Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielialalääkkeet määrätään ensikertalaiselle hataralla tietämyksellä siitä, millaisia sivuvaikutuksia hänelle yksilöllisesti aiheutuu.

Vierailija
01.06.2024 |

Kyseiset lääkkeet ovat haitallisia niille joilla masennus johtuu esimerkiksi ympäristötekijöistä. Jostain syystä tungetaan lääkkeet kouraan ensimmäisenä eikä kysytä millaisissa oloissa ihminen elää ja pystyykö korjaamaan asioita. Itsellä poistui maalle muuton myötä masennus (kolme im yritystä takana), paniikki sekä ahdistuneisuushäiriö. 

Vuosikausia lääkärit vakuuttivat että kyse on aivokemian häiriöstä ja tulen syömään SSRI loppuelämäni ajan🙄

Kunnes sitten aloin kyseenalaistamaan niin lääkäreitä kuten psykiatreja, löysin samankaltaisia ihmisiä jotka jakoivat tietoutta siitä miten todellakin masennus voi johtua muusta kuin pään sisäisestä "aivokemian häiriöstä".

Nyt lääkkeettömästi jo yli kymmenen vuotta, kiitos maaseudun.

Pysyviä haittoja SSRI:n käytöstä jäi, tosin näitähän eivät kukaan myönnä. 

https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/mielialalaakkeet-nain-tavallisimmin…

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tuputettiin masennuslääkkeitä, mutta en suostunut niitä syömään. Niin sanottu masennus poistui irtisanoutumalla ja vaihtamalla työpaikkaa.

Oikeen tuputettiin? 

Kyllähän noita tuputetaan ja sanotaan heti vastaanotolla että sinulla on aivokemiat sekaisin, nämä tämmöiset auttaa 

Vierailija
22/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tuputettiin masennuslääkkeitä, mutta en suostunut niitä syömään. Niin sanottu masennus poistui irtisanoutumalla ja vaihtamalla työpaikkaa.

Oikeen tuputettiin? 

Kyllä. Kirjoitan sulle nyt sitä ja tätä mielialalääkettä. Joo, älä turhaan kuluta kummankaan aikaa siihen, en syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essitalopraami toimii melkein kuin supermieto annos sieniä mutta kammottavan sivuoiremäärän ja riskien roppakaupan kanssa. Kokemusta molemmista eri aikakausina. Sieniä ottaisin uudstaan koska tahansa. Essitalopraamiin en tule koskemaan pitkällä tikullakaan vaikka olisi ydin-biosuojahaalari päällä.

Vierailija
24/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää mielialalääkekeskustelut av:llä on tuhoontuomittuja ihan joka ainoa kerta. Kuten nytkin. Nämä ei johda yhtään mihinkään.

Miten niin? Jos olisin syönyt tuputettuja mielialalääkkeitä terveenä ja pysynyt paskatyöpaikassa, voisinko nyt paremmin kuin irtisanoutuneena ja nyt hyvässä työpaikassa? Epäilen vahvasti.

Vierailija
25/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme teitä masentaa? 

Vierailija
26/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankeuttajat.

Vierailija
27/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni näissä on se ongelma ettei korosteta sitä miten ne aiheuttavat riippuvuutta. Siis ihan mielialalääkkeet, en puhu psyykelääkkeistä.

Tiedän ihmisiä jotka haluavat lopettaa kyseiset lääkkeet mutta vieroitusoireet niin pahat. Ja näitä lääkkeistä johtuvia vieroitusoireita sitten sanotaan että jahas, joo sinulla tuo masennus niin paha että näköjään lääkkeen vähentäminen lopettaminen ei auta, pistetäänpä isompi annos! 

Ja näistä puhutaan ihan nimellä lievät lääkkeet, huhhuh. Olen törmännyt sosiaalisessa mediassakin tähän kuinka sanotaan että SSRI lääkkeet ovat parempia jännitykseen kuin esimerkiksi beetasalpaajat. Syynä se että SSRI ei kuulemma aiheuta riippuvuutta. Eipä beetasalpaajatkaan. 

Olen itse saanut kokea painostuksen SSRI n käyttöön kun hain apua tiettyjen tilanteiden tuomaan jännitykseen. Kun kysyin eikö ole muita vaihtoehtoja niin tuli jyrkkä EI, ja pistettiin SSRI resepti kouraan.

Menin yksityiselle ja sain beetasalpaajat.

Vierailija
28/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työkulttuuri ja erittäin huono johtaminen. Suosittelen kaikille irtisanoutumista ja vaihtamista parempaan.

Vierailija
29/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä. Ja tällä perusteella esität lääketieteellisiä kannanottoja. Otatko vastuun siitä, jos joku lopettaa mielialalääkkeiden syönnin sinun kannustamana ja tekee itsarin? 

Vierailija
30/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni näissä on se ongelma ettei korosteta sitä miten ne aiheuttavat riippuvuutta. Siis ihan mielialalääkkeet, en puhu psyykelääkkeistä.

