Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on ankeaa asua kerrostalossa kesällä ja on kuin vankilassa olisi

Vierailija
02.06.2024 |

Ei omaa viihtyisää pihaa jossa viettää aikaa rauhassa istuen tuolilla, syöden, juoden, ottaen aurinkoa, korjata autoa, harrastaa tai tehdä puutarhatöitä.

Iso lauma kakaroita huutaa kurkku suorana joka päivä monta tuntia kerrostalon pihalla, et voi pitää ikkunoita ja ovea auki kun huuto on niin kovaa.

Naapurit polttaa tupakkaa parvekkeella tai grillaavat joten hajut leviää muiden asuntoihin ja parvekkeille.

Ei omaa rauhaa kun naapurit metelöi.

Kaikissa asunnoissa ei ole omaa saunaa vaan taloyhtiön saunassa lyhyet saunavuorot ja pitää kelloa kytätä ja kiirehtiä että ehtisi käydä saunassa.

Huvittavan ja alkeellisen näköistä kun kerrostalossa asuvat ihmiset menevät puistojen nurmikoille istumaan. Tämäkö on heidän käsitys laadukkaasta elämisestä?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma piha, jota en voi kesällä käyttää hyttysten takia. Saan niin järkyttäviä paukamia hyttysten pistosta. 

Vierailija
42/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyppään kesäpäiväisin bussiin, ja menen puistoon tai rannalle. Missä ap asuu, kun se ei onnistu? Sukevan vankila?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki muut ovat tajunneet, että kerrostalossa asuen voi elää kesälläkin kivasti ja vain ap parka on vanginnut itsensä neljän seinän sisälle! 😂

Vierailija
44/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma piha, jota en voi kesällä käyttää hyttysten takia. Saan niin järkyttäviä paukamia hyttysten pistosta. 

Ota allergialääkettä, hyvä ihminen! Käytä hyttyskarkotteita! 

Vierailija
45/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietikää kerrostalossa asuvana auton omistajana mikä homma kun joudut kaksi kertaa vuodessa kantamaan painavia autonrenkaita edestakaisin ja mennä johonkin parkkipaikalle vaihtamaan ja missä peset vanteet? Omakotitalon pihalla se on helppoa ja nopeaa.

-ap

Ai? Renkaat voi laittaa ns.rengashotelliin. Renkaat möllöttävät siellä ja vieläpä vaihtavat ne. Onko omakotitalossa tällaista palvelua?

Vierailija
46/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pihalla ei tällä hetkellä näytä olevan ensimmäistäkään ihmistä. Siinä on nurmikkoa ja merinäköala, jota kelpaa katsella. Lisäksi meillä on oma sauna ja parveke. Enkä muista, milloin olisin haistanut naapurin tupakansavun.

Mutta jos en tästä pitäisi, puolella miljoonalla kyllä saisi omakotitalonkin.

Juupa juu, kaikki kerrostaloläävät ovat merenrannalla, yhdessäkään ei kukaan polta, kaikissa on sauna ja parveke. Läävä se on sun betonikopperos, vaikka kuinka valehtelet. 

Vierailija
47/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietikää kerrostalossa asuvana auton omistajana mikä homma kun joudut kaksi kertaa vuodessa kantamaan painavia autonrenkaita edestakaisin ja mennä johonkin parkkipaikalle vaihtamaan ja missä peset vanteet? Omakotitalon pihalla se on helppoa ja nopeaa.

-ap

Ai? Renkaat voi laittaa ns.rengashotelliin. Renkaat möllöttävät siellä ja vieläpä vaihtavat ne. Onko omakotitalossa tällaista palvelua?

On, minulla on aina renkaat siellä. Minulla on myös piha, autotalli ja katos kahdelle autolle. Onko kerrostalossakin? Enkä joudu maksamaan muitten kuluja, maksan vain omani, eikä kotini ole betonikoppero.  

Vierailija
48/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei tiedä vankilasta mitään.,

Vierailija
49/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossahan vasta vapaata onkin. Omakotitalo oli työleiri.

