Miksi miehet eivät ymmärrä miten heidän tekemä ahdistelu on naisista pelottavaa ja kuvottavaa?
Kommentit (625)
Vierailija kirjoitti:
Totta tämäkin. Mutta kun olisi kiva tietää mikä on/ei ole ahdistavaa että voisi välttää kyseisen tilanteen muodustumisen etukäteen?Kun mikä yhdestä voi olla ok ja toisesta taas ei. Näin miehenä ajattelen. Ja ei en tarkoita seksuualista häirintää,käsiksi käymistä. Se raja ahdistavan/ei ahdistavan välillä on kuin veteen piirretty viiva. Ainoa tapa millä 100% koen varmaksi että ketään ei ahdista on se että ei pidä mitään kontaktia.
Käsitätkö, jos ahdistavuutta määritellään mahdollisella väkivallan tai kuoleman vaaralla? Naisen elämä on turvatonta; sitä pahemmin, mitä nuorempi on. Vieras mies on aina mahdollinen uhka, niin epäreilulta kuin se tuntuukin kunnollisesta miehestä, jolla ei ole pahoja aikeita. Silloin myös katse voi ahdistaa, jos se on tietynlainen. Jos kertoo katseellaan, että ajattelee toista objektina, kohteena, esineenä, johon aikoo tai ainakin voi halutessaan tarttua, niin se on oikeasti todella ahdistavaa. Ei normaali mies, joka katsoo ja kohtelee naista niin kuin ketä tahansa ihmistä, ole ahdistava. Mutta ellei osaa yhtään lukea toisen ihmisen kehonkieltä ja reaktioita, ehkä silloin on parempi olla ottamatta kontaktia.
Mutta jos nyt maalaisjärjellä ajatellaan, niin jos onnistut välttämään seuraavat, tuskin ahdistelet tai häiritset:
- Älä lähesty teinityttöjä tai nuoria naisia, jos itse et ole samaa ikäluokkaa. Vaikka lähestyisivät sinua itse, teet viisaammin kun et puutu liian nuoriin.
- Älä aloita jollakin seksuaalissävytteisellä aiheella, jos puhuttelet ventovierasta. Esim. "hyvä peppu sulla" ei ole kiva keskustelunavaus, vaikka se olisikin tarkoitettu vilpittömäksi kehuksi.
- Älä mene fyysisesti liian lähelle, äläkä koske ilman lupaa. Anna toiselle turvallinen tila.
- Älä viheltele merkitsevästi, tuijota tiettyjä ruumiinosia tai kommentoi ulkonäköä mitenkään. Kaikki sellainen on enemmän ahdistavaa kuin kiinnostusta herättävää.
- Voit katsoa ja hymyillä, jos teet sen kuin vastassa olisi siskosi, äitisi tai joku muu sellainen, johon sinulla ei ole seksuaalista kiinnostusta. Sellainen ei ole uhkaavaa. Mutta jos näet, että toinen ei pidä siitä, niin anna tilaa äläkä jatka väkisin, jos on selvää, että toinen on vaivaantunut, ahdistunut tai peloissaan. Normaalitilanteessa aikuinen nainen ei koe tavallista kohtaamista mitenkään uhkaavaksi, jos miehen kehonkieli on turvallinen ja ilme ystävällinen tai neutraali. Pitää kuitenkin muistaa, että nykyään monella on erilaisia mielen ongelmia ja mitä nuorempi, sitä varmemmin. Tästäkin syystä kannattaa jättää nuoret tytöt rauhaan, sillä he voivat ahdistua oikeasti vähemmästä kuin uskoisi.
- Muista, että nainen on ennen kaikkea ihminen, ihan kuten sinäkin. Lähesty ihmisenä, ilman seksuaalista virettä tai aikeita siihen asti, kunnes naisen puolelta tulee vastakaikua, niin ei pitäisi tulla ongelmia. Useimmat miehet pystyvät säätämään flirttiäkin niin, että se pysyy kunnioittavana ja loppuu jos nainen ei osoita kiinnostusta, mutta ellet ole varma siitä, missä raja kulkee, niin tee kuten sanoin ja lähesty naista ihan kuten ketä tahansa ihmistä, ystävällisesti ja kunnioittavasti. Sillä pääsee jo pitkälle.
- Ja jos nainen on sinusta kiinnostunut, niin hän kyllä itse lähestyy tavalla tai toisella. Vastaa samassa määrässä katseisiin, flirttiin jne. Se on vuorovaikutuksellista, ei yksipuolista.
