Aarre Avustajat
Onko kellään kokemuksia Aarre Avustajista avustajana toimimisesta? Minulle luvattiin 12-20 tuntia töitä viikossa erään avustettavan kautta, mutta kun aloin kysellä asian perään, sain vastauksen Aarre Avustajilta, että he eivät kuitenkaan rekrytoi tällä hetkellä. Oletteko törmänneet samanlaisiin tilanteisiin? Miten olette edenneet tällaisissa tapauksissa? Minulle on avustaja jo töitä luvannut!
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Palkkasivat mut 30v naisen avustajaksi. No en oo kolmeen viikkoon muuta tehnyt kuin hoitanut sen lasta. Eli olen nyt lastenhoitaja.
Miksei se itse hoida? Ostarilla riekkuminen on tärkeämpää?
Itse olen työskennelyt pian 3 vuotta avustajana. Minulla on yksi vakituinen 30h/kk avustettava ja teen ohessa myös päivystystä/ tuurailua kun olen ilmoittanut itseni alueen tuuraus rinkiin. Huonoa sanottavaa ei ole. Palkka on tullut aina ajallaan ja on saanut yhteyshenkilön kiinni jos on tarvinnut. Tässä syksyllä pitääkin ottaa yhteyttä (nouseeko automaattisesti vai pitääkö itse muistuttaa) kun tes.sin mukaan tulee 3v eli 36kk täyteen niin palkan pitäisi nousta.
Hei. Sinä kun olet Aarre avustajilla myöskin töissä niin osaatko sanoa milloin aina kesälomapalkka maksetaan? Eilisessä palkassa sitä ei ollu ja loma ens viikolla. Ensimmäinen loma niin en tiedä ja jotenkin nolottaa alkaa esihenkilölle siitä soittelee.
Itse olen tykännyt todella paljon työskennellä Aarre avustajilla ja mun asiakas on ihana ihminen. Esihenkilön saa kiinni tarvittaessa ja välillä hän kyselee kuinka menee. Minulla ei ole kuin positiivista sanottavaa. Palkka tulee ajallaan ja tunnit maksetaan oikein, kunhan itse merkkaa ne oikein. Aloitin viime syksynä ja pois en vaihda. Töitä olis tarjolla paljon.
Parempi tuntipalkka Aarre avustajilla on mitä Hoiva-avustajan töitä tehdessä mulla oli. Lisäksi henkilökohtaisena avustajana työ on paljon kevyempää kuin mitä mulla oli hoiva-avustajana. Parasta on että saa myös itse valita minkä verran tekee töitä kuukaudessa ja pystyy vähän vaikuttamaan siihenkin mihin aikaan työskentelee.
Avustaja näkee mahdollisen avustettavan vasta silloin, kun käy ensi kertaa häntä tapaamassa. Sitten voi tehdä päätöksen, alkaako avustamaan. Toki tietoja saa hieman jo ennen tapaamista. Itse olen työskennellyt aikaisemminkin eri firmalla ja tämä on ihan samanlainen. Hyvin on mennyt ja avustettavia on tarjottu jo muutaman kerran lisääkin. Hyvin itsenäinen työ ja saat asiakkaan kanssa päättää käynnit ja mitä tehdään. Tekevä ja reipas kyllä pärjää, kunhan muistaa, että joskus nuo avustettavat ovat hieman haasteellisia ja kaikesta ei kannata mieltänsä pahoittaa.
Ei ikinä kannata mennä heille töihin.
Eli minkälaista työterveys huoltoa ei ole?
5 vuotta on eka kokemuslisä firmalla henkilökohtaisena avustajana ja 30h kuussa tunneilla sen kerryttäminen vie 26 vuotta. Jos viikkotunteja on 19 tai enemmän niin työkokemus kertyy täysimääräisenä.
On kyllä minulle ainakin tullut eli ei koske kaikkia jos jotain virheitä on osunut sinulle