Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kun kutsutaan juhliin haluaisivat tulla päivää ennemmin yökylään yms

Vierailija
31.05.2024 |

Ihmettelen vain. Nuorella valmistujaisjuhlat ja yksi vieras olisi tulossa päivää aiemmin eli meille yökylään?

Tai joku pyytää kyytiä juhlapaikalle vaikka on täysin kykenevä liikkumaan? Ja tietysti myös takaisin kotiin?

Eikö ihmiset oikeasti tajua että juhlien järjestäminen vie perheeltä aikaa eikä siinä aleta kuskailla vieraita?

Yhdelle ilmoitin että menisi suoraan juhlapaikalle mutta haluaa välttämättä tulla ensin meille kotiin?!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät miten kykenee liikkumaan? Kaikki ei näy ulospäin. Joskus matka voi tuntua raskaalta, ja haluaa toipua siitä yön yli. Toiset tykkää olla juhlavalmisteluissa mukana

Minusta tuo on ihan normaalia. Aina juhlissa joku tullut päivää ennen, ja joitain vieraita on ajokortillinen sukulainen heittänyt asemalle. 

Vierailija
22/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suvussa normaalia, että kaukaa tulevat tulee jo edellisenä päivänä. Muuten en kyllä ymmärrä miksi pitäisi yökylään tulla jos a) ei ole lähisukulainen b) asuu järkevän matkan päässä ja pääsee liikkumaan normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vaan stoppi tuollaisille kyselijöille. Sulla on riittävästi hommaa muutenkin. Kerroinko jo, että mun juhlissa yksi vieras päätti jäädä meille yöksi omalla ilmoituksellaan? Seuraavanakin päivänä oli ruokaa vailla. Nimi alkaa J kirjaimella.

Vierailija
24/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät miten kykenee liikkumaan? Kaikki ei näy ulospäin. Joskus matka voi tuntua raskaalta, ja haluaa toipua siitä yön yli. Toiset tykkää olla juhlavalmisteluissa mukana

Minusta tuo on ihan normaalia. Aina juhlissa joku tullut päivää ennen, ja joitain vieraita on ajokortillinen sukulainen heittänyt asemalle. 

Juhlavalmisteluissa tällainen äkillinen vieras olisi hyvin todennäköisesti vain tiellä. Asiat ja tekijät ja toimintatavat on tässä vaiheessa jo sovittu. En kaipaa ylimääräisiä huseeraamaan muutenkin stressaaviin järjestelyihin.

Vierailija
25/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt voisi ehkä avata vähän, että onko kyseessä perheenjäsen, ja onko tulossa esim Helsingistä Ivaloon teidän lapsukaisen juhliin.

Ap. Matkaa on 120 km. Lähtee tulemaan autolla klo 10. Jotta ehtii juhliin jotka alkavat klo 13.30.

Jos matkaa olisi enemmän niin olen joskus maksanut edullisen majoituksen eräille vieraille.  Meillä ei ole oikein edes tilaa olla yötä. 

Ei ymmärrä ei. Meillä ei olla edes kotona kun nämä saapuvat. Ollaan koululla ja tiedän että ihan varmasti soittavat kun ovat pihassa.  Ja useampaan kertaan.

Vierailija
26/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vieraat tulee kaukaa niin on kohteliasta tarjota yöpaikkaa myös. Itse ollaan ainakin lapsena useastikin tätien luona yötä ennen serkun valmistujaisia tai muita juhlia. Samoin meillepäin on ollut. Siinähän ne vieraat on jo hyvänä apuna paikalla heti aamusta esimerkiksi levittämässä pikkusisarusten hiuksia ja koristelemassa kakkuja. 

Mihin ne vieraat laitetaan nukkumaan? Olohuoneen lattialle? Ei kiitos. Hotelli on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
27/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vieraat tulee kaukaa niin on kohteliasta tarjota yöpaikkaa myös. Itse ollaan ainakin lapsena useastikin tätien luona yötä ennen serkun valmistujaisia tai muita juhlia. Samoin meillepäin on ollut. Siinähän ne vieraat on jo hyvänä apuna paikalla heti aamusta esimerkiksi levittämässä pikkusisarusten hiuksia ja koristelemassa kakkuja. 