Jos näen jonkun toisen miehen ahdistelevan jotain naista, niin en todellakaan mene väliin. Poliisin voin soittaa, jos menee liian pitkälle.
Turpaani en ota kenenkään naisen vuoksi.
Kuinka moni teistä naisista haluasi, että kukaan mies ei koskaan kiinnittäisi teihin mitään huomiota, että olisitte kaikissa käänteissä kuin ilmaa. Miehet suhtautuisivat teihin kuin johonkin elämän ehtoopuolen kääkkään. Eli katsoisivat ohitsenne kuin teitä ei olisikaan. Olisiko tämä toivomanne maailma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan mies ei ole koskaan ahdistellut minua?
Sulla on varmaan sellainen itsevarmempi ja vaikeasti lähestyttävä olemus? Mua ahdisteltiin kun olin 13- 19- vuotias, mutta sen jälkeen olen saanut olla muutamaa tapausta lukuunottamatta aika rauhassa. Mä olen saanut kuulla, että olen yleisesti vähän vaikesti lähestyttävän näköinen, joten mä luulen että mun juro yleisolemus on pitänyt ahdistelijat loitolla.
Nuorena kaikki ovat vähän naiiveja ja helposti lähestyttäviä ja helpompia pitämään pelossa. Se herättää narsistisissa miehissä konrollintarpeen kun on nuori ja helposti vietävissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos näen jonkun toisen miehen ahdistelevan jotain naista, niin en todellakaan mene väliin. Poliisin voin soittaa, jos menee liian pitkälle.
Turpaani en ota kenenkään naisen vuoksi.
Tämä. En ole vastuussa muiden teoista, enkä itse ahdistele.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä naisista haluasi, että kukaan mies ei koskaan kiinnittäisi teihin mitään huomiota, että olisitte kaikissa käänteissä kuin ilmaa. Miehet suhtautuisivat teihin kuin johonkin elämän ehtoopuolen kääkkään. Eli katsoisivat ohitsenne kuin teitä ei olisikaan. Olisiko tämä toivomanne maailma?
Mä haluaisin, että vain oma mies. Yhdistän kehutkin vain parisuhteeseen. Ihan outoa, jos joku random mies kehuu. Mulla on myös sosiaalisten tilanteiden pelko ja jos joku kiinnittää huomiota niin ahdistun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet haluaisivat, että se loppuisi, he laittaisivat saunailloissa sovinistis-väkivaltaista läppää heittävät lajitoverinsa ruotuun.
Saunailloissa ei puhuta sovinistista läppää naisista. Me miehet emme toimi saunassa, kuten naiset.
Naisten saunailloissa harvoin puhutaan miehistä mitään. Hehän eivät ole siellä. Tuo on samanlainen kuvitelma, kun eksmieheni luuli, että kun hän ei tullut kertaakaan pariterapiaan, minkä ajat oli itse tilannut, olimme kuulemma haukkuneet häntä siellä. Kerroin totuuden, että emme puhuneet sinusta mitään, kun ethän sinä ees ollut siellä.
Ei olla enää yhdessä. Hyvä oli terapia. Opin ottamaan vastuuta suhteistani, etten huoli kaikenlaisia toheloita ja toheloita.
En usko miesten tietoisesti ajattelevan sen olevan pelottavaa. Luulen, että heistä se on vaan hauskaa, läppää ja huumoria.
Ennen metoo-liikettähän naisia saatettiin neuvoa suhtautumaan asioihin rennommin tai vastaamaan nasevasti ja nokkelasti.
En halua puolustella miehiä, mutta en usko heidän oikeasti aina tajuavan näitä juttuja naisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kummallisimpia ovat ne ahdistelijamiehet, joilla on itsellään tyttäriä. Mitä heidän päässään liikkuu?
No, toki heillä kaikilla on myös äiti, mahdollisesti myös sisaria, mahdollisesti myös vaimo. Mutta eniten silti ihmettelen noita isämiesahdistelijoita.
"Isäs on varmaan onnellinen, kun on noin hyvin kehittynyt tytär." Lääh puuh käsi väkisin housujen sisäpuolelle, rinnoista puristelua, rivojen puhumista jne. tämä tapahtui työpaikalla päivittäin "Ootko lesbo, kun ei mies kelpaa?"
Tämä isämies oli naimisissa ja kahden teinitytön vanhempi. Minä olin 18v ja seurustelin itseäni pari vuotta vanhemman nuoren miehen kanssa.
