Välit poikki yhden ihmisen kanssa ja nyt pitäisi tavata
Eräs minulle tärkeä ihminen on lopettanut yhteydenpidon minuun, ei vastaa lainkaan viesteihin. Tämä sattuu kovasti, mutta hyväksyn asian ja uskon, että hänellä on syynsä.
Nyt on tulossa meille molemmille tärkeän ihmisen merkkipäivä ja tiedän, että tämä yhteydet katkaissut on menossa juhlaan. Minut on myös kutsuttu. Voinko jättää menemättä? Koko tilanne tuntuu sietämättömältä ja aiheuttaa suunnatonta ahdistusta. Olen ollut jo pari kertaa vastaavassa tilanteessa välirikon jälkeen ja tämä henkilö ei edes tervehdi tai vastaa, jos kysyn jotain. Olen täysin ilmaa.
Juhlien pitäjälle olisi kovin tärkeää, että olen mukana. Hänelle ja myös muulle juhlaväelle on myös tärkeää, että kaikki ovat hyvällä fiiliksellä. Tuntuu äärimmäisen raskaalta peittää suru ja keskittyä juhlistamaan päivää muiden kanssa, ja näin olisi kuitenkin tehtävä. Haluaisin vain jäädä kotiin suruni kanssa. Olisiko se kohtuutonta?
Kommentit (53)
Äitisi saattaa pahoittaa mielensä, jos et mene hänen syntymäpäivilleen. Toisaalta hän pahoittaa vielä varmemmin mielensä siitä, jos rupeatte sisaruksesi kanssa siellä syntymäpäivillä riitelemään. Kinkkinen tilanne siis, itse ehkä menisin paikalle ja yrittäisin käyttäytyä mahdollisimman normaalisti, kun on noin läheisistä ihmisistä kyse. Välien selvittelyyn syntypäivät eivät kuitenkaan ole oikea paikka.
Ole aikuinen äläkä tuollainem itsesäälissä kieriskelevä parsan imijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet juhliin, tervehdit ex-ystävää, vastaa hän tai ei, ja sitten keskityt pitämään hauskaa muiden vieraiden kanssa. Tämä on aikuisten tapa toimia.
Juurikin tämä. Kun itse käyttäytyy aikuismaisesti, kohteliaasti ja ystävällisesti, niin se saattaa tämän ei-tervehtijän outoon valoon. Mikäli juhlan päähenkilö on toivonut sinua paikalle, niin laittaisin omat fiilikset syrjään ja keskittyisin päivänsankariin ja muihin juhlijoihin. Rohkeasti vain tuulta päin ap!
Kulissit on ovat teennäisiä.
Muiden juhlissa ei laiteta mitään flaidista pystyyn tai aleta vaatimaan ihmisiltä vastausta että kumman puolella olet tässä meidän sodassa. Käytöstavat!
En ole ap mutta joskus ongelmana on se toinen osapuoli joka siis on välit katkaissut. Kun ei ole pidäkkeitä muutenkaan niin psyykkkisesti epästabiili voi aloittaa tarkoituksellisesti draaman tuottamisen julkisessa tilanteessa. Sellaiseen pitää olla varautunut eli osata olla lähtemättä mukaan ja ottaa tilanteesta tarvittaessa fyysistä etäisyyttä. Kyllä ihmiset toki huomaavat että ei tuolla riehujalla ole kaikki haulit himassa.
Ap tässä. Kovasti ihmisiä kiinnostaa, mitä olen tehnyt. Ei kyse ole mistään yksittäisestä teosta, vaan siitä, että sisarukseni on ehkä herkkä ja kohdannut elämässään enemmän vaikeuksia kuin minä. En ole tehnyt mitään, mikä aiheuttaisi hänen vaikeuksiaan, mutta en ole niissä osannut varmaankaan auttaa sillä tavalla kuin hän haluaisi. Hänellä on ollut erilaisia ongelmia mm. ihmissuhteissaan ja raha-asioissaan. Olen auttanut, mutta asettanut omat rajani, hänen mielestään varmaankin suhtautunut kylmästi tms.
