Aarre Avustajat
Onko kellään kokemuksia Aarre Avustajista avustajana toimimisesta? Minulle luvattiin 12-20 tuntia töitä viikossa erään avustettavan kautta, mutta kun aloin kysellä asian perään, sain vastauksen Aarre Avustajilta, että he eivät kuitenkaan rekrytoi tällä hetkellä. Oletteko törmänneet samanlaisiin tilanteisiin? Miten olette edenneet tällaisissa tapauksissa? Minulle on avustaja jo töitä luvannut!
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Kommentit (51)
Kuinka nopeasti firmassa saa omat avustettavat?
Avustettava ei voi luvata tunteja jos ei itse maksa palkkaa.
Jos työllistäjänä on yritys tai kaupunki, sopimus tehdään heidän kanssaan ja se on kirjallinen.
Sopimukseen pitää pyytää viikottainen tuntimäärä näkyviin. 0-tuntisopimus ei välttämättä tuo työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nopeasti firmassa saa omat avustettavat?
Vakkari-avustettavaa ei välttämättä heti saa mutta sijaisvuoroja saa nopeasti ja paljon. Avustettavan saa sitten kun jonkun kanssa natsaa niin että haluaa sinut vakituiseksi avustajakseen, riippuu tuurista ja henkilökemioista.
Vierailija kirjoitti:
Oon listoilla mut en saa töitä. Haluaa ihmisiä listojen täytteeksi.
Vuosi sitten laitoin hakemuksen, eikä mitään tietoa missä mennään tai missä on oma profiili että sitä voisi päivittääkin välillä?
Sähköpostitse saat tiedon jos alueellasi on avustajia etsiviä asiakkaita ja kun tällöin otat yhteyttä koordinaattoriin joka viestin laittoi niin voit kertoa kiinnostuksesi asiakkuuteen. Saat sitten lisätietoja asiakkaasta, avustustehtävistä, työmääristä ja tarkemmasta sijainnista ja voit tällöin vielä itse päättää kuulostaako sopivalta paikalta vai odotatko toista asiakkuutta. Jos kuulostaa hyvältä pääset tutustumaan asiakkaaseen jonka jälkeen koordinaattori tarkistaa molemmilta sekä asiakkaalta, että avustajalta aloitetaanko avustaminen eli myös tässä kohtaa voi perääntyä jos kemiat ei ollenkaan kohtaa asiakkaan kanssa. Toki asiakaskin voi näin tehdä mikä mielestäni hyvä tapa niin kaikki tietävät myös mitä toinen osapuoli ajattelee itsestään :) Olen tykännyt olla heillä avustajana ja käyn kahdella asiakkaalla eri päivinä viikoittain.
Tämä ei kuulosta oikealta, sillä olen itse ollut heillä jo useamman vuoden ajan ja koskaan ei ole ollut virheitä palkoissa jos itse olen muistanut tehdä tuntimerkinnät oikein. Eli aina jos jokin on ollut virheellisesti niin se onkin ollut omaa huolimattomuuttani joka sitten korjattu heti seuraavaan palkkaan.
Olen toiminut heillä avustajana syyskuusta lähtien eikä mitään pahaa sanottavaa. Yhteyshenkilö ei kuulumisia kysele, mutta vastaa nopeasti jos itseä joku mietityttää.
Palkat ja lisät maksettu joka kk oikein kun pitää itse huolen, että on merkannut tunnit järjestelmään oikein. Tuntien lisäämisestä tulee myös aina muistutus kuun lopussa ja mihin mennessä ne pitää tarkistaa.
Vuorot sovitaan joko avustettavan kanssa yhdessä (jos kykenevä siihen) tai vaikka omaisen kanssa. Tämä riippuu paljon siitä millainen avustettava on.
Sopivaa avustettavaa voi joutua odottamaan tai sitten sellainen voi järjestyä nopeastikin ja avustettavia voi olla useampia samaan aikaan. Tämä riippuu paljon siitä, missäpäin Suomea ollaan ja onko iso kaupunki vai pieni kunta.
