Elokapina sai nimekkään tukijan lupautuu maksamaan mielenosoituksista tulevat sakot
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6805474
Kansainvälisesti tunnettu elokuvaohjaaja Aki Kaurismäki tukee ympäristöliike Elokapinaa avoimella kirjeellä, jossa hän lupautuu maksamaan liikkeen kesällä järjestämistä mielenosoituksista aiheutuvat sakot.
Nyt jumalaùta Kaurismäki... Mies pitää känselöidä ja karkoittaa maasta ja kaikki elokuvansa tuhota.
Meni arvostus koko mieheen.
Kommentit (98)
Kaurismäki on ainakin vuosia todennäjöisesti tukenut kansainvälistä tupakkateollisuutta polttamalla kuin korsteeni. Toki perun sanani jos on jonkun viherpiipertäjän tai itse kasvattamaansa kessua vedellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon saat jo boikotoida, Koneen säätiö tukee heitä myös.
Boikottiin molemmat ja muut tukijat.
Kerro toki miten boikotoin Koneen Säätiötä.Konetta on helppo boikotoida. Valitsen aina portaat jos hissi on Koneen valmistama. Siitäs saivat, siat!
Youtubessahan on myös esimerkkinä video jossa joku nulikka kusee hissin sisällä sen painonappeihin. Näkyi valvontakamerassa.
Kävin tänään keskustassa ja oli paljon turisteja ja leppoisa meno Helsingissä. Kaikki rullasi sujuvasti, ihmiset hymyileviä ja turistit ihastuneita.
Lauantaina samba- karnevaalit, vaikka ei mun juttu lainkaan, on se silti vähän lisää iloa ja väriä tähän kaupunkiin. Elokapina meinaa keskeyttää liikenteen ja karnevaalikulkueen keskustassa. Ja Kaurismäki siunaa rahalahjoituksella näiden touhut.
Mitäköhän pitäisi ajatella kaikesta? Että Elokapina ja Kaurismäki tän maailman pelastavat?
Vierailija kirjoitti:
Mieshän on täysi imbesilli. Miten tuollainen on osannut elokuvia tehdä?
No ei ole kovin kummoisia elokuvatkaan, tylsiä.
Arvostettuja ja palkittuja. Millaisia elokuvia sinä olet tehnyt?
En minkäänlaisia, koska en ole ammatiltani elokuvaohjaaja. Ihan sama kuin kysyisit rekkakuskilta, millaisia lehtijuttuja hän on kirjoittanut. Tai sairaanhoitajalta, millaisia taloja hän rakentaa.
- eri
Elokapina ei mua juurikaan haittaa, mutta voi saakeli näitä keski-ikäisiä hyvesignaloivia pösilöitä.
Ap selvästi kiukkunen, kun ei maksa persujen lapsiin sekaantumisia ja niiden oikeuskuluja.😭😭
Turhaakin turhempi tempaus Elokapinalta. 😠 Itse rakastan luontoa ja olen ekologinen mutta en ymmärrä tätä häiriköintiä. Eikö näillä lumihiutaleilla ole todellakaan mitään järkevämpää tekemistä? Ja varmasti palestiinarätit kaulalla jokaisella lapsukaisella. Ooh tuota aatteen paloa.
Tuohan on käytännössä yllyttämistä rikoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Turhaakin turhempi tempaus Elokapinalta. 😠 Itse rakastan luontoa ja olen ekologinen mutta en ymmärrä tätä häiriköintiä. Eikö näillä lumihiutaleilla ole todellakaan mitään järkevämpää tekemistä? Ja varmasti palestiinarätit kaulalla jokaisella lapsukaisella. Ooh tuota aatteen paloa.
Nykyajan yliopistotrendi.
Vuodesta toiseen samaa tyhmyyttä. Pitäisi vaan kaikille antaa sakkoja. Ihan järjetöntä , että saavat tulla tukkimaan tiet. Eivät hyödy mitään.
Elok-Apinat eivät ymmärrä, että ihmisten päästöt ovat mitättömät, eivätkä vaikuta mihinkään, 1 tulivuori purkautuu ja siinä nollautuu minuutissa 20 vuoden työ, eli turhaa hommaa.
Sen sijaan kuluttaminen, tavaroiden valmistaminen kuluttavat energiaa ja tuottavat saasteita, joten näiden henkilöiden tulisi istua kauppojen ovilla ja mahdollisesti tehtaiden porteilla, eikä missään autoteillä.
Tulee tunne, että Kaurismäki jäänyt johonkin 60-70 luvun aikakoneeseen. Mitäköhän hänelle tuolloin tapahtui. Oli edesmenneen veljeni kanssa samassa koulussa, samalla luokalla. Ei voi enää kysyä mikä oli meininki tuolloin. Aika tuhoavia tuotteita käyttää itseensä. Puuta ja pensasta halutaan suojella, miksei myös ihmistä. Ihminenkin on luomus.
Kuulitteko jo, että Kaurismäki luopuu tupakasta, alkoholista, lentämisestä ja taksien käytöstä pelastaakseen maapallon?
Ovatko elokapinalaiset tulleet itse paikalle kävllen tai pyörällä...???
Lopetin lahjoitukseni Luontoliitolle ja vähän muuallekin ja palaan asiaan, kun elokapinaa ei enää ole.
Järkyttävää piittaamattomuutta maailma tilanteessa kun vain jotakin iänikuista ympäristöä kun sitten Palestiinan tilanne täytyisi olla ehdoton ykköskohde tänä päivänä osoittaa mieltä?
Saadut rahalliset lahjoitukset tulee lain mukaan huomioida toimeentulo- ja asumistukia vähentävänä tekijänä. Lisäksi, aktiivismi saattaa muodostaa esteen olla työmarkkinoiden käytettävissä=este saada työmarkkinatukea.
Hieno uutinen! Arvostukseni Kaurismäkeä kohtaan sen kuin lisääntyi.