Estrogeenihoito milloin loppuu turvotus
Nyt ollut kuukauden estrogeenilisä vaihdevuosien hoitoon. Heti ensimmäisen laastarin jälkeen (everol conti) turposi ensin rinnat, sen jälkeen huomasin että maha, vyötärö ja reidet myös. Paino on nyt noussut 2-3 kg. Syön niinkuin ennekin ja liikuntaa harrastan päivittäin, joten ei nyt johdu siitä. Siis jotenkin oon sen näköinen niinkuin painoa olisi enemmänkin tullut ja olokin tuntuu raskaammalta. Onko kenelläkään ollut vastaavaa, kuinkahan kauan tämä kestää vai pitäisikö jo nyt lopettaa...
Kommentit (13)
Voi, ei kuullosta hyvältä. Mikä valmiste?
Ekaksi vajaa vuoden verran mulla oli pillereinä ja nyt vaihdoin geeliin.
Itse olen käyttänyt saamaa Evorel Contia vuosikaudet eikä painoa ole tullut. Tämä oli ainoa valmiste joka sopi,muista tuli huono ja sekava olo. Puolitan tämän laastarin,se pitää kuumat aallot pois ja saan nukuttua,ihan riittää teho silti.
Taitaa jatkuva hormoni olla liikaa? Silloin on sitten nuo oireet? Mulla on pilleri joka ei ole estrogeeni 10pv kuussa. Sekin tuntuu liialta, pakko käyttää ettei vuotohäiriö pahene tai palaa.
Pitääkö tuon Evorel Contin kanssa syödä jotain toistakin hormonivalmistetta?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tuon Evorel Contin kanssa syödä jotain toistakin hormonivalmistetta?
Ei. Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt saamaa Evorel Contia vuosikaudet eikä painoa ole tullut. Tämä oli ainoa valmiste joka sopi,muista tuli huono ja sekava olo. Puolitan tämän laastarin,se pitää kuumat aallot pois ja saan nukuttua,ihan riittää teho silti.
Olen käyttänyt vasta puoli vuotta. Minä myös puolitan laastarin. Ihanaa kun saa nukkua!
No nyt. Olenkin alkanut epäillä geelin lihottavan. Laastaria käyttäessäni paino pysyi vielä jossain rajoissa :(
Itsellä myös ollut evorel conti käytössä noin vuoden ja on sopinut todella hyvin. Grammaakaan ei ole tullut painoa lisää tms.
Olen ymmärtänyt, että se on nimenomaan keltarauhashormoni joka niitä sivuoireita aiheuttaa esim.turvottelua. Harmi vaan kun Estradot laastaria ei tällä hetkellä saa, sen rinnalle olisi Terolut keltarauhashormonit. Tuossa everol contissa on mukana keltarauhashormoni joka on eri kuin terolutissa. Geelin levitys tuntuu kyllä hankalalta, divigel kokemuksia?
Mulla on rinnat ihan turvonneet, käytän tuota Evorel Contia puolikkaana laastarina. Muutenkin paino on hiukan noussut ja vyötärönympärys leventynyt.
Inhottaa tuo turvotus ja painonnousu. Mutta ilmeisesti muuta valmistetta, jota voisi kokeilla, ei ole? Gynekologille en haluaisi taas mennä, kun maksaa paljon ja viimeksi oli tyly nainen yksityisella vastaanotolla.
Mulla oli sama. Jätin hormonit pois kun turposin aivan hervottomasti. Vaihdevuosissa nousee paino muutenkin, ja vaihdevuosioireisiinhan sitä hoitoa haetaan. Niin sillä sitten turpoaa lisää. Luulen että pärjään ilman tollasta "hoitoa".
Mulla kesti niin kauan, kun käytin =(. Lopetin ja heti lähti paino laskuun ihan itsestään.
Nyt aloitin kaksi viikkoa sitten uudestaan ja jo kilo tullut painoa lisää