Työtapaturmissa kuoli viime vuonna 23 ihmistä, kaikki miehiä
Tiedoksi teille lihaville mätisäkeille, miehethän ne kaikki vaaralliset hommat hoitavat puolestanne.
TYÖTAPATURMISSA kuoli viime vuonna 23 ihmistä, kertoo Otkes torstaina julkaistussa raportissaan. Kaikki työtapaturmissa kuolleet olivat miehiä. Heidän keski-ikänsä oli 49 vuotta.
Otkesin teematutkinnan mukaan yleisin kuolemaan johtanut tapaturmatyyppi oli raskaan taakan tai esineen alle jääminen työtilanteessa. Muita yleisiä tapaturmia olivat putoaminen tai työkoneen liikkuvien osien väliin joutuminen. Yli puolet turmista sattui uhrien työskennellessä yksin.
Kommentit (56)
Työtön mt-incel se jaksaa taas ratsastaa muiden miesten tekemisillä kun itse ei muuta osaa kuin spämmätä naisvihaa.
Menisitkö vaikka ulos välillä ja juoksisit kilometrin?
Todella surullinen tapaus kun 15v kesäpoika kuoli jäätyään klapikoneen kuljettimeen tukkien alle. Yksin oli jätetty töihin ja koneen turvalaittee yrittäjä ohittanut. 10v linnaa pitäisi saada vaan sakoilla selviää.
Naisen vika, jos mies kaataa etukuormaajansa ja taittaa niskansa kun ei viitsinyt kiinnittää turvavyötä?
Naisen syy, jos mies menee työntämään kätensä klapikoneeseen, vaikka ohjeissa nimenomaan kielletään?
Mitäpä jos te miehet, erityisesti ap, opettelisitte käyttämään järkeä.
"Minä vaan nopsaan... "
"En tartte kypärää....."
"Annahan tänne!"...
Katsomalla vaikka Suomen Grand designs Keravan linna - jakson selviää nopeasti, miksi tapaturmia joillekin "vaan sattuu". Väsyneenä hutiloidaan ja kuvitellaan, että kaikki pitää ite ja heti. Perusäijäilyä.
Ilmeistä on, että tapaturma-alttiiden alojen työturvallisuuteen pitäisi panostaa enemmän sekä koulutuksella että turvallisuustoimien valvonnalla. Huomioni kiinnitti myös se, että moni menehtyneistä työskenteli yksin. Rakennusalalla ja vastaavilla voi myös olla miehinen työkulttuuri, joka voi aiheuttaa riskikäyttäytymistä.
Naisen vika, jos mies kaataa etukuormaajansa ja taittaa niskansa kun ei viitsinyt kiinnittää turvavyötä?
Naisen syy, jos mies menee työntämään kätensä klapikoneeseen, vaikka ohjeissa nimenomaan kielletään?
Mitäpä jos te miehet, erityisesti ap, opettelisitte käyttämään järkeä.
"Käyttöohjeet ovat amatöörejä ja naisia varten"
Miehet toheltaa, säheltää, ovat osaavinaan, eivät kysy neuvoa, eivät lue käyttöohjeita, viis veisaavat turvallisuudesta.
Siinä sulle pohdittavaa, pikkupili!
Höpsis
Olen työturvallisuus-alan asiantuntija ja nykyään suuri osa kuolemaan johtavista työtapaturmista johtuu siitä, että ohjeita ei noudateta.
Tyypillinen tapaus on se, että esim. turvavaljaat jätetään kiinnittämättä oikeaoppisesti korkeilla paikoilla työskenneltäessä.
Toinen vaihtoehto: telineen jarruja ei kytketä päälle.
Jostain syystä se on just mies-sukupuoli, jolla on tarve jättää ohjeet noudattamatta.
Monet korkean paikan työtehtävät ovat ns. naisten aloja, mm maalaustyöt, ikkunanpesut yms.
Olin töissä työpaikassa, jossa työt tehtiin koneilla. Työntekijät oli sekä miehiä että naisia. Jokaiseen työpisteeseen oli tehty kirjalliset ohjeet kuvineen, miten työt tehdään turvallisesti. Olin mukana palavereissa, joissa käytiin läpi kaikki työtapaturmat läheltä piti -tilanteineen. Varsinaisia työtapaturmia oli onneksi vähän ja nekin pieniä. Lähteltä piti -tapahtumia oli useammin. Kun nämä kaikki käytiin läpi, niin kaikissa työntekijä oli tehnyt jotain ohjeiden vastaisesti. Ylläri, kaikki olivat miehiä. Jostain syystä naiset noudattivat ohjeita.
Mun mies oli raksalla ja rakensi aidan, jotta kukaan ei putoa vielä raputtomaan porraskäytävään. Ulkomaalainen rakennussiivoojanainen oli tehnyt kovasti työtä että pääsi tuon aidan läpi vain kysyäkseen mieheltäni mitä tämä tekee.
Miehet toheltaa, säheltää, ovat osaavinaan, eivät kysy neuvoa, eivät lue käyttöohjeita, viis veisaavat turvallisuudesta.
Ja mitä toteavat samanmieliset kun yksi on joukosta poissa. "Niin vaan lähti Tapsa saappaat jalassa. Siinä oli sellainen tekijä ettei toista tule. Kauaa ei nokka tuhissut kun Tapsa oli jo hommat tehnyt".
Kyllä naisillekin sattuu työtapaturmia. Esim. toimistotöissä menee tekokynsi poikki. Se on riittävä syy jäädä saikulle.
ja ketkä valittavat eniten työpaikan vaarallisuudesta? HOITAJAT! ja yhtään naishoitajaa ei kuollut työtehtävissä.
naiset ovat kovia valittamaan turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo lähinnä siitä että työturvallisuus on surkea ja käytetään todennäköisesti surkeasti koulutettuja ulkomaalaisia työntekijöitä.
Näin. Lisäksi miehet eivät noudata niitä ryöturvallisuusmäöräyksiä. Tiedän tämän koska työskentelen terveydenhuoltoalalla, ja olen hoitanut useita miehiä, jotka eivät ole käyttäneet turvaköyttä, turvavaljaita, noudattaneet turvaohjeita, ja saaneet sen vamman työssään tästä syystä.
No ei yllätä. Olen työskennellyt tehtaalla, missä suurin osa miehiä. Ihme että ei enempää satu. Kiipeillään koneiden kuljettimella jne, ilman valjaita. Kuljetaan väleistä mistä ei saisi. Paljon kyllä myös tehdään turvallisesti, mutta juuri nuo pikaiset kiipeilyt jne.
23 miestä kuoli raataessaan töissä, jotta saisivat maksaa veroja yh-mammojen elättämiseksi
Vierailija kirjoitti:
Työtön mt-incel se jaksaa taas ratsastaa muiden miesten tekemisillä kun itse ei muuta osaa kuin spämmätä naisvihaa.
Menisitkö vaikka ulos välillä ja juoksisit kilometrin?
Tai menisi sinne töihin. Mutta ei. Pitää jaksaa ulista. MENE AP SINNE TÖIHIN
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisillekin sattuu työtapaturmia. Esim. toimistotöissä menee tekokynsi poikki. Se on riittävä syy jäädä saikulle.
tai sitten naista ahdistaa ja masentaa, kun joku mies on varmaan ajatellut jotain
"Anna kun isäs näyttää"
-tunnettu suomalainen viimeinen lause-