yhteys luo turvaa ja turva on halun ja himon edellytys.
Täysin tuntemattoman ihmisen kanssa turva syntyy siitä, että toista ei tunne eikä itseä tarvitse "paljastaa". Tästä syystä monien on helpompi haluta vierasta kuin omaa kumppania, jonka kanssa ei emotionaalinen yhteys ole kunnossa.
Eli suomeksi:
Mies käy vieraissa/haluaa vierasta: vtun sika
Nainen käy vieraissa/haluaa vierasta: no kun emotionaaliseen yhteyteen oli tullut särö (kun mies on sika.)
Hilarious
Ei, se ei tarkoita sitä, että tyytymättömyyden syy oikeuttaisi pettämistä kummallakaan sukupuolella.
Pettäjä on edelleen vastuussa toiminnastaan ja sen mahdollisista seurauksista, vaikka sille olisikin jokin ymmärrettävä syy. Koskee miestä ja naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin tuntemattoman ihmisen kanssa turva syntyy siitä, että toista ei tunne eikä itseä tarvitse "paljastaa". Tästä syystä monien on helpompi haluta vierasta kuin omaa kumppania, jonka kanssa ei emotionaalinen yhteys ole kunnossa.
Eli suomeksi:
Nainen käy vieraissa/haluaa vierasta: no kun emotionaaliseen yhteyteen oli tullut särö (kun mies on sika.)
Hilarious
Lisäksi, sosiaalisesti miehelle on hyväksytympää sanoa selitykseksi "halusin vain seksiä" (koska miehillähän nyt on tarpeensa, pojat on poikia jne...)
Naisten kohdalla tämä selitys tuomittaisiin voimakkaammin, kuin jokin emotionaalinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies haluaa vierasta, ei hänen itselleen tarvitse selitellä, että vaimoni ei ymmärrä minua tms. vaan että haluaa vierasta torttua.
Näyttää siltä, että naisen täytyy samassa tilassa luoda ajatus- ja tunnerakennelma itselleenkin, että voi päästää itsensä nauttimaan vieraasta kikulista ja ennen kaikkea tuoreen himon ja innostuksen kohteeksi pääsemisestä.
Tämä saattaa pitää paikkansa, mutta se johtuu siitä, että sosiaalisesti naisen halu tuomitaan voimakkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miestäsi vituttaa ainainen pihtaaminen tai aina pitää miehen tehdä aloite seksiin. Vituttaa niin paljon, ettei kiinnosta mikään, kun pallit on täynnä. Mitäpä jos SINÄ aloittaisit sen kommunikoimisen.
Kehut miestäsi kuinka hyvännäköinen se on ja sanot monesti päivässä kuinka paljon sitä rakastat. Ennen kaikkea anna pillua ja ota suihin loppuun asti.
Tuolla kokeilulla et menetä mitään korkeintaan voit saada miehesi takaisin.Niin. Mitäpäs sitä naisen nautinnosta, kunhan vain ottaa suihin?
Juu, mitenkä tuo nyt sitten parantais AP:n fiilistä suhteesta, jos hän kokis olevansa lähinnä hyväksikäytetty lelu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sana turva saanut jo melkoiset ulottuvuudet.
Mies ei sanonut koskaan, että rakastaa minua.
Ei suudellut.
Muna pil.luun, 0-2 minuuttia, tyhjennys.
Ei silittelyä, ei katsekontaktia, ei lusikassa nukkumista, ei halaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et taida oikein pitää naisista?
Pidän kyllä naisista, mutta kyllähän niin korkealla libidolla kuin itselläni on, olisi kannattanut syntyä naiseksi tai homoksi jos vain seksiä ajatellaan. Onneksi olen löytänyt kumppanikseni harvinaisen timantin, naisen jonka libido on kantanut vuosikymmenien suhteen.
Niin, paskaa seksiä olis tarjolla ovista ja ikkunoista, orgasmeja saisit edelleen hankkia omin avuin.
Voithan sä päästä Penan kokeilemaan sun takaluukkua ja sitten kun Pena on lauennut niin hoidat itses yksin loppuun. :)
Kannattaa varoa, mitä toivoo.
Tämä oli hyvä.
Valitettavasti.
Tämä niin totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla kokeilulla et menetä mitään korkeintaan voit saada miehesi takaisin.Niin. Mitäpäs sitä naisen nautinnosta, kunhan vain ottaa suihin?
Mitä nainen tästä suikkarista saa?
Vierailija kirjoitti:
Kun vuosien saatossa ne keskustelut ovat lähinnä sitä, että vaimo kertoo, mikä kaikki on tällä kertaa huonosti ja se on miehen vika, oppii kyllä olemaan hissuksiin.