Esimies ei tähän ahdisteluun puuttunut muuten kuin naureskelemalla. Isämies tosin joutui puhutteluun, kun puhui puhelimessa pitkiä puheluita.
Kornilta tuntui kuunnella, kun tämä isukki lässytti tyttärilleen "isi täällä, miten sun päivä on mennyt".
Niin, en tosiaankaan ymmärrä, mitä näitten isämiesahdistelijoiden päässä liikkuu. Vai liikkuuko siellä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ehtoopuolen kääkkiä pitäisi kohdella kuin ilmaa? Miksei ihmisiä voi kohdella ihmisinä?
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet eivät osaa huomioida toisia normaalisti, kyllä, siinä tapauksessa täysi ignooraus on parempi vaihtoehto.
Piti olla toheloita ja torveloita, vaikka nehän just oli söpöjä, mutta noin kuvaannollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jari Vilen, Mikko Leppilampi, Valkeakoski... Tällä viikolla olemme taas saaneet lukea monista tapauksista. Usko miehiin menee.
Kuinkahon moni EI -julkimo päässytkin pälkähästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kummallisimpia ovat ne ahdistelijamiehet, joilla on itsellään tyttäriä. Mitä heidän päässään liikkuu?
No, toki heillä kaikilla on myös äiti, mahdollisesti myös sisaria, mahdollisesti myös vaimo. Mutta eniten silti ihmettelen noita isämiesahdistelijoita.
"Isäs on varmaan onnellinen, kun on noin hyvin kehittynyt tytär." Lääh puuh käsi väkisin housujen sisäpuolelle, rinnoista puristelua, rivojen puhumista jne. tämä tapahtui työpaikalla päivittäin "Ootko lesbo, kun ei mies kelpaa?"
Tämä isämies oli naimisissa ja kahden teinitytön vanhempi. Minä olin 18v ja seurustelin itseäni pari vuotta vanhemman nuoren miehen kanssa.
Esimies ei tähän ahdisteluun puuttunut muuten kuin naureskelemalla. Isämies tosin joutui puhutteluun, kun puhui puhelimessa pitkiä puheluita.
Kornilta tuntui kuunnella, kun tämä isukki lässytti tyttärilleen "isi täällä, miten sun päivä on mennyt".
Niin, en tosiaankaan ymmärrä, mitä näitten isämiesahdistelijoiden päässä liikkuu. Vai liikkuuko siellä mitään?
Hyi :( olen pahoillani, että jouduit kokemaan tuollaista. Käsittämätöntä, ettei tuohon puututtu. Oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kanssaihminen pitää huomata eikä kohdella kuin ilmaa. Normaali kohteliaisuus olisi mukavinta! Esim samalla tavalla kohtaaminen kuin jos juttelisit vaikkapa siskosi, tätisi tai serkkusi kanssa. Ihmisenä, ei seksiobjektina.
Sellaista toivoisin sydämeni pohjasta! Maailma olisi ihana paikka sitten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kanssaihminen pitää huomata eikä kohdella kuin ilmaa. Normaali kohteliaisuus olisi mukavinta! Esim samalla tavalla kohtaaminen kuin jos juttelisit vaikkapa siskosi, tätisi tai serkkusi kanssa. Ihmisenä, ei seksiobjektina.
Sellaista toivoisin sydämeni pohjasta! Maailma olisi ihana paikka sitten!
Tää :)
Näin aika osuvan pätkän jossa mainittiin kuinka miehet ovat huolissaan tekoälyn ja robottien maailmanvalloituksesta. "Voi ei, nehän voi ottaa vallan, ahdistella meitä, päättää meidän elämästä ja mitä meidän vartaloille tapahtuu, ja vaikka /aiskata tai /appaa jos haluavat."
Naiset: "Kuulostaa tavalliselta arkipäivältä. Tervetuloa kerhoon."
Vierailija kirjoitti:
Näin aika osuvan pätkän jossa mainittiin kuinka miehet ovat huolissaan tekoälyn ja robottien maailmanvalloituksesta. "Voi ei, nehän voi ottaa vallan, ahdistella meitä, päättää meidän elämästä ja mitä meidän vartaloille tapahtuu, ja vaikka /aiskata tai /appaa jos haluavat."
Naiset: "Kuulostaa tavalliselta arkipäivältä. Tervetuloa kerhoon."
En minä ainakaan. Toivon, että saamme pian hyviä seksirobotteja.
Että kohtelee kuin ihmistä, ihan normaalisti. Juttelee ja kuuntelee.