Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen itse sote -alalla töissä ja ymmärrän Kapen pointin

Vierailija
02.06.2024 |

Joillekin uussuomalaisille me kantasuomalaiset emme ole mitään. He haliavat ymmärtää asiat jokontahaölaan väärin, tai kielimuuri on niin korkea, etteivät kaikki pysty tavanomaiseen työhön ilman heille annettavaa tulkkausta, eli meidän kantasuomalaisten täytyy olla paikkaamassa heidän töitä monessa mutkassa. Se kuormittaa ja vie aikaa. Näkyykö se meillä esim. palkassa? No ei näy!

https://www.is.fi/viihde/art-2000010470406.html

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan näin jossain on, mutta itse olen ollut töissä kahdella osastolla, jossa ne ulkkarit kyllä teki työnsä lisäksi myös koko ajan kantisten hommia. Lisäksi vielä jaksoivat huomioida potilaatkin.

Keittiötyössä varmaan tarvitaan vähän eri osaamista, mutta en oikein usko esim. filippiiniläisten hirveästi laiskottelevan.

Vierailija
2/4 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät ammatttiasi perusteena mielipiteesi tueksi, olisi hyvä tietää silloin mitä teet työksesi. Sote-ala on aika laaja käsite ja siihen kuuluu kaikenlaista ammattia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja sitä mieltä että ulkomaalaisten työllistäminen terveydenhuoltoon pitäisi kieltää lailla? Jos niin oletan aloittajan olevan perussuomalainen. Nythän on niin että olette hallituksessa joka on jo osoittanut kykenevänsä laatimaan lainsäädäntöä joka määrää työelämäasioista? Nyt vain säädätte hieman lisää lakeja siellä hallituksessa ja estätte tämän kaltaisen toiminnan. Tehkää edes aloite siellä puoluetasolla julkisesti niin teidän tekemisellänne on julkinen poliittinen status. Aloittaja on melko varmasti rivikansalainen mutta silti voit olla yhteydessä edustajaasi ja kirjoittaa asiasta julkisesti somessa omalla nimelläsi. Piilossa vaikuttaminen on hieman typerää ja tehotonta.

Vierailija
4/4 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairaalahuoltajaksi on perinteisesti päässyt kuka tahansa, kenellä kädet heiluvat. Nämä kielitaidottomat kuormittavat ihan älyttömästi, koska heitä ei pysty perehdyttämään. Pahimmillaan ei voi päästää lähellekään keittiötä, koska jakaisivat erikoisruokavaliot miten sattuu, eikä toisaalta lähellekään eristyshuoneita, koska perehdytys on jäänyt puutteelliseksi. Ihan kaikkea ei pysty korvaamaan hymyllä ja "kylläkyllä"llä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän