qr-koodi hautakivessä
erikoista että on laitettu hautakiveen koodi josta voi lukea henkilön taustoja.maailma menee menojaan .putosin kelkasta.
Kommentit (37)
Tavallaan hauska idea, mutta silti minua jotenkin häiritsi tuo näky, jollain tavalla rikkoi kauniin hautakiven arvokkuuden. Hautausmaille kuuluu pieni salaperäisyys ja arvoituksellisuus, nimet ja tekstit, iät ym. jotka saa mielikuvituksen laukkaamaan. Jotain siitä katoaa, jos kaiken voi lukea netistä. Vaikka toki kiinnostaisikin. En tiedä.
Tuo koodi johtaa kauniille sivuille
https://qr.elamanpolku.fi/pr/1713981359395_995NWyuk4ePcaG3MBK9lHcWEdHg
Vierailija kirjoitti:
Viiden vuoden päästä ne qr-koodit on jo kivikautistahistoriaa, tuskin ne niiden linkit ja appsit lukulaitteissakaan toimii edes kolmen vuoden päästäkään kun ne on jo ajettu alas.
No ei tasan ole viiden vuoden päästä QR- ja datamatrix historiaa! :D Buumi alkoi 20-luvulla eikä loppua ole vielä näkyvillä. Itse painatin oman firmani tiedot QR-koodina käyntikorttiini 2010.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden vuoden päästä ne qr-koodit on jo kivikautistahistoriaa, tuskin ne niiden linkit ja appsit lukulaitteissakaan toimii edes kolmen vuoden päästäkään kun ne on jo ajettu alas.
No ei tasan ole viiden vuoden päästä QR- ja datamatrix historiaa! :D Buumi alkoi 20-luvulla eikä loppua ole vielä näkyvillä. Itse painatin oman firmani tiedot QR-koodina käyntikorttiini 2010.
20-luvulla? Siis 2000 vuotta sitten? Mitä h*lvetin mömmöä olet tällä kertaa vetänyt?
kohtahan meihin eläviin asennetaan sirut joita skannaten saadaan cv:t ja muut tiedot, kanta-arkiston tietoja myöten luettua....
hahahhahhahahaaa!
Se koodi siinä kivessä on lukukelpoinen oman aikansa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-luvulla? Siis 2000 vuotta sitten? Mitä h*lvetin mömmöä olet tällä kertaa vetänyt?
No ehkä sun kannattaisi kaivaa se kalenteri esiin: Eletäänkö nyt 50-lukua? Onko ysikytluku käynnissä?? Eletään kasarilla?? Tuleeko seuraavaksi 30-luku??? Eli mitä vuosikymmentä elämme parhaillaan??? Niin. Mietippä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Se koodi siinä kivessä on lukukelpoinen oman aikansa...
Niinkö? Oon luullut et ne ei vanhene vaan toimiin niin kauan kuin se koodi on kelvollinen.
Joskus ne linkit menee jonkin lyhennyspalvelun kautta ja sit tulee vastaan että sivua ei löydy 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö teillä on junttikivi ilman qr-koodia?
Omaani tulee faksinumero.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö teillä on junttikivi ilman qr-koodia?
Hankin aikoinaan valmiiksi sellasen missä on vhs-nauha ja c-kasetti.
Taidan rakennuttaa oikein ison hautaholvin ja sinne jollakin kuviokirjaimilla kaiverruttaa elämäntarinani. Koristeluksi vaikka jotain kissahahmoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sitä qr-koodia on siihen kiveen kaiverretty. Vaan enemmän siihen on kiinnitetty levy, jossa se on. Sen qr-koodin voi siis omaiset vaihtaa. Jonkunhan sitä web siteakin pitää ylläpitää tai ainakin maksaa maksut.
Kumpi kestää aikaa paremmin, hautakivi vai qr-koodi ? Nykyään varoitellaan feikkikoodeista, joilla päädyt haittaohjelmaan. Mielestäni lyhytnäköinen ajatus tässä yhteydessä.
En haluaisi hautaismaista sellaisia, missä kaikki huudattaa kännykästä ties mitä älämölöä. Hautausmailla parasta on hiljaisuus.
Kuka uskaltaa seurata maastosta löytyviä QR-koodeja, nehän voivat ladata viruksia puhelimeesi.