Kyllä on ankeaa asua kerrostalossa kesällä ja on kuin vankilassa olisi
Ei omaa viihtyisää pihaa jossa viettää aikaa rauhassa istuen tuolilla, syöden, juoden, ottaen aurinkoa, korjata autoa, harrastaa tai tehdä puutarhatöitä.
Iso lauma kakaroita huutaa kurkku suorana joka päivä monta tuntia kerrostalon pihalla, et voi pitää ikkunoita ja ovea auki kun huuto on niin kovaa.
Naapurit polttaa tupakkaa parvekkeella tai grillaavat joten hajut leviää muiden asuntoihin ja parvekkeille.
Ei omaa rauhaa kun naapurit metelöi.
Kaikissa asunnoissa ei ole omaa saunaa vaan taloyhtiön saunassa lyhyet saunavuorot ja pitää kelloa kytätä ja kiirehtiä että ehtisi käydä saunassa.
Huvittavan ja alkeellisen näköistä kun kerrostalossa asuvat ihmiset menevät puistojen nurmikoille istumaan. Tämäkö on heidän käsitys laadukkaasta elämisestä?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Mietikää kerrostalossa asuvana auton omistajana mikä homma kun joudut kaksi kertaa vuodessa kantamaan painavia autonrenkaita edestakaisin ja mennä johonkin parkkipaikalle vaihtamaan ja missä peset vanteet? Omakotitalon pihalla se on helppoa ja nopeaa.
-ap
Minun talvirenkaani on rengashotellissa, eikä tarvitse itse vaihtaa, eikä säilyttää. Ei ole kovin kallistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietikää kerrostalossa asuvana auton omistajana mikä homma kun joudut kaksi kertaa vuodessa kantamaan painavia autonrenkaita edestakaisin ja mennä johonkin parkkipaikalle vaihtamaan ja missä peset vanteet? Omakotitalon pihalla se on helppoa ja nopeaa.
-ap
Meidän renkaat on säilytyksessä Vianorilla. Siellä renkaat myös vaihdetaan.
Pyörä ja riippumatto - ja maailma on öysterisi.
Vierailija kirjoitti:
Krs-talossa elämä ollut paljon onnellisempaa kuin maalla. Siellä oli piha jossa emme juuri koskaan istuneet.
Se on ihan itsestä kiinni minkälaisen pihan tekee, on viihtyisiä ja ei viihtyisiä pihoja. Sinne kun istuttaa kukkia, puita ja pensaita niin siitä saa viihtyisän. Ei millään aukealla pihalla ole viihtyisää.
Täältä maaseudulta saa hökkelin 20-50k€ ja on pihaa missä temmeltää. Töitä ei kyllä ole mutta elämä leppoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Älä asu kerrostalossa, jos et viihdy.
sossu ei maksa omakotitaloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Minun talvirenkaani on rengashotellissa, eikä tarvitse itse vaihtaa, eikä säilyttää. Ei ole kovin kallistakaan.
Siinä on omat riskinsä kuten se että firma menee konkurssiin etkä saa renkaita takaisi, näinkin on joillekin käynyt. Myös palo ja varkaustilanteet kannatta selvittää korvaako ne. Itsellä oli rengashotelliss mutta tuli naarmuja vanteisiin niin otin pois. Hinnat on myös aika korkeat joten ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Todella kallista.
Vaikea sanoa sillä en ole ollut koskaan vankilassa. AP tietää vankilakokemuksestaan joten osaa verrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Siinä on omat riskinsä kuten se että firma menee konkurssiin etkä saa renkaita takaisi, näinkin on joillekin käynyt. Myös palo ja varkaustilanteet kannatta selvittää korvaako ne. Itsellä oli rengashotelliss mutta tuli naarmuja vanteisiin niin otin pois. Hinnat on myös aika korkeat joten ei kannata.
Tuossapa kerrakseen syytä muuttaa omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
En ole ikinä säilyttänyt renkaita kotona enkä tule säilyttämään. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tuossapa kerrakseen syytä muuttaa omakotitaloon.
😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkiä tuomioita sinulla on oillut, ap?
Ei yhtään mutta asia on verrattavissa vankilaan. Molemmissa on kurjaa.
Elämä on täynnä valintoja:tämän vankilasi olet ihan itse itsellesi valinnut.
Kyllä monen kohdalla kerrostalo asuminen on ollut elämän ns. "pakkovalinta". Työn ja elämäntilanteiden myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Todella kallista.
Niin on mutta ei haittaa. Asutaan rivarissa mutta haluan pitää varaston puutarhakalusteille sekä välineille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monen kohdalla kerrostalo asuminen on ollut elämän ns. "pakkovalinta". Työn ja elämäntilanteiden myötä.
Ei ole pakkovalinta, kun lapsena asuin omakotitalossa. Omakotitalossa on tosi paljon siivottavaa ja kaikkea työtä. Voisin asua omakotitalossa toki, mutta sellaisessa, missä ei olisi kovin paljon duunattavaa tai jos olisi varaa teettää hommia muilla. Ihan ite en viitsisi nurmikkoja leikkailla, puunlehtiä puhdistaa enkä siivota viittä huonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakkovalinta, kun lapsena asuin omakotitalossa. Omakotitalossa on tosi paljon siivottavaa ja kaikkea työtä. Voisin asua omakotitalossa toki, mutta sellaisessa, missä ei olisi kovin paljon duunattavaa tai jos olisi varaa teettää hommia muilla. Ihan ite en viitsisi nurmikkoja leikkailla, puunlehtiä puhdistaa enkä siivota viittä huonetta.
Kerrostalossa ei ikinä tarvitse kolata lumia, ei tarvitse aurata eikä puhdistaa kuistia lumesta. Myöskään pihat tai pihatiet ei ole kurassa tai loskassa niin, että eteiseen tulisi hirveet kurapskat.
Meillä on rivitalo, mutta ei olla koskaan pihalla vaan lähdetään ulkoilemaan. Kerrostaloa kaipaan siinä mielessä, että olisi ihanaa istua parvekkeella jossain korkealla. Mutta tosiaan, mikään ei pakota sisällä kökkimään.
No on meillä viihtyisä aidattu piha ja hljaiset naapurit. Oikein mukavaa eloa on tässä pienkerrostalossa. Eikä ole edes kuuma, kun on siirrettävä ilmastointilaite.