Itellä ei muuten mitään huonoa sanottavaa ole, mutta kun on ite sairauslomalla hoitamassa kipeää lasta ja ei voi vaikuttaa miten kauan lapsi sairastaa tai molemmat ovat vuoron perään kipeänä niin poissaoloista valitetaan vaikka aina ilmoittanut hyvissä ajoin ja sairauslomatodistus kaikista poissaoloista aina toimitettu. Ymmärrän että on vaikeaa löytää sijainen mutta en voi kipeää lastakaan jättää hoitamatta.
Vierailija kirjoitti:
Itellä ei muuten mitään huonoa sanottavaa ole, mutta kun on ite sairauslomalla hoitamassa kipeää lasta ja ei voi vaikuttaa miten kauan lapsi sairastaa tai molemmat ovat vuoron perään kipeänä niin poissaoloista valitetaan vaikka aina ilmoittanut hyvissä ajoin ja sairauslomatodistus kaikista poissaoloista aina toimitettu. Ymmärrän että on vaikeaa löytää sijainen mutta en voi kipeää lastakaan jättää hoitamatta.
Todella erikoista, koska itsellänikin on lapsia ja he ovat sairastelleet. Normaalisti pyytävät sairaslomatodistuksen tuosta eikä kukaan ole koskaan syyllistänyt. Varmasti myös kiinni omasta toimihenkilöstä, miten asettelee sanansa mutta firmana en tästä lähtisi syyllistämään.
Olen ollut vuoden kyseisessä firmassa ja alkuun tein vain sijaisuuksia kun omia asiakkaita ei tuntunut löytyvän ja sain viikossa muutaman keikan. Nykyään minulla on 2 eri asiakasta ja keikkoja teen lähinnä paikoissa jossa ennenkin olen sijaistanut.
Asiakkaiden kanssa kun olen jutellut, niin myös meidän avustajien pitäisi välillä katsoa peiliin, koska olen kuullut aika hurjia tarinoita kun avustajat jättävät työt tekemättä, eivät saavu sovittuun työvuoroon jne. Uskon, että hyville työntekijöille myös töitä riittää.
Olin listoilla puolisen vuotta kunnes sain oikeasti töitä. Muuten ihan ok, mutta jo yhden päivän saikkuun tarvii lääkärin todistuksen, mutta tää ei tietenkää kuulu työterveyteen, vaan pitää julkisella käydä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon listoilla mut en saa töitä. Haluaa ihmisiä listojen täytteeksi.
Vuosi sitten laitoin hakemuksen, eikä mitään tietoa missä mennään tai missä on oma profiili että sitä voisi päivittääkin välillä?
Onko sua haastateltu puhelimitse Aarre-avustajien koordinaattorin toimesta? Ylipäätään, ehkä kantsii kysyä heiltä vaikka sähköpostitse asioista, jotka mietityttää.
Niillä ei vissiin oo terveydenhuoltoa, entisenä työntekijänä olin flunssassa yks viikonloppu enkä päässy töihin niin ohjattiin sieltä päivystykseen. Flunssan takia. Muitakin kertoja ohjattu soittamaan terveysasemalle ja terveysasmalta ihmeteltiin et miks mä heille soitan.
Saman rahan saat kuukaudes ku oot työttömänä.
Tämä on pikkuisen outo firma. harmittaa jo kun vaihdoin entisestä firman pois. Olen siis avustettava.
Täällä määrää työntekijä Milloin tulee töihin. Ei silloin kun itse tarvii apua. Ei mitään suunnitelmallisuutta? ei oma-aloitteisuutta.
Kauppakäynnelläkin jää omat ostokset tekemättä ja omat asiat hoitamatta kun avustaja hoitaa ensin omat asiat ja minä maksan tietenkin taksimatkat, Eikö sen pitäisi olla niin että avustaja hoitaa omat hommat omalla ajalla.
Avustaja saa pian kenkää ja firma menee vaihtoon!