Voiko työnantaja määrätä shortsien pituuden?
Kysymys otsikossa. Voiko työnantaja määrätä tarkkaan pituuden shortseille?
Kommentit (49)
Menikö tunteisiin kun et saanut tulla perseshortseissa töihin?
Meidän alalla ei ole edes mahdollisuutta työskennellä minkään valtakunnan shortseissa.
Mä enemminkin miettisin omia asuvalintoja tapahtumaan/ tilausuuteen nähden, jos niistä mulle (aikuisena ihmisenä ) joku kokee tarvetta tulla ohjeistamaan/opastamaan.
Meillä töissä puolisokeat papat luuli kesätyttöjen olevan yläosattomissa, kun nudetopit päällä kulkivat 😀
Piti sitten hieman opastaa tyttöjä..
Toukokuun helteillä näin metrossa blondin opettajan luokkansa kanssa, varmaan ysiluokkalaisia. Opella oli mikroshortsit ja mustat pojat pysyttelivät lähellä.
Sarjassamme tyhmääkin tyhmemmät kysymykset...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työnantaja voi vaatia pukukoodia työpaikalle.
Ihan asiakkaana toivoisin usein, että joku ihana pomo sanoisi aspalle pukeutumisesta. Käännyn heti pois, jos jossakin terassilla pyörii joku tarjoilija liian lyhkäisissä shortseissa ja paidoissa. Saan oksennusrefleksin ja se on spontaani. Minuia yököttää ajatus, miten jollakin on shortsien lahkeet vain nivusiin asti ja miten kuivuneet, pikku kakkakikkareet lentävät sieltä tuulen mukana ruoka-annokseeni. En voi sille mielikuvalle mitään.
Työasun sopivuuteen en ota kantaa, mutta lentääkö omasta perseestäsi paska joka suuntaan koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Toukokuun helteillä näin metrossa blondin opettajan luokkansa kanssa, varmaan ysiluokkalaisia. Opella oli mikroshortsit ja mustat pojat pysyttelivät lähellä.
Nyt erään minihameessa opettajana olleen poikaoppilaat muistavat vielä nyt vuosikymmeniä myöhemmin eläkeikäisinä sen opettajan hameen. Me tytöt panimme merkille, että hän ei koskaan käyttänyt samoja vaatteita kuin pari-kolme päivää peräkkäin, sen jälkeen ei enää koskaan.
Näin on käynyt. Mulla esim. aiemmassa työpaikassa terveydenhuollossa pyöri paljon opiskelijoita ja työasu oli omat vaatteet. Nuorilla opiskelijoilla ei aina ollut ihan hallussa mikä on asiallinen työasu ja ohjeistusta jouduttiin tarkentamaan että esim. niukat urheilulegginsit ei ole asiallinen työasu työpaikalla.