Miksi miehet eivät ymmärrä miten heidän tekemä ahdistelu on naisista pelottavaa ja kuvottavaa?
Kommentit (625)
Ei kiinnosta vittuakaan, se on naisten murhe. Koittakaa selvitä.
Vierailija kirjoitti:
"Ahdistelulta välttyy, kun ei mene paikkoihin, missä on ahdistelijoita."
Jos kyse on julkisista kaikille tarkoitetuista paikoista tai tilaisuuksista niin ne on silloin tosiaan tarkoitettu kaikille, ei vain niille jotka ovat valmiita sietämään ahdistelua.
Pitäisitkö itse jotenkin hyvänä tilannetta jossa iso osa paikoista ja keikoista olisi sinulle mahdottomia koska kukaan ei takaisi ettet joutuisi niissä jatkuvasti pahoinpidellyksi?
Miehenä välttelen monenlaisia paikkoja väkivallan pelossa. Sitä kohtaa myös ihan yleisillä paikoilla.
Näissä keskusteluissa näkee, miten erilaisia miehet ja naiset ovat. Naiset näkevät asiat kollektiivisemmin, miehet yksilöllisemmin. Eräät naiset syyllistävät miehiä yhtenä massana, kun taas minä miehenä, joka ei ole koskaan ahdistellut naisia, en tunnista itseäni missään näistä syytöksistä enkä näin ollen koe asialla olevan yhtään mitään tekemistä kanssani. Yhtä hyvin kokisin kollektiivista vastuuta rikollisista joista suurin osa on kuitenkin miehiä. Jos joku jossan ahdistelee tai tekee vaikka rikoksia, ne ovat yleensä miehiä. No shit. Tämä on biologian määrittelemä luonnonlaki. Toisaalta myös maailman suurimmat edistysaskeleet ja positiiviset saavutukset ovat nekin miesten käsialaa. Miehet toimivat, hyvässä tai huonossa. En ota erityisemmin vastuuta kummastakaan näistä ääripäistä, vaan elän omaa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma todennäköisesti siinä että mikä lasketaan ahdisteluksi?Jotkut kokevat sen ahdistavana että heille epämiellyttävän näköinen henkilö vain katsoo heitä. Kun olisikin vain yksi kriteeristö millä mennä.
Suurin osa ahdistelusta on sellaista että jokainen joka hieman ajattelee tajuaa kyllä että se ei ole sille toisella mieleistä. Tällainen "mikä nyt sitten on oikein ahdistelua" kysely koskee vain tosi pientä osaa koko ongelmasta eikä kyllä vie asia mitenkään eteenpäin.
Mutta jos nyt olet joskus ihan tahattomasti sattunut jotain ahdistelemaan ja huomaat että hän ei siitä sitten tykännyt niin rehti vilpitön anteeksipyyntö ja opiksi ottaminen vie jo todella pitkälle. Se että alkaa kiistämään ja vähättelemään taas vain pahentaa asiaa.
Se pieni osa ihmisistä, oli naisia tai miehiä, jotka ahdistelevat ei ota palautetta vastaan. Tee rikosilmoitus, niin minäkin miehenä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene todellakaan jakeluun, jos pidän jotakin naista viehättävänä ja hymyilen sille, niin sitä pidetään ahdisteluna.
Tervetuloa vuoteen 2024.
Juu. Ja naisille tervemenoa popedan keikalle ja festareille, missä on iskelmämusiikkia.
Itse en viitsi mennä sellaisiin, kun siellä joutuu todennäköisesti tappeluun, eikä kiinnosta paska musiikki. Meen ennemmin veneellä järvelle. Yksin.
Ahdistelulta välttyy, kun ei mene paikkoihin, missä on ahdistelijoita.
Joissain maissa naisilla ei ole asiaa yksin ulos ilman saattajaa. Sekö olisi mielestäsi hyvä tilanne? Paljon fiksumpaa olisi saada ahdistelu loppumaan kuin rajoittaa uhrien liikkumista.
Ei se ole mitään liikkumisen rajoittamista, että ei mene paikkoihin, jossa on ahdistelijoita. Ihan oma syy, jos menee hakemaan hyväksyntää jonnekkin helvetin "karnevaaleihin", missä juntit kokoontuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma todennäköisesti siinä että mikä lasketaan ahdisteluksi?Jotkut kokevat sen ahdistavana että heille epämiellyttävän näköinen henkilö vain katsoo heitä. Kun olisikin vain yksi kriteeristö millä mennä.
