Käytätkö viime kesän aurinkovoidetta?
Uutisissa varoitellaan, että viime kesänä ostettu aurinkovoide ei ole enää tehokasta. Itse en usko, että voiteet menettäisivät kokonaan tehonsa 12 kuukaudessa, joten käytän niitä illalla, kun aurinko ei porota enää täydeltä taivaalta. Joskus käytän tuubin loppuun ihan tavallisena kosteusvoiteena vaikka talviaikaan. Joka kevät ostan kuitenkin uusia voiteita, jotka pidän erillään vanhoista ja käytän niitä keskipäivän auringolta suojautumiseen.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei muka tajua, että aurinkovoiteet sisältävät voimakkaita kemikaaleja, eikä niitä todellakaan ole tarkoitettu käytettäväksi kosteusvoiteena. Minulla ihan kirvelee silmät siitä kemikaalien määrästä, jos olen levittänyt runsaasti voidetta kasvoille. Tosin käytän kasvoille samaa voidetta kuin vartalollekin. Erityisesti kasvoille tarkoitetut voiteet saattavat olla hellävaraisempia, en tiedä, kun en nuukana raaski niitä erikseen ostaa.
Mitä tulee itse kysymykseen, niin käytän parhaillaan viime kesänä aukaistua spf50 aurinkovoidetta kasvoille ja hyvin on suojannut. Minulle nimittäin tulee heti pahat maksaläiskät kasvoihin, jos en ole suojautunut riittävästi.
Voidepurkkien kyljessä on sellainen purkin kuva ja siinä esim. luku 12. Se ilmaisee, kuinka monta kuukautta tuote säilyy avaamisen jälkeen.
Se vaatii, että purkkia on säilytetty oikeaoppisesti.
Ei koskaan putelia aurinkoon tai kuumaan autoon!
Vierailija kirjoitti:
En käytä suomessa ollenkaan aurinkorasvaa enkä ole koskaan palanut. En mene suoraan autinkoon moneksi tunniksi vaan aloitan totuttelun pikkuhiljaa alkukesästä. Oma iho on aina sopeutunut hyvin ja ihan perus maantien harmaat hiukset ja vihreät silmät omaava suomalainen olen.
Ei sun silmien väri vaikuta ihon palamiseen millään lailla, höhlä
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei muka tajua, että aurinkovoiteet sisältävät voimakkaita kemikaaleja, eikä niitä todellakaan ole tarkoitettu käytettäväksi kosteusvoiteena. Minulla ihan kirvelee silmät siitä kemikaalien määrästä, jos olen levittänyt runsaasti voidetta kasvoille. Tosin käytän kasvoille samaa voidetta kuin vartalollekin. Erityisesti kasvoille tarkoitetut voiteet saattavat olla hellävaraisempia, en tiedä, kun en nuukana raaski niitä erikseen ostaa.
Mitä tulee itse kysymykseen, niin käytän parhaillaan viime kesänä aukaistua spf50 aurinkovoidetta kasvoille ja hyvin on suojannut. Minulle nimittäin tulee heti pahat maksaläiskät kasvoihin, jos en ole suojautunut riittävästi.
Voidepurkkien kyljessä on sellainen purkin kuva ja siinä esim. luku 12. Se ilmaisee, kuinka monta kuukautta tuote säilyy avaamisen jälkeen.
Ihan itseäsi saat syyttää, jos sivelet voidetta silmiisi.
Kasvoille tarkoitetut voiteet ovat yleensä ohuempia, jotta pysyvät meikin alla eikä tuki ihohuokosia, etenkin naisten kasvojen iho on erilaista kuin säärissä.
Käytän ja hyvin toimii. Tiedän koska ilman oikeaa aurinkorasvaa olen täynnä aurinkoihottumaa alle 30minuutissa.
Tässä uutisessa varmaan kerrottiin samalla mihin tieteelliseen factaan tämä perustui.
Netistä googletin(ja käänsin ai) niin:
"Onko viime vuoden aurinkovoide vielä hyvä? Milloin aurinkovoide vanhenee?
Vastaus Alkaen Lawrence E: n. Gibson, MD.
USA. Food and Drug Administration edellyttää, että aurinkovoidetta pysyy alkuperäisessä vahvuudessaan vähintään kolme vuotta. Tämä tarkoittaa, että voit käyttää jäljellä olevaa aurinkovoidetta vuodesta toiseen.
Jotkut aurinkovoiteet sisältävät viimeisen käyttöpäivämäärän päivämäärän, jolloin ne eivät ole enää tehokkaita. Heitä pois aurinkovoidetta, joka on ohi sen viimeinen käyttöpäivä. Jos saat aurinkovoidetta, jolla ei ole viimeistä käyttöpäivää, kirjoita päivämäärä, jona ostit sen pulloon. Heitä pullo pois, kun siitä on kulunut kolme vuotta."
..mutta varmaan tänne suomeen tehdään eri rasvat kuin jenkkilään. :D
Mulla on suojataso 50 Joten jos jotain pientä elokuussa ostetulle on tapahtunut niin ei haittaa
Ainakaan en oo palanut
Ja samalla imeytit ihoosi täysin tarpeettomasti lukuisia aineita joita ei tavallisessa rasvassa tarvita?