Vierailija
50/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Minun talvirenkaani on rengashotellissa, eikä tarvitse itse vaihtaa, eikä säilyttää. Ei ole kovin kallistakaan.

Niin minunkin, yrittäjä hakee autoni ja tuo takaisin omakotitaloni autokatokseen kun renkaat on vaihdettu. 

Vierailija
51/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut omakotitalossa ja rivitalossa, en viihtynyt.

Pidän kerrostaloelämästä, taloyhtiössä on vähän lapsia, en ole nurmikollaistuja, lähellä on hyviä kävelymaastoja ja esim. keskustaan on neljän kilometrin kävelymatka.

52/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun sellaisessa kerrostalossa jossa on kesällä tukahduttavan kuuma ja talvella niin kylmä, että raitisilmaluukut on teipattava umpeen jos haluaa olla ilman päällystakkia sisällä.

Vierailija
53/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, on vapaus kuunnella kun naapurit mölyää, käy paskalla ja ravaa rapussa, hissi koliseee, häiritsee yöunia. Juuri olin viime yön kerrostaloläävässä Eirassa, oli sukaistytön ylppärit. Nyt ajellaan kotiin, ihanaa kun ensi yönä saa nukkua omakotitalon rauhallisessa tilavassa makuuhuoneessa. 

Vierailija
54/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, patalaiskoille juopoille kerrstalo on oikein sopiva, sellaisia niissä näyttää enimmäkseen asuvan. 

Vierailija
55/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloja siirrettiin kesäaikaan jotta on entistä vaikeampia nukkua. Lämpö varastoituu asuntoon ja pitää asunnon kuumana vielä yölläkin. Ulkona on yöllä viileämpää kuin sisällä.

Vierailija
56/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kamalaa jos se oma elämä olisi = oma piha, jossa pitää suorittaa sitä kesää, että saa sille rahalleen vastinetta. 

Koti on nukkumispaikka, elämä on muualla. Työ, harrastukset, ystävät, jne. 

Vierailija
57/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä syvältä. Parvekekin on ihan turha uloke. Kesällä se on niin kuuma, ettei siellä voi olla ja talvella ei mitään syytä pakkasessa siellä istua. 

Muuttaisin heti pois jos olisi muuta tarjolla. 

Vierailija
58/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on vapaus kuunnella kun naapurit mölyää, käy paskalla ja ravaa rapussa, hissi koliseee, häiritsee yöunia. Juuri olin viime yön kerrostaloläävässä Eirassa, oli sukaistytön ylppärit. Nyt ajellaan kotiin, ihanaa kun ensi yönä saa nukkua omakotitalon rauhallisessa tilavassa makuuhuoneessa. 

Ei ole pakko asua 70-luvulla rakennetussa. Enemmän sitä mölyä oli okt-alueella, kun mopot pärisivät öisin. Täällä on öisin niin hiljaista, että voi hyvin pitää parvekkeen ovea ja ikkunoita auki toisin kuin omakotitalossa.

Vierailija
59/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän pihalla ei tällä hetkellä näytä olevan ensimmäistäkään ihmistä. Siinä on nurmikkoa ja merinäköala, jota kelpaa katsella. Lisäksi meillä on oma sauna ja parveke. Enkä muista, milloin olisin haistanut naapurin tupakansavun.

Mutta jos en tästä pitäisi, puolella miljoonalla kyllä saisi omakotitalonkin.

Juupa juu, kaikki kerrostaloläävät ovat merenrannalla, yhdessäkään ei kukaan polta, kaikissa on sauna ja parveke. Läävä se on sun betonikopperos, vaikka kuinka valehtelet. 

Siltä se varmaan persaukisesta tuntuu. 😂

Vierailija
60/83 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. taitaa olla poikkeuksellisen kädetön tapaus? Sulle on sattunut huono talo. Tässä talossa ei kukaan metelöi, eikä lapset huuda pihalla. Veikkaan, että tässä ei edes kovin montaa lapsiperhettä edes asu. Aika harvoin ulkona edes näkee ketään. Grillaaminen on sallittua kerrostaloissa, ja niin on tupakointikin. Itseltäni löytyy sauna, että voin lämmittää sen just sinä päivänä, kun siltä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi