Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joilla 'käsittelemättömät' kynnet! Kuinka monta päivää kynsilakka on siisti eli kuinka usein joudut laittamaan uuden lakan? Minkä mer

Vierailija
02.06.2024 |

Hei te joilla 'käsittelemättömät' kynnet! Kuinka monta päivää kynsilakka on siisti eli kuinka usein joudut laittamaan uuden lakan? Minkä merkkistä lakkaa käytät?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä teen. Joskus lohkeilee päivässä, joskus pysyy siistinä pari-kolme päivää. En siis erityisemmin varo lakattua kynsiä, ei saa haitata arkea. 

Multa löytyy monen merkkisiä lakkoja Lumenesta Essieen, on Isa Doraa, wild & mildia jne. En ole juurikaan huomannut hinnan ja kestävyyden korreloivan. Parhaita lakkoja oli vanhat KoneHelsingon lakat, ne pysyi jopa omassa käytössäni järjestäen sen kolmisen päivää suht siisteinä. 

Vierailija
2/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kaikilla mammalaisilla pitkät käsitellyt kynnet eikä tästä mitään tietoa? Kuinka usein ne noitakynnet taitaa 'hoitaa' - hoidatteko itse ne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelemättömissä kynsissä ei ole lakkaa. Pari päivää max sitten alkaa murentua

Vierailija
4/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kaikilla mammalaisilla pitkät käsitellyt kynnet eikä tästä mitään tietoa? Kuinka usein ne noitakynnet taitaa 'hoitaa' - hoidatteko itse ne?

Vierailija
5/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tekokynsiä ja en käytä kynsilakkaa.

Vierailija
6/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ainakin viikon pysyy hyvänä, joskus pidempäänkin vaikka toki sitten alkaa jo kasvu näkymään. 

Käytän essien ja opin lakkoja ja aina tietysti alus- ja päällyslakka.

Vierailija
7/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluslakan tiedän mutta pitäiskö laittaa päällyslakkaakin jotta näyttäisi tasokkaalta? Ja kaiken saa siis tasaiseksi???

Vierailija
8/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta. Jos kynnet on käsittelemättömät niin minun tulkintani mukaan niissä ei ole lakkaa. 

Vierailija
9/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitusta. Jos kynnet on käsittelemättömät niin minun tulkintani mukaan niissä ei ole lakkaa. 

Tulkitsin näin kynsiasiamaallikkona ap:n kysymyksen niin, että jos kynnet on omat, ei mitään geeli/akryyli/mitänäitänyton. 

Mulla on ihan vaan omat kynnet ja lakkailen joskus ja jouluna, mutta kun oma työ ja harrastukset antaa aika kovaa kyytiä kynsille, niin eipä nuo lakat kauaa siisteinä pysy vaikka kuinka käyttäisi alus- ja päällyslakkoja.

Vierailija
10/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pysyi tavislakka kynsissä 2-3 päivää. Vaikka oli aluslakkaa ja päällyslakkaa, Essien geelilakka ja muita laatulakoiksi luokiteltuja lakkoja.

Syksyllä kyllästyin ja ostin lediuunin. Geelilakka pysyy kynsissä pari-kolme viikkoa, sitten alkaa näkyä juurikasvu ja lakkaus pitää uusia. Itse teen, en jaksa istua hoitolassa tuntikausia. Pidän kynnet suht lyhyinä, tietsikkaa on hankala käyttää ja pianoa ikävä soittaa, jos kynnet on liian pitkät.

Vierailija
11/20 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essien lakat on itsellä kestävimmät. Parhaimmillaan menee 5 pv, mutta jos haluaa koko ajan siistit kynnet, niin n. joka kolmas päivä pitää lakata uusiksi.

Vierailija
12/20 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla pysyi tavislakka kynsissä 2-3 päivää. Vaikka oli aluslakkaa ja päällyslakkaa, Essien geelilakka ja muita laatulakoiksi luokiteltuja lakkoja.

