Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Intohimoiset unet exästä vaikka erosta jo yli vuosi. Muilla ollut? Kaipaanko vielä häntä alitajunnassani?

Vierailija
02.06.2024 |

Unet ovat erittäin todentuntuisia ja rehellisesti kerrottuna jopa ihania. 

Niissä on aina sama kaava mutta olemme vain eri ympäristössä. Eli ex käy salaa tapaamassa minua vaikka on jo uuden kanssa vakiintunut parisuhde.

Suutelemme, harrastamme seksiä. Ex kertoo kaipaavansa minua ja kertoo tulevansa taas takaisin kun pystyy. Eli meillä on niin sanotusti salasuhde. 

Oikeasti olen estänyt hänen jokaiselta alustalta. En kestäisi saada enää yhtäkään viestiä tai soittoa. En halua kuulla hänestä mitään. Lähestulkoon inhoan häntä koska kohteli minua niin huonosti. Kiusasi vielä eron jälkeen uuden kumppaninsa kanssa. Sekin hämmensi kuinka nopeasti meni uuteen suhteeseen, puhutaan viikoista. 

Hänellä oli kuitenkin ilmeisesti esitetty rooli, kun oli lämmin ja olevinaan huolehtivainen. Silloin meillä meni aina hetken hyvin. Oli sellainen aina riitojen jälkeen kun oli haukkunut, ehkä jopa fyysisesti pahoinpidellyt (välillä liikaa juotuaan teki sitäkin). Niin ilmeisesti olin aika traumatisoitunut suhteessa. 

Näen aika usein näitä unia, jossa kai edelleen tavoittelen sitä ihmistä, joka hän osasi parhaimmillaan minulle olla. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikein yli vuosi? Rookie numbers.

Vierailija
2/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, ettei ole syytä huolestua vaikka vielä unia säännöllisesti näkee hänestä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin salkkari-nella

Vierailija
4/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajunta vaan käsittelee sitä ristiriitaa, että mies kohteli sinua useimmiten huonosti ja kuitenkin välillä hyvin. Siitä syntyy traumaside, jonka purkaminen vaatii psyykkistä työtä. Alat ilmeisesti olla sen verran toipunut suhteesta, että alitajuntasi on päättänyt ryhtyä purkamaan tuota traumasidettä. Tsemppiä! 

Vierailija
5/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alitajunta vaan käsittelee sitä ristiriitaa, että mies kohteli sinua useimmiten huonosti ja kuitenkin välillä hyvin. Siitä syntyy traumaside, jonka purkaminen vaatii psyykkistä työtä. Alat ilmeisesti olla sen verran toipunut suhteesta, että alitajuntasi on päättänyt ryhtyä purkamaan tuota traumasidettä. Tsemppiä! 

Hei hienoa! Kiitos paljon. 

Ensin näin alkuun painajaisia paljon, joissa jopa pelkäsin miestä kun tuli lähelle. Oli niissä hyvin aggressiivinen kuten oli oikeastikin välillä ykskaks. 

Nyt sitten näen noita unia, joissa on sitten kaikenlaista mukavaa, joissa meillä on ns yhteys toisiimme kuten oli niinä hyvinä hetkinä.

Kai tämä tätä normaalia käsittelyä vain on ja olen onnellinen, että olen toipumisen tiellä. Olen siis ylipäätään voinut paljon paremmin sen jälkeen kun erosta oli yli puoli vuotta niin alkoi helpottamaan hiljalleen. Nyt tästä vain eteenpäin. :) Ap 

Vierailija
6/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, ettei ole syytä huolestua vaikka vielä unia säännöllisesti näkee hänestä? 

Kyllä tarkoitan. Useista vuosista jos puhuttaisiin, tai useiden vuosien jälkeen yhtäkkiä alkavista säännöllisistä unista, niin tilanne olisi eri. Vuosi eron jälkeen (kunnon suhteesta) on tietenkin ihan toipumisaikaa vielä. Voi toki kuulostaa uskomattomalta tässä nykykulttuurissa, jossa niin moni hyppää seuraavaan suhteeseen suunnilleen seuraavana viikonloppuna.

Vierailija
7/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et. Just näin intohimoista unta exästä, erosta 6 vuotta aikaa! 18 v yhdessä. Johtuu vaan siitä, että hän on siihen hommaan turvallinen vaihtoehto. 

Emme siis oikeassa elämässä harrasta seksiä, mut jos oisin sellainen joka pitäisi seksisuhteita niin varmaan tämä ex olisi jolta voisin asiaa kysyä. Mut kun en ole, mulle se ei ole koskaan pelkkää seksiä.

