Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan tämä reumaa?

Vierailija
02.06.2024 |

Toisen käden etusormen nivel turvonnut ja kipeäkin, jos joutuu käyttämään. Ollut jo useamman kuukauden. En saa taivutettua niinkuin muita sormia. Ei myöskään niin paljon voimaa kuin toisessa kädessä, vaikka on se käsi mitä enemmän käytän. 

Hiljattain myös saman puolen ukkovarvas on kipeytynyt ja ei sekään aina taivu kunnolla. En ole varma onko turvonnut, ei ainakaan pahasti. Jos tulee paljon käveltyä, on todella kipeä. 

Lääkäriin soitan toki vihdoin varmaan ensi viikolla, kunhan olen taas kotipaikkakunnalla. Nyt keväällä tää on vaan pahentunut. Muut nivelet ok, polvea välillä vähän ehkä turvottaa. Täytin juuri 40. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkärille ja hoitaa se tulehdus pois. Mulla jäi sormi pysyvästi vajaaliikkeiseksi. Kipuja ei enää ole ja aivan normaalisti toimii muuten, mutta ei mene täysin koukkuun.

Vierailija
2/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla reumaepäily osoittautui vaihdevuosiksi, kun olin n 44 v. Terveyskeskuksen mieslääkäri ei tunnistanut, vaihdevupsion erikoistunut vanhempi naisgyne lopulta tunnisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeet ja mahdollisesti röntgen, sillä asia selviää.

Vierailija
4/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
5/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään muuta oiretta esim. aamuisin jäykkyyttä nivelissä tai arkuutta päkiöissä kun kävelet? 

Vierailija
6/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikko pikemminkin kuin reuma. Kun reuma iskee niin sen kyllä huomaa ja tuntee monessa paikassa. Onko sukutaustassa reumaa ? Röntgenistä ei voi reumaa todeta, vertailukuviksi ottavat jos todetaan reuma. Reuman lääkitys sisältää nykyisin metotreksaattiakin eli ns solumyrkkyjä, joita suurempina annoksina syövän hoidossa käytetään. Yhden etusormen takia en söisi noita lääkkeitä. Nimim. Itsellä reuma

Vierailija
7/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et taida liikkua muutenkaan koskaan, ja muutenkin elintavat huonot?

Luuletko, että ihminen elää ikuisesti eikä koskaan sairastu, jos hölkkää hulluna 24/7?

Vierailija
8/8 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reuma voi alkaa monella tapaa ja tuo on yksi niistä. Selvinnee lääkärissä ja lääkityksiä on olemassa kevyempiäkin kuin metotreksaatti.

Tsemppiä, reuma saadaan nykyään lääkkeillä kuriin, jos siitä on kyse.

terv. Vuonna -88 reumaan sairastunut