Tiedän ihmisiä jotka haluavat lopettaa kyseiset lääkkeet mutta vieroitusoireet niin pahat. Ja näitä lääkkeistä johtuvia vieroitusoireita sitten sanotaan että jahas, joo sinulla tuo masennus niin paha että näköjään lääkkeen vähentäminen lopettaminen ei auta, pistetäänpä isompi annos! 

Ja näistä puhutaan ihan nimellä lievät lääkkeet, huhhuh. Olen törmännyt sosiaalisessa mediassakin tähän kuinka sanotaan että SSRI lääkkeet ovat parempia jännitykseen kuin esimerkiksi beetasalpaajat. Syynä se että SSRI ei kuulemma aiheuta riippuvuutta. Eipä beetasalpaajatkaan. 

Olen itse saanut kokea painostuksen SSRI n käyttöön kun hain apua tiettyjen tilanteiden tuomaan jännitykseen. Kun kysyin eikö ole muita vaihtoehtoja niin tuli jyrkkä EI, ja pistettiin SSRI resepti k

Ei saatana nyt oikeesti!😂😂😂😂

Vierailija
31/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse saanut kokea painostuksen SSRI n käyttöön kun hain apua tiettyjen tilanteiden tuomaan jännitykseen. Kun kysyin eikö ole muita vaihtoehtoj

Mikä naurattaa? Se että ihminen sai itselleen sopivan lääkityksen? Mielenkiintoista että pitää vaatia itselleen hoitoa maksamalla yksityiselle kun julkisella puolella ei potilasta kuunnella.

Vierailija
32/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän hymiön lapselliselle vekkuliveitikalle tuossa aiemmin ylempänä voin infota että nämä lääkkeet aiheuttavat todella voimakkaita vieroitusoireita.

Vierailija
33/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niitä ongelmia ollut aikalailla jo ennenkuin lääkkeillä yritettiin löytää apua ihmiselle joka meni lääkärin vastaanotolle koska hänellä oli jokin hätänä.

Vierailija
34/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psyykenlääkkeet kaikki kamalaa paskaa joista puhutaan liian vähän. Välttäkää viimeiseen tippaan saakka!

Psyykenlääkkeet on pelastaneet monen ihmisen ihan koko elämän. Koko elämän.

Sun mesoaminen on edesvastuutonta paskaa.

No minulle tuli pahoja haittoja joten pidä pääsi kiinni

No juu, kyllä sun ulosannista huomaa sen.

Olen kirjoittanut vain tuon yhden viestin, ja se on vastaus typerään ulosanniltaan ala-arvoiseen oksennukseen, el ihan ansiosta.

Vierailija
35/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeen tuputettiin? 

Kyllähän noita tuputetaan ja sanotaan heti vastaanotolla että sinulla on aivokemiat sekaisin, nämä tämmöiset auttaa 

Miten olisit itse toivonut että sinua autetaan? Mitä apua olisit halunnut?

Vierailija
36/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljän hymiön lapselliselle vekkuliveitikalle tuossa aiemmin ylempänä voin infota että nämä lääkkeet aiheuttavat todella voimakkaita vieroitusoireita.

Monelle vieroitusoireet ei ole ongelma koska heille on ok syödä näitä lääkkeitä koko loppuelämänsä. Tuttu syö venlafaxiinia koska kuulemma pärisee sen verran mukavasti virtaa riittää. Oli feikannut oireet sen takia koska oli kuullut että kyseisellä lääkkeellä on tuon kaltaiset vaikutuksetkin ja kuulemma laihduttaakin...

Eihän noita lääkkeitä ole vaikea saada. Riittää kun täyttää masennuskyselyn ns oikein.

Vierailija
37/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeen tuputettiin? 

Miten olisit itse toivonut että sinua autetaan? Mitä apua olisit halunnut?

Keskusteluapua.

Vierailija
38/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää mielialalääkekeskustelut av:llä on tuhoontuomittuja ihan joka ainoa kerta. Kuten nytkin. Nämä ei johda yhtään mihinkään.

Miten niin? Jos olisin syönyt tuputettuja mielialalääkkeitä terveenä ja pysynyt paskatyöpaikassa, voisinko nyt paremmin kuin irtisanoutuneena ja nyt hyvässä työpaikassa? Epäilen vahvasti.

Miten tuo työpaikassa pysyminen tai sieltä löhteminen ja masennus tai ei-masennus liittyivät toisiinsa? Mistä asiasta sä olet tässä vihainen ja kenelle?

Vierailija
39/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri tämä! 

Lääkkeillä yritetään vaan turruttaa ja peittää itse ongelma. Niiden ei ole tarkoitus parantaa vaan tehdä zombiksi ettei vaan, herranjumala, lähde töistä jossa kaikki on p*skaa🙄 Töissä on pysyttävä 

Kenen tarkoitus on tehdä yhtään ketään zombiksi? Mistä sä tämän olet keksinyt? 

Vierailija
40/70 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullu on hullu on hullu