Onko jollain kokemusta ferritiinin nostosta?
Todettiin kk sitten alhainen ferritiinitaso kun menin valittamaan hirveää väsymystä. Olen nyt kuukauden syönyt lisärautaa nimeltä SiderAL Forte ja ei mitään vaikutusta. Kuinka kauan tässä pitää kärvistellä? Nukun 9-10h yössä ja päälle pakko ottaa tunnin päikkärit. Mitään ei jaksa tehdä. Lääkäri lupaili, että jos arvot ei nouse, voidaan miettiä lähetettä infuusioon. Mulla on aina ollut taipumusta anemiaan mutta ferritiini ei ole ollut koskaan alle 30, niin kuin nyt
Kommentit (36)
Parissa kuukaudessa koheni olo. 50mg päivässä aloin ottamaan lisärautaa ja lopetin Somacin käytön.
Minä syön rautaa koko ajan ja silti ferritiini oli 5. Nosto tiputuksella.
Rautaa pitää syödää pitkään ennen kuin arvot nousevat. Lääkäri määräsi äidilleni anemiaan useita kuukausia kestäviä kuureja. Kuukausi on lyhyt aika.
Ei toiminut SiderAl. Aloin ottamaan Ferrion -rautaa yhden päivässä, niin ferrit nousi kohisten.
Vierailija kirjoitti:
Muodikasta tuo ferritiini nyt.
Miten se on muodikasta? Edellisellä kerralla jokunen vuosi sitten se oli 120 ja nyt alle 30. Mitä muodikasta tässä on? Mulla on ollut ekan kerran anemia jo lapsena kasarilla, ei vissiin ollut silloinkaan muodikasta?
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Ei toiminut SiderAl. Aloin ottamaan Ferrion -rautaa yhden päivässä, niin ferrit nousi kohisten.
Mulle ei ole käynyt Obsidan, siksi suositeltiin tuota SiderALia lääkärin toimesta. Ferrionia en ole muistaakseni kokeillut koskaan
Vierailija kirjoitti:
Muodikasta tuo ferritiini nyt.
Kai sen voi noinkin ajatella. Varsinkin, jos itsellä on kaikki kunnossa.
Tai sitten voisi fiksusti päätellä, että mikä onni, että ferritiiniä tutkitaan. Löytyi vihdoin selitys järkyttävälle väsymykselle, heikotukselle ja monille muille oireille. Ehkä koko elämä ei menekään enää sumussa.
Mulla meni yli vuosi, että sain nostettua ferritiinin 2:sta 30:een. Kokeilin useita rautavalmisteita samalla heikolla tuloksella. Vasta kierukan asentaminen auttoi lopulta. Ei auta, vaikka söisi kuinka paljon rautaa, jos menkat ovat runsaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole käynyt Obsidan, siksi suositeltiin tuota SiderALia lääkärin toimesta. Ferrionia en ole muistaakseni kokeillut koskaan
Ferrion imeytyy myös vasta vatsalaukun jälkeen. Maha kestää hyvin sitä.
Minulla oli 10 vuotta sitten ferritiini 9. Varmaan vuosi meni saada se lukemaan 40. Sen ylemmäksi en edes yrittänyt, koska oireet helpottivat enkä halua vatsakipuja raudasta. Otan silloin tällöin yksittäisen rautatabletin tai viikon kuurin, jotta ei pääse ferritiini laskemaan kovin alas. Viimeksi oli 30 kun mitattiin, laskusuunnassa siis. Hiustenlähtöä on ja levottomat jalat, muuten olo vielä ihan ok.
Saa nähdä mikä mun ferritiini on kun otetaan ensi viikolla. Hb on 110 ja mulla on yleensä yli 120 tai jopa yli 130.
Kuinka nopeasti tuon tuloksen saa?
meni dialyysin yhteydessä tommoinen hassu rikottava lasipullo oisko ollu kerran viikossa tmv tahti.
Hauska aine joka sai aistit hieman sekaisin: tuoksu maistui. Tunnistin tuon ristiin menneet aistit ainoana kotihemo opetusryhmässä :p
Samassa suossa, ferritiini nyt 9 ja lähes kaikki raudanpuutteen oireet. Yritän vetää rautaa joka päivä nyt.
SiderAl ei tehnyt mitään. Tosi kallista ja pieni annos.
valmiste vaihtoon
NordicHealth rautasuihke on auttanut minulla nostamaan ferritiiniä, eikä vatsavaivojakaan tule suihkeesta. Nousi 18 -> 60, olisi varmaan noussut enemmän jos olisin jatkanut käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
NordicHealth rautasuihke on auttanut minulla nostamaan ferritiiniä, eikä vatsavaivojakaan tule suihkeesta. Nousi 18 -> 60, olisi varmaan noussut enemmän jos olisin jatkanut käyttöä.
Missä ajassa nousi?
No mulla ferritiini oli 6. Rautaa syön mutta harvakseltaan koska vatsa tulee kipeäksi.