12-vuotias poika saa jatkuvasti varoituksia koulusta, kun häiritsee opetusta ja on levoton. Mikä avuksi?
Jaksaa hetken keskittyä läksyihinsä, mutta nekin tekee nopeasti eikä tieto jää päähän.
Kommentit (27)
Onko erkkaopea jo konsultoitu?Jotain motoristi viihdykettä; jumppa nauha jalkoihin tai stressipallo käsiin.
Kotona voisitte kokeilla tehdä yhdessä läksyt, kun vuorovaikutus lisääntyy pitenee läksyjen teko aika, jolloin myös tiedon sisäistäminen paranee.
Ikävää, että täytyy muiden opiskelu rauhaa pilata🙄
Pari tuntia nurkassa seisomista auttaa keskittymään asioihin ja rauhoittaa mieltä.
Hyväksi koettu keino.
Vahvempi, keskusteleva yhteistyö koulun kanssa. Erityisopettaja, mahdollisesti psykologi, luokanopettaja, vanhemmat ja lapsi.
12v pitäisi osata jo kertoa, miltä tunnilla olo tuntuu. Mikä triggeröi levottomuuteen.
Tarkistatteko läksyt? Tekee nopeasti, mutta tekeekö oikein vai onko paljon virheitä?
Mahdollisesti ADHD tai muu neuro?
Olen hieman varauksella apeen aloitukseen.
Luulen, että olet itse tämä 12vuotias? Sinulla on nuo hormoonit vaan alkaneet jylläämään ja ne tahtoo olla vaikeita, kun olisi osattava hillitä itsensä eikä antaa joka impulssille valtaa.
Ethän toki ole enää mikään eskarilainen, vaan aikamies jo muutaman vuoden päästä ja on opittava sitä tunteittensa hallintaa.
Tsemppiä sinulle kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vahvempi, keskusteleva yhteistyö koulun kanssa. Erityisopettaja, mahdollisesti psykologi, luokanopettaja, vanhemmat ja lapsi.
12v pitäisi osata jo kertoa, miltä tunnilla olo tuntuu. Mikä triggeröi levottomuuteen.
Tarkistatteko läksyt? Tekee nopeasti, mutta tekeekö oikein vai onko paljon virheitä?
Mahdollisesti ADHD tai muu neuro?
Mitään erityisopettajia tai psykologeja tarvita. Kuri kuntoon ja selkään jos ei poika muuten tottele.
Adh, asberger, vanhemmat juo, vanhemmat lyö, vanhemmat sitä sun tätä. Opettajat semmosia, tämmöisiä tuommosia, välinpitämättömiä, oaamattonia,,, kälä, kälä, käkä, kälä plääää.
Kyllä pitää olla seuraamuksia myös kotona eli eihän tämä yksinomaan ole koulun ongelma.
Kotona esim. musiikki voi auttaa keskittymään läksyihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla seuraamuksia myös kotona eli eihän tämä yksinomaan ole koulun ongelma.
Kiristys, lahjonta ja uhkailu. Otetaan kaikki keskittymiskykyä haittaava pois puhelimesta sekä pelikoneista alkaen ja sitten jos alkaa koulu sujua niin sitten jotain palkintoa peliin.
Mene sen sen lapsesi kanssa asiantunteville , jos nyt sulla on lasta ollenkaan. Minkälainen äiti kysyy tälläiseen vauvapalstalla ohjeita.. Huooohh... 🙈
Ihan ensin kannattaa ottaa yhteys opettajaan ja koittaa saada selville millainen ilmapiiri luokassa on. Tyttäreni opettaja on aika tiukkis ja periaatteen ihminen. Ehkä vähän huonollakin tavalla, koska se on saanut aikaan kierteen, jossa muutama luokan poika ärsyttää opettajaa tahallaan saadakseen tämän hermostumaan ja sen jälkeen opettaja hermostuu pojista vielä helpommin ja pojat triggeröityy kaikesta vielä helpommin. Tämä lumipalloefekti on ollut käynnissä koko tämän kouluvuoden. Opettaja ei ole laittanut näille pojille yhtään positiivista Wilma-merkintää koko vuonna. Vaikuttaa jo vähän henkilökohtaiselta, kun oma tyttärenikään ei ole mikään enkeli ja 95% wilmassa on silti positiivista.
KOULU LOPPUU JO! ÄLKÄÄ RUOKKIKO TROLLIA!
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsen luokassa sai pari ensimmäistä vuotta olla kuulosuojaimet, jos tarvitsi. Ja joku fidget, jos se auttoi keskittymään. Sai tuoda jumppapallon tuoliksi, jos oli levoton. Oli siis avoimesti käytössä sellaisia keinoja, joilla lapset pystyi säätelemään omaa levottomuuttaan. Kaikilla oli oppimisrauha.
Sitten vaihtui opettaja ja uusi kielsi kaikki nämä. Luokka on ollut todella levoton ja vaikea sen jälkeen.
Sellaista se on kun syntymästä alkaen ja pienestä pitäen täytyy olla naama kiinni puhelimessa tai tabletissa. Kumma juttu miten ADHD-autismi diagnoosien määrä on noussut älylaitteiden aikakaudella.
Koulu on myös avoin paikka eli voit mennä itse seuraamaan opetusta.
Kävin itse yhdellä ruotsintunnilla ja oli kyllä täysin silmiä avaavaa, miksi siellä ei oikein opittu. Kovalla tahdilla mentiin tehtäviä läpi nopeiden tahdissa. Vaikeaa tuolla oli keskiverto-oppilaan oppia.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun syntymästä alkaen ja pienestä pitäen täytyy olla naama kiinni puhelimessa tai tabletissa. Kumma juttu miten ADHD-autismi diagnoosien määrä on noussut älylaitteiden aikakaudella.
Sillähän ei tosiaan ole tuohon diagnoosien määrään mitään merkitystä, että nyt diagnosoidaan myös niitä aikuisia, joilla se on jäänyt lapsuudessa huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Koulu on myös avoin paikka eli voit mennä itse seuraamaan opetusta.
Kävin itse yhdellä ruotsintunnilla ja oli kyllä täysin silmiä avaavaa, miksi siellä ei oikein opittu. Kovalla tahdilla mentiin tehtäviä läpi nopeiden tahdissa. Vaikeaa tuolla oli keskiverto-oppilaan oppia.
Sinne opetussuunnitelmaan on ilmeisesti ympätty vuosien aikana vaikka mitä ilman, että tuntimääriä tai resursseja opetukseen on lisätty.
Hanki apua sille, ei ole normaali.