Suurin osa ahdistelusta on sellaista että jokainen joka hieman ajattelee tajuaa kyllä että se ei ole sille toisella mieleistä. Tällainen "mikä nyt sitten on oikein ahdistelua" kysely koskee vain tosi pientä osaa koko ongelmasta eikä kyllä vie asia mitenkään eteenpäin.
Mutta jos nyt olet joskus ihan tahattomasti sattunut jotain ahdistelemaan ja huomaat että hän ei siitä sitten tykännyt niin rehti vilpitön anteeksipyyntö ja opiksi ottaminen vie jo todella pitkälle. Se että alkaa kiistämään ja vähättelemään taas vain pahentaa asiaa.
Totta tämäkin. Mutta kun olisi kiva tietää mikä on/ei ole ahdistavaa että voisi välttää kyseisen tilanteen muodustumisen etukäteen?Kun mikä yhdestä voi olla ok ja toisesta taas ei. Näin miehenä ajattelen. Ja ei en tarkoita seksuualista häirintää,käsiksi käymistä. Se raja ahdistavan/ei ahdistavan välillä on kuin veteen piirretty viiva. Ainoa tapa millä 100% koen varmaksi että ketään ei ahdista on se että ei pidä mitään kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
"Naisten suhteissa tekemää henkistä väkivaltaa ei ainoastaan vähätellä vaan siitä vaietaan. "
Ei minulla ole mitenkään vaikeaa myöntää sellaisenkin ongelman olemassaolo.
Mutta ehkäpä te miehet nyt alatte yhtä pontevasti pitää asiaa esillä kuin mitä naiset ovat pitäneet ahdisteluasiaa.
Tein muuten ketjun eilen, jossa kerroin miehenä kokemuksistani henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisessa parisuhteessa naisen kanssa. Suurin osa kommentoijista haukkui minut pystyyn ja projisoikin kaikki kokemani vääryydet muka minun teoiksi ja syyksi. Tiedän että tämä sivu on todellinen avohoitola, mutta tuli silti todella kylmää kyytiä. Tässä siis tapaus, jossa mies yrittää avata omia kokemuksia, mutta saakin vastaan vähimmillään vähättelyä, pahimmillaan uuden kierroksen lisää manipulaatiota ja henkistä väkivaltaa vierailta naisilta. Että sellaista. Naisten mielestä miehen pitää pitää turpansa kiinni ja ottaa kaikki mahdollinen p*ska vastaan.
Jotkut etenkin, nuoret naiset selvästi ottaa sen ahdisteluna jos yrittää kysyä tietä tai neuvoa jonnekkin osoitteeseen,vapisevat kuin haavanlehdet ja yrittävät päästä mahdollisimman äkkiä pois tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on julkisista kaikille tarkoitetuista paikoista tai tilaisuuksista niin ne on silloin tosiaan tarkoitettu kaikille, ei vain niille jotka ovat valmiita sietämään ahdistelua.
Pitäisitkö itse jotenkin hyvänä tilannetta jossa iso osa paikoista ja keikoista olisi sinulle mahdottomia koska kukaan ei takaisi ettet joutuisi niissä jatkuvasti pahoinpidellyksi?
99% keikoista on junteille suunnattuja massatapahtumia, joissa käy juntteja.
Jokainen voi ihan itse valita, haluaako sekoilemaan sen lammaslauman kanssa. LOL :D
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa näkee, miten erilaisia miehet ja naiset ovat. Naiset näkevät asiat kollektiivisemmin, miehet yksilöllisemmin. Eräät naiset syyllistävät miehiä yhtenä massana, kun taas minä miehenä, joka ei ole koskaan ahdistellut naisia, en tunnista itseäni missään näistä syytöksistä enkä näin ollen koe asialla olevan yhtään mitään tekemistä kanssani. Yhtä hyvin kokisin kollektiivista vastuuta rikollisista joista suurin osa on kuitenkin miehiä. Jos joku jossan ahdistelee tai tekee vaikka rikoksia, ne ovat yleensä miehiä. No shit. Tämä on biologian määrittelemä luonnonlaki. Toisaalta myös maailman suurimmat edistysaskeleet ja positiiviset saavutukset ovat nekin miesten käsialaa. Miehet toimivat, hyvässä tai huonossa. En ota erityisemmin vastuuta kummastakaan näistä ääripäistä, vaan elän omaa elämääni.
Tai sitten sinä otat itseesi turhan helposti? Normaalisti ymmärtävä ihminen tajuaa että missään ei ole syytetty joka ikistä miestä eikä edes suurinta osaa. Ne nyt vain ovat miehiä jotka naisia häiritsevät.
Naisille tämä ahdistelun kohteena oleminen on niin yleistä että ei mikään ihme että tukevat toisiaan tässä aiheessa.
Yhdeksän kymmenestä naisesta on kokenut häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:tä pitäis jonkun äijäköörin panna oikein kunnolla kaikkiin reikiin, rauhoittuis vähän. Koska ei näköjään suostu lääkkeitään syömään.
Missä vaiheessa tämä foorumi muuttui ylilaudaksi? En oikeasti edes ollut vielä muutama vuosi sitten tietoinen että ylemmän kirjoittajan kaltaisia sekopäitä oli olemassa.
Maailma ilmeisesti on todella surullinen paikka joillekin jos tuollaista pitää päästä suoltamaan.
Onneksi live-elämässäni on ihania, fiksuja ja empattisia miehiä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä välttelen monenlaisia paikkoja väkivallan pelossa. Sitä kohtaa myös ihan yleisillä paikoilla.
Kyllä. Näitä samoja paikkoja välttelevät naisetkin. Näiden paikkojen lisäksi seksuaalista häirintää voi kokea missä tahansa muuallakin. Esim työpaikalla ja muissa yleisesti turvallisina pidetyissä paikoissa. Sinä et varmaankaan välttele esim työpaikkaa väkivallan pelossa?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut etenkin, nuoret naiset selvästi ottaa sen ahdisteluna jos yrittää kysyä tietä tai neuvoa jonnekkin osoitteeseen,vapisevat kuin haavanlehdet ja yrittävät päästä mahdollisimman äkkiä pois tilanteesta.
Hanki Google Maps ja Reittiopas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sinä otat itseesi turhan helposti
Öö luetun ymmärtäminen? Juurihan sanoin viestissäni, etten ota mitään itseeni, koska asialla ei ole mitään tekemistä kanssani. Kunhan havainnoin asiaa mahdollisimman neutraalisti. Loputkaan viestistäsi ei voinut olla suunnattu minulle, eihän? Sillä et puuttunut mihinkään mitä minä OIKEASTI sanoin. Opi puhumaan ihmiselle eikä tämän "ohi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Näitä samoja paikkoja välttelevät naisetkin. Näiden paikkojen lisäksi seksuaalista häirintää voi kokea missä tahansa muuallakin. Esim työpaikalla ja muissa yleisesti turvallisina pidetyissä paikoissa. Sinä et varmaankaan välttele esim työpaikkaa
Jos olet töissä paikassa, jossa saa pelätä väkivaltaa, kannattaa varmaan vaihtaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään liikkumisen rajoittamista, että ei mene paikkoihin, jossa on ahdistelijoita. Ihan oma syy, jos menee hakemaan hyväksyntää jonnekkin helvetin "karnevaaleihin", missä juntit kokoontuu.
Paikkoja joissa olen kokenut häirintää:
-Kadulla keskellä päivää
-Urheilutapahtumassa
-Ravintolassa
-Internetissä
-Postin noutoluukuilla
-Äänestyspaikalla
-Hammaslääkärin odotushuoneessa
-Töissä
Ja monissa muissakin paikoissa. Häirintää voi kokea missä tahansa ja jos pitää välttää paikkoja joissa voi joutua häirityksi niin aika vähiin käy paikat joissa voi olla.
Sitä kun kuvittelisi ja toivoisi että edes jossain äänestyspaikalla saisi olla rauhassa ilman että joku ukko pyytelisi nelikymppistä rouvaa syliinsä istumaan mutta maailma ei ole sellainen.
Näin tukevasti keski-ikäisenä miehenä olen käynyt nuoren koiran kanssa lenkillä ja joskus kysynyt vastaantulevilta koirien ulkoiluttajilta, saisivatko koirat hiukan tervehtiä toisiaan.
Yleensä kaikki menee ok. Vastaantulija joko hyväksyy tai kieltää ehdotuksen.
Toisinaan vastaantulija on nuori nainen. Hätkähdyksestä ja ilmeestä näkee kuinka hän heti olettaa, että olen yrittämässä jotain limaista - olen oletusarvoisesti seksuaalinen ahdistelija koska olen keski-ikäinen mies. Koskaan en ole naisia ahdistellut.
Koen, että olen heille kuin tummaihoinen rasisteille - selvästi raiskaaja ihonvärin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten varmasti sitten ymmärrät myös naisten ahdistuksen kun heitä ahdistellaan? Vai ajattelitko vain julistaa kilpailun siitä kummalla on kamalampaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki Google Maps ja Reittiopas.
Hanki snäpchat ja jaa se kaikille, jotka jakaa sen kaikille, niin ahdistelijat löytää sinut helpommin.
Helvetin digikeharit. :D