Eivät tule kaukaa. Junalla tunti. Joten se tässä ihmetyttää. 

Hikoilla junassa tunnin juhlatamineissa. Tosi mukava tulla valmiiksi rähjäisenä juhliin.

Tunti junassa, istumapaikka. Onko vielä linja-auto juna-asemalta?

Ei vaarallista mielestäni 

Vierailija
28/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
29/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tule kaukaa. Junalla tunti. Joten se tässä ihmetyttää. 

En ihmettele, että julkisten varassa olevat haluaisivat tulla edellisenä päivänä. "Junalla tunti" tarkoittaa hyvin helposti käytännössä kahta kolmea tuntia kotoa asemalle ja asemalta juhlapaikalle siirtymisineen. Pelkkiin matkoihin saattaa pahimmassa tapauksessa mennä 4-6 tuntia. Eikä junassa ole mitenkään kiva juhlavaatteissa matkustaa.

Itse jättäisin väliin kaikki matkustamista vaativat juhlat, jos olisin julkisten varassa. Tulee älyttömän kalliiksikin jotkut yo-kekkerit, jos lahjarahan lisäksi joutuu vielä kustantamaan junaliput, taksin molemmissa päissä kahteen suuntaan ja vähintään yhden hotelliyön.

Vierailija
30/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstan sääntö: anoppi ja miehen sukulaiset max 2 h,   kahvia ei saa juoda kolmatta kuppia ja pitää katsoa tuomisten ylittävän voileivän hinnan.

Olipa matka pitkä taikka lyhyt.  Itse joskus turhaannun kun ajan 2,5 h ,  yhteensä viisi tuntia,  viipyäkseni sen max 2 h.   Silti kaikilla synttäreillä, rippiksillä yms olen käynyt ihan kiusakseni.  

Vierailija
31/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mahdu, ei mahdu.

Mutta vihkimisen jälkeen on pakko mahtua.

Vierailija
32/35 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista on, ettei ole nykyään enää mitään luonnollista yhdessä olemista vaan melkein ainoastaan tuota yllä mainittua "Max 2h sääntöä". Siinä  osuvasti kuvailtiin nykyajan yhdessä oleminen. Ja huonompaan menee ajan kanssa kaikki on vieraita toisilleen. Tai toinen luulee olevansa läheisempi kuin mitä toinen ajattelee. Mitä sitä juhliin, ollaan kotona vaan ja laitetaan mobilepayllä sata euroa valmistuneelle tms 

Vierailija
33/35 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tungettiin yökylään, vaikka sanoin moneen kertaan ettei mahdu. Se märinä oli ihan viihdyttävää kun tajusivat ettei todellakaan mahdu.

Mulla hämmentää, miten nämä tyypit jaksaa vieläkin muistella tätä tyylillä "Sannan juhliin ei kannata mennä kun ei siellä tarjota edes yöpaikkaa ja matkatkin joutuu maksmaan itse". Onneksi muu suku ymmärtää asian todellisen puolen.

Vierailija
34/35 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on omituisis ystäviä/sukulaisia. Ei mulla ole koskaan ollut tollaista tilannetta.

Minulla on. Isä kuoli, ja hautajaisia edeltävänä päivänä veljen appi ja anoppi tulivat yökylään.

Vierailija
35/35 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on luuloja, että ovat hyvinkin haluttuja henkilöitä toisten nurkkiin yöpymään. Minulla oli juhlat. Sinne tuli kutsutut. Syötiin ja juotiin. Järki-ihmiset lähti sitten taksilla kotiinsa. Yksi takiainen sanoi jäävänsä yöksi. Oli sitten seuraavan päivän iltapäivään saakka. Vaivaannuttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan