Mielettömän hyvä podcast pe doista (Kanadasta)
CBC Uncover: Hunting Warhead
Mielettömän hyvin toteutettu podcast, viisi noin tunnin jaksoa.
Norjalainen tietokonenörtti ystävänsä kanssa laittoi alulle tutkimuksen joka poisti yhden pahan saalistajan pois, telkien taakse elinkautista viettämään. Jäi kiinni teostaan USA:a. Kanadassa samasta rikoksesta olisi istunut 14 vuotta. Sarjassa haastateltiin yhden uhrin äitiä, tekijää, tekijän äitiä, joten näkökulma oli todella monipuolinenm
Tekijä oli paatunut ja paha ihminen, ettei häntä olisi auttanut mikään terapia. Kaikki ped ot ei halua lapsille pahaa ja haluaisivat apua taipumustensa hallintaan. Osa taas systemaattisesti hakeutuu lasten seuraan.
Kuunnelkaa vaikka Spotifystä. Englanniksi.
Kommentit (10)
Tänään olen kuunnellut yt:stä Jan Uhlerin kanavaa, jossa hieman samansuuntaista teemaa, seks. rikollisista ja heidän maailmoistaan. Nyt kun ahdistelu sanana on kovin inflatoitunut voisi muistaa mitä kaikkea rajojen ylittäminen pitää sisällään. Siis suhteuttaa ilmiötä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään olen kuunnellut yt:stä Jan Uhlerin kanavaa, jossa hieman samansuuntaista teemaa, seks. rikollisista ja heidän maailmoistaan. Nyt kun ahdistelu sanana on kovin inflatoitunut voisi muistaa mitä kaikkea rajojen ylittäminen pitää sisällään. Siis suhteuttaa ilmiötä.
Ei ole tuttu tyyppi, täytyy laittaa nimi korvan taakse.
Samassa Uncover sarjassa oli kausi raiskauksen uhrista, joka ei oikeutta saanut poliisin toiminnasta johtuen. Kuuntelemisen arvoinen ja käänteiden takia kyllä olin ällikällä lyöty useamman kerran
Sen vielä sanon, että vaikka on True Crimeä, niin ei ole mässäilyä. Jaksot on kuitenkin tehty uhrien kanssa ja asiat sanotaan niin kuin ne ovat, mutta asiallisesti ja uhrien omin sanoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuttu tyyppi, täytyy laittaa nimi korvan taakse.
Eipä tuosta tiedosta haittaa ole, vaikkei olisi alan ammattilainen. Tuntuu myös todella masentavalta ajatukselta, että Suomessa alkaisi olla enemmän tietyntyyppisiä rikoksia. Välinpitämättömyys ja tietämättömyys palvelee kaikkea kriminaalia ehkä hyvin suunnitelmallistakin puuhastelua.
Kotimainen "Siitä on vaikea puhua" podcast antaa myös äänen uhreille ja Ylen "Viimeinen johtolanka" haastattelee kadonneiden läheisiä.
Kumma kyllä, tämä dokkari palautti uskoani miehiin. Toimittajat ja poliisi olivat valmiita tekemään mitä vain, että tyyppi saataisiin kiinni. Käytännössä tuollainen alamaailman seisominen tuhoaa mielenterveyden