Mies haluaa vauvan. Minä en. Miten käy suhteen?
Ollaan uusperhe eikä ihan nuoria enää. Mies on suhteen alusta asti puhunut yhteisestä lapsesta. Mä olen sanonut, etten halua ja jos hänelle se on kynnyskysymys, niin sitten ei voida olla yhdessä. Hän kuitenkin sanoo, että on tyytyväinen ilmankin, mutta miettii silti jääkö se harmittamaan häntä, jos ei edes yritetä.
Mä en oikein enää jaksaisi puhua edes asiasta. Olen yli 40v ja lapset jo isoja. En haluaisi alkaa uudelleen siihen vauvarumbaan. Myös kaikki riskit pelottaa. Meillä on hyvä näin. Mitä jos tuleekin vammainen lapsi tai joku nepsy? Miehellä kovin ruusuiset kuvitelmat uudesta lapsesta.
Eli pitääkö tässä nyt sitten vain erota, vaikka ilman tätä lapsiasiaa suhde on hyvä vai antaako toinen periksi ja miten sen toisen sitten käy? Katkeroituu?
Kommentit (39)
Sinun hoidetavaksesihan se lapsi jäisi kun mies ei jaksakaan tai häntä ei huvita. Päätökset sen mukaan.
Ei se mies sitä lasta kuitenkaan sinun kanssa tasapuolisesti hoida, joten älä senkään puolesta lisäänny.
Lisäksi on epäeettistä lisääntyä, kun maapallo tuhoutumassa. Ja lapsiluku jo sinun osalta täynnä.
Ikinä ei pidä tehdä lasta vain siksi, että mies haluaa. Mies voi aina muuttaa mielensä ja häippäistä.
Hei AP? Minkä ikäinen sun mies on? Onko hänellä omia lapsia?
Useinhan miehille tulee (uudelleen) vauvakuume 40+ ikäisenä vaikka heillä olisikin jo ennestään (isoja) lapsia.
Minkä muun takia sen miehen pitäisi sinua katsella? Osaatko edes tehdä ruokaa?
Mies on jo lähemmäs 50. Mikä lie villitys. Oltaisiin vapaita tekemään kaksin mitä vain ja hän haikailee uudelleen vaipparumbaan.
Ap
Haluaako hän siis nimenomaan vauvan eikä teiniä, joka siitä kasvaisi?
Haluaa hän sen teininkin sitten.
Ap
Oleellinen kysymys yhä vailla vastausta: Onko miehellä omia lapsia? Jos ei, ero. Jos on, jatkakaa yhdessä.
Ei halua ja miksi nosto yli viikon jälkeen?
Christiiina kirjoitti:
Hei AP? Minkä ikäinen sun mies on? Onko hänellä omia lapsia?
?
Vierailija kirjoitti:
Oleellinen kysymys yhä vailla vastausta: Onko miehellä omia lapsia? Jos ei, ero. Jos on, jatkakaa yhdessä.
No tuskin se mies enää löytää naista, joka hänelle synnyttää lapsen, jos kerta mies on nyt lähes 50v
Meillä ei ole ihan vastaavaa tilannetta, mutta sinne päin. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton ja mies ei tiedä vielä haluaako tulevasuudessa lapsia vai ei. Mies on täysin tietoinen siitä, että ei tule koskaan saamaan lapsia kanssani.
Itse olen sillä linjalla, että en ala "varmuuden vuoksi" eroamaan, koska seurustelen aikusen ihmisen kanssa joka kantaa itse vastuun päätöksistään. Mikäli hän päättää haluta lapsen, hän on vapaa lähtemään ja jos taas haluaa jäädä, ei ole minun vastuullani hänen mahdollinen myöhempi katkeroituminen asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tekisi vammainen lapsi oikein hyvää.
Oletpa ilkeä!
Mietippä omalle kohdalle, ai niin, et pysty.
Jännä tyyppi toivottelee tuntemattomalle ilkeitään!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi erota jos mies on kerran tyytyväinen nykytilanteeseen?
Ei ole kun kerran lapsen haluaa!
Mun anoppi oli 42v kun viimeinen syntyi...
Kerro miehellesi, että uusin tutkimus on osoittanut, että osa downin-syndroomista johtuukin siittiöstä, eikä munasolusta. Kerro hänelle myös, että yli 40-vuotiaiden isien siittämillä lapsilla on moninkertainen skitsofreniariski verrattuna nuorempien isien siittämiin lapsiin.
Tämä on asia, josta ei puhuta tarpeeksi: Myös siittiöillä on parasta-ennen päiväys. Hedelmällisyys ei ehkä laske miehillä samalla tavoin iän mukana kuin naisilla, mutta sukusolujen laatu laskee.
Jos tämä vaikka saisi hänet järkiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro miehellesi, että uusin tutkimus on osoittanut, että osa downin-syndroomista johtuukin siittiöstä, eikä munasolusta. Kerro hänelle myös, että yli 40-vuotiaiden isien siittämillä lapsilla on moninkertainen skitsofreniariski verrattuna nuorempien isien siittämiin lapsiin.
joo, mutta jos todenäköisyys sille, että lapsi sairastuu aikauisena skitsofreniaan, jos isä on siitoshetkellä vaikak 50-vuotias, olisi 5% luokkaa, niin harva sen takia jättää lapsihaaveen toteuttamatta. Kuitenkin lähes kaikkiiäkkäisen vanhempien lapset ovat terveitä.
Ap on 48-vuotiaana puumana perimmäisten kysymysten äärellä.