Metron, raitiovaunujen, bussien ja lähijunan luova yhdistäminen tekee Suomen kauoungeista julkisen liikenteen paratiiseja
Suomalaisissa kaupungeissa yhdistetään metrolinjat, raitiolinjat, bussilinjat ja lähijunat luovasti yhdeksi Euroopan toimivimmaksi lähiliikenne verkostoksi:
Kommentit (5)
Ei noista kaikista hyödy kuin Helsinki, Espoo ja Vantaa. Suurimmassa osassa kaupungeista ei ole kuin bussi ja Tampereellakaan ei ole ollut ratikka kuin vasta lyhyen ajan (ja ehkä jokus tulevaisuudessa myös Turussa, Oulussu, Kuopiossa ja Lahdessa jos on vielä suunitteilla).
Vierailija kirjoitti:
Ei noista kaikista hyödy kuin Helsinki, Espoo ja Vantaa. Suurimmassa osassa kaupungeista ei ole kuin bussi ja Tampereellakaan ei ole ollut ratikka kuin vasta lyhyen ajan (ja ehkä jokus tulevaisuudessa myös Turussa, Oulussu, Kuopiossa ja Lahdessa jos on vielä suunitteilla).
Suurimmalle osaalle ulkomaalaisista Suomi on yhtä kuin pääkaupunkiseutu eivätkä he koskaan näe Suomesta muita alueita eivätkä yleensä vieraile Helsinkiä pidemmälle. Tämän takiahan esimerkiksi ehdotettiin että Joulupukin pajakylä olisi pitänyt siirtää Rovaniemeltä Helsinkiin ja Muumi-museo pois Tampereelta koska Suomeen saapuvat turistit kokevat että ne ovat liian kaukana ja vaikeasti saavutettavissa.
Ja Petterin tunnin juna on historiallinen ykköshanke joka menee prioriteeteissa kaiken muun edelle, niin sosiaali- ja terveysmenojen kuin maanpuolustuksenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noista kaikista hyödy kuin Helsinki, Espoo ja Vantaa. Suurimmassa osassa kaupungeista ei ole kuin bussi ja Tampereellakaan ei ole ollut ratikka kuin vasta lyhyen ajan (ja ehkä jokus tulevaisuudessa myös Turussa, Oulussu, Kuopiossa ja Lahdessa jos on vielä suunitteilla).
Suurimmalle osaalle ulkomaalaisista Suomi on yhtä kuin pääkaupunkiseutu eivätkä he koskaan näe Suomesta muita alueita eivätkä yleensä vieraile Helsinkiä pidemmälle. Tämän takiahan esimerkiksi ehdotettiin että Joulupukin pajakylä olisi pitänyt siirtää Rovaniemeltä Helsinkiin ja Muumi-museo pois Tampereelta koska Suomeen saapuvat turistit kokevat että ne ovat liian kaukana ja vaikeasti saavutettavissa.
Ja suurimmalle osalle kotimaan turisteista Helsinki = ratikkareitti steissin ja länsisataman välillä, sekä Lintsi.
Tampereelta puuttuu tuosta vielä metro. Voisi kaupunginhallitus ottaa asialistalle.