Tämä on kyllä totta ihan sukupuolista riippumatta. Itse elän miehen kanssa joka ei koskaan näe itsessään mitään vikaa mihinkään. Se ei koske ainoastaan minua ja meidän parisuhdettamme, se koskee ihan kaikkia ihmissuhteita mitä hänellä on. Oli kyse sitten muista perheenjäsenistä, työkavereista, naapureista tai ihan vaikka muista autoilijoista liikenteessä eli ihan kenestä vaan, vika ei koskaan ole hänessä. Vika on aina siinä toisessa, ja siinä toisessa on aina vikaa. Olen oppinut olemaan hiljaa jo kauan sitten. Mun tarpeille ei tässä suhteessa ole tilaa, koska ne on aina väärin. Minä olen aina väärässä, jos kaipaan jotain.
Eiks toopel miehel voi ilmoittaa suoraan tylysti, et ei oo gutaa. Pinnat laskenu silmis.
Meillä tämä johti kesällä eroon. En vain kyennyt yksin ratkomaan asiaa kun mies ei ymmärtänyt että jos minä vain aina puhun tunteista, on myös käyty läpi että en oleta että hän ratkaisisi sen asian mitä kerron tai että hän olisi huono kun tunnen jotenkin vaan että asiaa voitaisi yhdessä pohtia että miten sitä tunnetta vois korjailla. Usein auttanut kun vain tullut kuulluksi mutta sitten pidemmän päälle tulee vain olettamuksia ja olo että ei halua kaikesta avautua kun toinen ei kerro mitä itse tuntee että itse voisi huomioida toista paremmin ja aina kun sanoo että voitasko jutella poistuu ja ei nyt jne. Sitten halutaan lopulta vaan seksiä ja kosketus tarkoittaa aina panoa ja se on hänelle sitä läheisyyttä. Itelle kävi niin että alkoi karttamaan sitä vähäistäkin kosketusta kun kroppa oletti että taas vaaditaan seksiä. Kaipasin ihan hirveästi sitä että ohimennen voisi pyllystä hipaista, ottaa haliin, syleillä ja kysellä kuulumisia ilman että se johtaa seksiin. Mies otti sen niin että hän ei kelpaa eikä ole haluttava. Mutta joo minulla ei halu toimi sormia napauttamalla vaan se rakentuu pienistä asioista jo kauan ennen itse aktia ja pitää olla henkisesti turvallinen olo. Harmittaa ihan hirveästi ettei hän ollut halukas yrittämään, hyvä mies mutta tunnetasolla/puhumattomuuden takia itselle väärä kun vääriä olettamuksia alkoi kertymään.
Meillä on edelleen miehen kanssa seksiä säännöllisesti ja seksi on myös ihan hyvää. Siis myös minä saan aina orgasmin.
Mutta haluja syö se, että pettymysten ja ratkaisemattomien konfliktien takia yhteys on poikki ja seksi on lähinnä kuin masturbointia yhdessä.
Ei siis mitään suutelua tai halimista, vaan molemmille laukeaminen ja sitten käännetään kylkeä.
Sanotaan, että seksin määrä kertoo parisuhteen tilasta, mutta entä jos se on tällasta? Tavallaan en haluais erotakaan, kun tiedän, ettei seksi (suorituksena) välttämättä sujuis kaikkien kanssa ja monet miehet viis veisaa naisen orgasmista. Oma mies sentään antaa mulle siihen aikaa ja apujakin jos haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä totta ihan sukupuolista riippumatta. Itse elän miehen kanssa joka ei koskaan näe itsessään mitään vikaa mihinkään. Se ei koske ainoastaan minua ja meidän parisuhdettamme, se koskee ihan kaikkia ihmissuhteita mitä hänellä on. Oli kyse sitten muista perheenjäsenistä, työkavereista, naapureista tai ihan vaikka muista autoilijoista liikenteessä eli ihan kenestä vaan, vika ei koskaan ole hänessä. Vika on aina siinä toisessa, ja siinä toisessa on aina vikaa. Olen oppinut olemaan hiljaa jo kauan sitten. Mun tarpeille ei tässä suhteessa ole tilaa, koska ne on aina väärin. Minä olen aina väärässä, jos kaipaan jotain.
No muihin en ota kantaa mutta yhdessä asiassa miehesi on oikeassa, Suomen liikenne on täynnä idiootteja.
98 jatkaa kysymällä:
Onko parisuhteen tila huolestuttava vasta sitten, kun/jos seksi loppuu?
Eli suomeksi:
Hilarious