Syksyllä kyllästyin ja ostin lediuunin. Geelilakka pysyy kynsissä pari-kolme viikkoa, sitten alkaa näkyä juurikasvu ja lakkaus pitää uusia. Itse teen, en jaksa istua hoitolassa tuntikausia. Pidän kynnet suht lyhyinä, tietsikkaa on hankala käyttää ja pianoa ikävä soittaa, jos kynnet on liian pitkät.

Minä kanssa arvelen että jos kynnet ovat liian pitkät ja tekee jotakin työtä käsillä niin käsiin ja ranteisiin tulee jopa virheasentoja ja niistä ei tiedä mitä seuraa. Tuntuu vaikealta ajatella että jos kirjoittaessa 10-sormijärjestelmää pitkät kynnet toimisivat... Mitä mieltä? 

Vierailija
13/20 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä, mitä teen. Joskus lohkeilee päivässä, joskus pysyy siistinä pari-kolme päivää. En siis erityisemmin varo lakattua kynsiä, ei saa haitata arkea. 

Multa löytyy monen merkkisiä lakkoja Lumenesta Essieen, on Isa Doraa, wild & mildia jne. En ole juurikaan huomannut hinnan ja kestävyyden korreloivan. Parhaita lakkoja oli vanhat KoneHelsingon lakat, ne pysyi jopa omassa käytössäni järjestäen sen kolmisen päivää suht siisteinä. 

Järjestäen?

Vierailija
14/20 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pysyy (jos edes ikinä lakkaan) se lakkapinta hyvänä ehkä korkeintaan vuorokauden ennen kuin alkaa lohkeilla. Toki mä teen töitä tietokoneella, ja näppiksellä kirjoittaminen kuluttaa jo myös itsessään, mutta sen lisäksi mulla on niin lohkeilevat ja liuskoittuvat, kuivat kynnet, että sekin vaikuttaa. Ja sen yhden lakkaamiskerran ja niiden lakkojen poiston jälkeen kynnet ovat huonossa kunnossa monta kuukautta.

Vierailija
15/20 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakka pysyy hyvänä 5 päivää ja käytän vain Essien tuotteita. Aluslakka, pari kerrosta väriä ja päälle gel setter päällyslakka.

Vierailija
16/20 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy niin kauan ku pysyy. Soitan kitaraa, joten vasemmassa kädessä lakka pysyy pikkusen pidempään nättinä kun taas oikeen käden kynnet on sen näköset, että niillä soitetaan. Pysyy kivana niin kauan kun soittimeen ei kosketa.

Vierailija
17/20 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei oikein hyvita säteilyttää sormenpäitä uv valolla. Ihotautilääkäritkin varoittelevat melanooman riskistä.

Vierailija
18/20 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyy niin kauan ku pysyy. Soitan kitaraa, joten vasemmassa kädessä lakka pysyy pikkusen pidempään nättinä kun taas oikeen käden kynnet on sen näköset, että niillä soitetaan. Pysyy kivana niin kauan kun soittimeen ei kosketa.

Oikean käden kynsien vahvistamiseksi olen havainnut hyväksi ohuen raakasilkin ja pikaliiman yhdistelmän. Kun sitä hieman siloittaa hienolla vesihiontapaperilla ja laittaa päälle värittömän himmeän lakan niin ei juuri erota aidosta kynnestä ja saattaa kestää soittamista toista viikkoa. Se vielä huomattava että kynttä ei koskaan saa päällystää millään juureen asti. Se hengittää sen vaaleamman alueen kohdalta ja jos sen lakkaa niin kynsi kärsii.

Vierailija
19/20 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillinen päällyslakka pidentää kestoa pari päivää.

Vierailija
20/20 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin jostain, että kynsiä lakatessa myös se kynnen pääty täytyis lakata, eli se osa joka on kynnen alapuolen ja yläpuolen välissä. Yleisin syy lakan nopeaan lohkeamiseen kuulemma olis se, että siitä päästä lakan alle pääsee nestettä ym jota ei tapahdu jos lakkaa siitä päästäkin. En itse ole kokeillut kun en enää noita myrkkyjä keholleni laita, mutta kuulostaa aivan siltä että olis looginen tapa lisätä kynsilakan kestävyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän