Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vo hyvänen aika! Nyt kyllä meni luottamus sekä tyttäreen että lääkäriin!

Vierailija
27.01.2007 |

Löysin 16-vuotiaani tyttäreni päiväkirjan välistä EHKÄISYPILLERIRESEPTIN. Lääkärinä oli vieläpä nainen, joka on ollut mm. lääkärini kaikkien raskauksieni aikana ja muutenkin hoitanut lapsiammekin. Nyt hän on kirjoittanut lapselle ehkäisypillereitä.

En ymmärrä. Miksei lääkäri ole ottanut minuun yhteyttä? Tiedän, että hänellä on vaitiolovelvollisuus, mutta hän tietää minun kantani tällaisiin asioihin. Seksi ei kuulu lapsille eikä mielestäni edes elämään ennen avioliittoa. Tämä lääkäri tietää tämän! Lääkäri on itsekin äiti, jolla on teini-ikäisiä lapsia!

Otan kyllä maanantaina yhteyttä terveyskeskukseen. Ja aion todellakaan vaihtaa lääkäriä! Monen vuoden hyvä ja luottamuksellinen suhde meni sen siliän tien. Pahalta tuntuu, että se kaatui tällaiseen, mutta en vain voi enää luottaa tähän naiseen.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kolmanneksi. Olen tehnyt lapsilleni selväksi kantani esiaviolliseen seksiin ja he tietävät sen. Oletan, että he toimivat minun kantani mukaan niin kauan kuin kotona asuvat. Jollei kantani miellytä, lapset voivat muuttaa poiskin.

ap

Millainen äiti oikein suhtautuu lapsiinsa mallilla " jollei kantani miellytä, lapset voivat muuttaa poiskin" ?

Minun lapseni _eivät_ voi " muuttaa poiskin" . He ovat minun lapsiani, aina. Eikä meillä ole vaihtoehtona " tee kuten sanon, tai muuta pois" . Juu, ei.

Vierailija
22/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lestadiolainen yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olin muuttanut jo 15 vuotiaana kotoa pois.

Just, tän täytyy olla provo.

Vierailija
24/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas nähdään ettei uskonnot saa kuin pahaa aikaiseksi! Kiihkovaiset pilaa muidenkin elämän.

Vaikka provo onkin, niin silti.

Vierailija
25/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 15-vuotiaana sain pillerireseptin, eikä kertonut lääkärikään.

Ja sinun, äiti hyvä, on kai jo aika huomata, että lapsesi tekee jo joitain omia päätöksiä?

On kai kuitenkin helpompi hyväksyä se, että lapsi hakee sen pillerireseptin kuin se, että tietämättäsi tekisi abortin, kuten myös tiedän käyneen tuo ikäiselle.

Vierailija
26/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvä AP, jatka samaa rataa, mutta muista lääkitys, ehkä oireet helpottaa =)

Vierailija
27/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 4-kymppisenä.

Vierailija
28/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltikään äitini ei nostanut siitä meteliä. Mielestäni se on vastuunottamista!!

Jos oot provo, painu mökkiis.

Vierailija
29/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahan aknen hoitoon

kuukautis kipuihin

tai siirtoon

vaikka ne e-pillerit on niin ei sitä tarvi hypätä sänkyyn harrastaan seksiä

yks lesta jonka kaveri käyttää e-pillereitä aknen hoitoon

Vierailija
30/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen äiti sinä olet? Jos sinulla on periaatteita hyvä niin, lapsesi kunnioittaa SINUN uskomuksiasi, et voi vaatia lapsiltasi samaa.

Rakastan omaa äitiäni todella paljon, hän on aina tukenut minua, auttanut vaikeissa asioissa ja aina olen voinut puhua ongelmista ja kaikesta, mistä tietoa tarvitsin.

Olin 15 kun aloin seurustelemaan vakavasti, 16 vuotiaana menetin neitsyyteni. Äitini kävi ostamassa kondomit ja myöhemmin auttoi saamaan pillerit.

Puhuimme ennen seksielämän aloittamista seksistä, riskeistä yms.

Kun ilmoitin äidilleni, että saan lapsen hän onnitteli minua ja oli onnellinen puolestani. (Lapsi on samalle miehelle, jonka kanssa olen seurustellut 15 lähtien, joten harkittu teko oli)

Olen äidistäni niin ylpeä, hän ei omiaan aatteita tuputtanut, antoi minun tehdä päätökset elämästäni jne, samaa tahdon omille lapsilleni.

Tuen lapsiani ja ohjaan oikeaan suuntaan, kerron jos en ole samaa mieltä asioista, mutta painotan, että HE tekevät itse päätökset ja minun puoleeni voi kääntyä aina. En tuomitse yms

AP sinun pitäisi katsoa peiliin!

Vierailija
31/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minä olen sinun äitisi ja niin kauan kun olet alaikäinen, minä olen vastuussa kaikesta sinun tekemisistäsi ja siksi minä niistä päätänkin."

" Minä olen sinun äitisi ja minulla on oikeus tietää kaikki sinuun liittyvä. Älä luulekaan että joku aikuinen olisi toisella aikuiselle niin epäkohtelias, ettei heti tulisi kertomaan minulle sinuun liittyvää asia" .

Juttusi ap ovat juuri kuin äitini suusta. Hänelle äitiys oli vaan pakkovaltaa, jolla vältetään oma syyte heitteillejätöstä.

Nykyisin en ole äitini kanssa missään tekemisissä. Haluatko ap oman lapsesi kohdalla samaa?

Lapseni on vasta 16. Minä olen hänen äitinsä ja minulla on oikeus ja myös VELVOLLISUUS tietää, mitä hänelle kuuluu. Ja koska hän ei muuten juurikaan puhu, otan itse selvää. Kannan oman vastuuni vanhemmuudesta.

Niin kauan kuin lapseni asuvat kotona, tehdään minun sääntöjeni mukaan.

Vierailija
32/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapseni on vasta 16. Minä olen hänen äitinsä ja minulla on oikeus ja myös VELVOLLISUUS tietää, mitä hänelle kuuluu. Ja koska hän ei muuten juurikaan puhu, otan itse selvää.

ap

Vierailija
33/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOTKA EIVÄT KUULU SINULLE!!

Ja sanoit että lääkäri on ollut mukana KAIKISSA sinun raskauksissasi, niin mitä jos hän ajatteli, ettei sinunlaisiasi enempää maapallolle kiitos!

Ehkäisypillereitä käytetään muuhunkin kuin raskaudenehkäisyyn! Ja anna lapsesi tavarat olla ennen kuin menetät senkin!

Vierailija
34/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että saat ihan turhaan odottaa häntä tuossa tilanteessa kotiin. Ja pillereitä syövälle vahinkoraskaus ei ole se todennäköisin seuraus. Luulenpa myös, että lapsesi ei koskaan tule " maha pystyssä" kotiisi. Näin et myöskään näe omia lapsenlapsiasi.

Sinulla ap, taitaa olla todella vaikea ja häpeällinen suhtautuminen seksuaalisuuteen. Etenkin omaasi, pystytkö puhumaan aiheesti muutoin kuin tuomiten ja kieltäen. Nautitko avioseksistä miehesi kanssa?

Niinpä lapseni ei tule maha pystyssä kotiin.

Vierailija
35/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin lääkäri, ja koko keksitty tytär.

Vierailija
36/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit lukevasi kaikkien lastesi päiväkirjoja, ja väitit että he eivät tiedä sitä. Mistä SINÄ sen voit tietää? Kokemuksen syvällä kurkkuäänellä voin kertoa että on HYVIN HYVIN helppoa saada selville lukeeko joku päiväkirjaani vai ei. Eikä sinne päiväkirjaan tarvitse tosijuttuja selittää. Itse aikoinani haukuin päiväkirjassani isoveljeäni joka säännöllisesti kävi sitä " salaa" lukemassa.

Lapsesi tuskin tulevat kertomaan sinulle että tietävät urkkimisistasi, ei kai tuollaiselle natsille voi mitään puhua. Kannattaa lapset kasvattaa tynnyrissä ja pumpuliin käärittynä, sitten kun se " oma elämä" alkaa niin sitten karkaa mopo käsistä pahemman kerran. Mutta mitäpä se haitannee, sinä tuskin haaveilet lastenlapsista tms. Jos minun äitini olisi tuollainen hirviö, en olisi häneen missään yhteydessä. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Harmittaa vaan lastesi puolesta.

Vierailija
37/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaan kuitenkin. Olen vanhoillislestadiolainen ja olen kanssasi samaa mieltä, että avioelämä kuuluu vasta avioliittoon. Mistään muusta en olekaan kanssasi samaa mieltä. On väärin, että luet tyttäresi päiväkirjaa. Toivottavasti ymmärrät sen myös itse. Et sinä voi koko elämääsi uskoa lapsesi puolesta. Lapsesi on tehnyt omat ratkaisunsa, jotka ovat varmasti pahoittaneet mielesi, mutta lapsesi oma itsenäinen ihminen, joka tekee omantuntonsa mukaan. Hänen omatuntonsa ei kerro sen olevan väärää. Hyvällä keskusteluyhteydellä saat varmasti paremmin kasvatuksesi perille, kuin vakoilemalla lapsesi ajatuksia päiväkirjan kautta. Mieti, oletko itse omalla käytökselläsi saanut lapsesi toimimaan näin. Ja huomioi todellakin se, että pillereitä määräätään moneen muuhunkin asiaan. Minäkin olen syönyt pillereitä ennen avioliittoa. Ne määrättiin epäsäännölliseen kuukautiskiertooni.

Vierailija
38/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeasti olemassakin.

Vierailija
39/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ehkäisystäkään. mikä sitten oli tulos. 17v. mulle tehtiin abortti ja

siitäkään en puhunut äidilleni mitään, mutta äiti arvasi kyllä miten asia on.

Vierailija
40/64 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä ei riitoja sinänsä ollut, että he eivät tienneet esim. että siskoni harrasti seksiä mutta sen sijaan tupakasta käytiin kauheat riidat. Siskoni jäi kiinni tupakan poltosta ja isäni sitten juuri teki selväksi, että niin kauan kun heidän talossa asutaan niin ei tupakoida. No, mitenkäs estät? Vanhempani sulkivat KOKO KESÄKSI siskoni kotiin. Sisko ei siis päässyt 16- vuotiaana teininä kavereiden kanssa ulos koko kesänä. Hän tupakoi silti ikkunasta ja karkasi öisin ulos ikkunasta. Päivät hän istui sisällä ja yritti pari kertaa itsemurhaa jollain löytämillään pillereillä. Kun vanhempani huomasivat nämä yritykset niin sisko sai nyrkistä sitten niin, että sinersi ja punersi monta viikkoa. Lopulta sisko karkasi ystävänsä kotiin ja parin päivän päästä siitä ystävän vanhemmat toimittivat hänet sosiaalityöntekijöille. Vanhempani kutsuttiin keskusteluun ja heidän oli pakko lopettaa siskon kotiaresti. Sisko poltti sitten lopulta 8 vuotta ihan vain siksi koska se oli niin tiukasti kiellettyä silloin. Minulta kiellettiin kaikenlaista muuta ja nyt sitten teen niitä juttuja senkin edestä. Esim. koskaan ei päästy minnekään, me ei käyty ikinä missään ulkomailla, elokuvissa, lintsillä, ravintolassa syömässä jne. ja vielä edelleenkin mua lapsettaa sen verran, että teen aina kotona käydessäni selväksi, että MINUN lapseni nautti etelänmatkastaan suunnattomasti ym.