Vierailija
8/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarkoitan. Useista vuosista jos puhuttaisiin, tai useiden vuosien jälkeen yhtäkkiä alkavista säännöllisistä unista, niin tilanne olisi eri. Vuosi eron jälkeen (kunnon suhteesta) on tietenkin ihan toipumisaikaa vielä. Voi toki kuulostaa uskomattomalta tässä nykykulttuurissa, jossa niin moni hyppää seuraavaan suhteeseen suunnilleen seuraavana viikonloppuna.

Niin. Enää en sillä tavalla koe ehkä arkielämässäni olevani "toipilas" vaan elän ihan omaa normaalia arkeani ja on ihanaa olla itsekseen. Kuitenkin ajatuksiin ja uniin välillä hallitsevat monenlaiset asiat mitä suhteessa oli eli kyllä pääni sisällä vielä jonkinlaista uudelleenrakentamista ja sisäistämistä tapahtuu. 

Itse ihmettelin tosiaan sitä miten hän pystyi noin vaan heti aloittamaan uuden suhteen, meni naimisiin ja ostivat talon jne. Toisaalta siinä ihmisessä ei yllätä mikään mutta vain "todisti" sen, etten ollut hänelle minkään arvoinen. 

Minä itse en ole pystynyt mihinkään vakavaan edes ajatuksen tasolla ja tuskin pysyn muutamaan vuoteen. Niin sisälmyksiä raastava oli edellinen suhde, että ajattelin vielä aloittaa terapian etten vastaava kohtelua enää koskaan tiedostamattakaan hyväksyisi. Siinä oli leikki kaukana ja pahimmillaan se olisi voinut viedä hengen itseltäni (masennuin todella pahasti). 

No mutta, tärkeintä on, että tästä eheydyn ja saan tarvitsemani työkalut ja opit seuraavia ihmissuhteita varten etten tosiaankaan vaan toistaisi tulevaisuudessa samankaltaista asetelmaa. Ap 

Vierailija
9/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höps. Kyllä minäkin nään omastani ja erosta on 10v. Meillä oli aika intohimoinen ja seksipainotteinen suhde. Muistelen hyviä aikoja, mutta muistan myös sen miksi erosimme eikä todellakaan ole ikävä sitä kokonaisuutta.

Vierailija
10/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Taidat olla jo toipumisen tiellä kuten jotkut jo taisivat sanoa yllä. Nyt sitten pitää kaikki hyvä saada todelliseen elämään eli lämpöiset halaukset ja suudelmat. Miten on sen läheisyyden kanssa - mitä ajattelet oikeasta kosketuksesta, koskettamisesta, tähän ihmiseen - toimiiko se vai hirvittääkö pelkkä ajatus? Sitä ei voi yksin harjoitella vaan tarttee viedä oikeaan elämään ja oikeaan tilanteeseen. Vanhaa exää voi yrittää halia kun ensitapaaminen pitkästä aikaa. Jos se ei johda mihinkään niin sen voi sitten laittaa sen piikkiin että ei ollakaan tavattu pitkään aikaan eikä sit tartte (koskaan) toistaan jos liian tukalaa. Siis kiehuminen ja tukala tilanne ovat oikeita tunteita tässä keisissäsi. T. Kyökkipsykologi (P.S. Även svenska talas.)

Vierailija
11/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet ei merkitse niin paljoa kun mitä moni kuvittelee. Jokin satunnainen asia laukaisee mielessäsi muiston ja unissa se tulee esille. Hän on varmasti exä ihan syystä? Moni näkee unia nuoruudestaan ja seikkailuistaan kyllä elämänsä loppuun, eikä sillä ole mitään sen erikoisempaa merkitystä. 

Vierailija
12/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, noita tulee 1-2 vuoden ajan myös meillä miehillä.  Unet loppuvat kyllä aikanaan, etenkin jos ja kun saat uuden rakkauden elämään.

Vierailija
13/13 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unet ei merkitse niin paljoa kun mitä moni kuvittelee. Jokin satunnainen asia laukaisee mielessäsi muiston ja unissa se tulee esille. Hän on varmasti exä ihan syystä? Moni näkee unia nuoruudestaan ja seikkailuistaan kyllä elämänsä loppuun, eikä sillä ole mitään sen erikoisempaa merkitystä. 

Nii siis jotain voi kertoa sen hetken tilanteen asioista. Esim minä nyt sinkku ja kaipaan seksiä (mut en irtosuhteita/seksisuhteita harrasta) näen exästä jonka kanssa pisimpään olin seksiunia. Ja toki näen tuosta edellisestäkin, jota rakastin mutta suhteestamme ei tullut mitään. Ainakin tuo edellinen haluaisi oikeastikin seksiä kanssani, mutta kun sekoitan tunteet seksiin, niin en sitten sekstaile hänen kanssaan.