Edelleen kysyn, että miten äitinne (ja isänne) asiaan suhtautuu? Minä menisin juhliin ja olisin oma iloinen itseni, mutta tekisin kyllä muulle perheelle selväksi miten sisko käyttäytyy. Ei tuollaista tarvii hyväksyä.
jos et siis mitään ole tehnyt, niin älä ymmärrä, älä nöyristele. Sisarus se tässä tekee väärin.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kysyn, että miten äitinne (ja isänne) asiaan suhtautuu? Minä menisin juhliin ja olisin oma iloinen itseni, mutta tekisin kyllä muulle perheelle selväksi miten sisko käyttäytyy. Ei tuollaista tarvii hyväksyä.
jos et siis mitään ole tehnyt, niin älä ymmärrä, älä nöyristele. Sisarus se tässä tekee väärin.
Äitiä tilanne surettaa myös. Hän yrittää pysyä tämän ulkopuolella, onneksi hänen välinsä sisarukseeni eivät ole kärsineet. (Eikä siis minuunkaan). Isäni on menehtynyt jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei juhliin ole pakko mennä, voit jäädä kotiin. Vetoa vaikka flunssaan tai migreeniin.
miksi naiset aina valehtelee?
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Kovasti ihmisiä kiinnostaa, mitä olen tehnyt. Ei kyse ole mistään yksittäisestä teosta, vaan siitä, että sisarukseni on ehkä herkkä ja kohdannut elämässään enemmän vaikeuksia kuin minä. En ole tehnyt mitään, mikä aiheuttaisi hänen vaikeuksiaan, mutta en ole niissä osannut varmaankaan auttaa sillä tavalla kuin hän haluaisi. Hänellä on ollut erilaisia ongelmia mm. ihmissuhteissaan ja raha-asioissaan. Olen auttanut, mutta asettanut omat rajani, hänen mielestään varmaankin suhtautunut kylmästi tms.
Hei Ap! Tilanteesi kuulostaa todella samankaltaiselta kuin omani.
Omalla kohdallani ongelma on myös muu perhe, joka ei millään tavalla halua sotkeentua asiaan ja näin mahdollistaa oman sisarukseni ikävän käytöksen. Tämän takia otan vapauden osallistua tai olla osallistumatta ihan oman fiilikseni mukaan. On aika rankkaa mennä paikkaan, jossa on joku itselle vihamielinen ihminen eikä yhtäkään, joka olisi reilusti "omalla puolella". Katsovat hiljaa vierestä sisarukseni käytöstä toki muutoinkin kuin minuun kohdistuvana. Vastuu on myös ympäristöllä.
Hieman samankaltainen asia mielestäni kyseessä kuin koulukiusaamisessa. Hiljainen sivustakatsoja on myös vastuussa. Hiljainen sivustakatsoja ei voi valittaa, jos ei halua osallistua juhliin jossa joutuu vihanpidon sekä hiljaisen hyväksynnän kohteeksi.
Sen sijaan jos juhlien sankari on pitänyt puoliasi, menisin juhliin.
Tarkoitan siis tilannetta jossa selkeästi on otettava puolensa, kiusaamiseen verrattavissa olevaa tilannetta. En tasapuolista kiistaa tms.
Mitä sätuollaisen passiivisaggressiivisen mököttäjän mykkäkouluja suret. Oot vaan ihan normaalisti. Sanot vaan että Moikka Sirpa tai mikä nimensä onkaan. Ja oot täysin normaalisti. Jos hän tulee jutteleen, ok, jollei, niin anna toki jatkaa mököttämistään. Asetu tuollaisen käytöksen yläpuolelle.
mikä ihme pistää ihmisen niin sekaisin, että tuntee sääliä tai armoa jotain kohtaan, vaikka tämä käyttäytyy kuin sateenkaarilapsi? mielensä pahoittajia ei pidetä minään, oli se sitten sukua, tai ei. tuollaiset on kuin pieru tuulessa, eli täysin merkityksetön.
mököttää ap ihan normaalisti. Sanot hei ja sillä siisti. Anna hänen mökötää miten tahtoo. Oma on häpeänsä.
Vierailija kirjoitti:
mikä ihme pistää ihmisen niin sekaisin, että tuntee sääliä tai armoa jotain kohtaan, vaikka tämä käyttäytyy kuin sateenkaarilapsi? mielensä pahoittajia ei pidetä minään, oli se sitten sukua, tai ei. tuollaiset on kuin pieru tuulessa, eli täysin merkityksetön.
Sateenkaari ja aakkoslapset ovat todella draamanhakuisia
Muiden juhlissa ei laiteta mitään flaidista pystyyn tai aleta vaatimaan ihmisiltä vastausta että kumman puolella olet tässä meidän sodassa. Käytöstavat!