Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin Kuopiota tuppukyläksi. Olin väärässä. Ihana kaupunki.

Vierailija
29.05.2024 |

300km ja 30 vuotta. Mistä olin saanut mielikuvan että Kuopio on pieni tuppukylä Itä-Suomessa. Matkaa 300km ja meni 30 vuotta päätyä lomailemaan Kuopiossa. Ihana kaupunki.

Totuus oli ihan jotain muuta. Satama oli upea, samoin joku lampi keskustan lähellä. Kaupungissa oli kaksi saunaa upeissa järvimaisemissa, hyviä ravintoloita, Mukavia ihmisiä, siistiä ja todella kaunista ja vehreää. Korkeuserojakin. Ravintolalaivat satamassa oli tunnelmallisia. Kaupungin ranta urheilukenttineen oli todella kiva. Puijon alue ja torni. Rakastuin niin kaupunkiin. Haluaisin heti muuttaa sinne, mutta en tunne sieltä ketään. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kups, Kalpa, Savo Volley jne. Suomen tunnetuin urheilukaupunki. Miten joku voi luulla tuppukyläksi? Muaailman napa! 

Vierailija
2/14 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ihmeessä. Itäsuomalaisiin on helppo tutustua, jos itse on avoimin mieli .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitkä kuntoilumahdollisuudet! Uimarantoja joka mutkan takana, hienot vaihtelevat hiihtoladut, pyöräteitä ja -reittejä ympäri kaupunkia.

Vierailija
4/14 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on ainakin keväällä ja kesällä kaunis paikka.

Vierailija
5/14 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaupunkini, johon vieläkin joskus kaipaan.

Vierailija
6/14 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla en tätä huomannut. En osannut pyöriä kuin torilla. Toisella kertaa pyöräilin tuntikaupalla rantoja pitkin ja kävin sisävesiristeilyllä. Kolmannella kerralla oli tavarat kuorma-autossa ja muutin Kuopioon. Nyt kavereita on enemmän kuin koskaan. Upeita ihmisiä. Ympäristö tekee kaikista avoimia ja mukavia. 

Vierailija
7/14 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopijo on Savon helmi!

Vierailija
8/14 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä kuopiolaisena on pakko käydä vähintään kerran vuodessa syömässä pari Hanna Partasen lihapiirakkaa torilla.

Vierailija
9/14 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Kuopio on nykyään ihana. Ei tää aina ole ollut, oli paljon ankeampi joskus männävuosikymmeninä. 

Vierailija
10/14 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän päin ap itse on kotoisin? Tuntuu joillain olevan kuvitelma että koko Itä-Suomi on pelkkää junttilaa.

Vierailija
11/14 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopio on ainakin keväällä ja kesällä kaunis paikka.

Kaunis talvellakin. Upeat ulkoilu- ja hiihtomaastot.

Vierailija
12/14 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, Kuopio ansaitsee kyllä hehkutuksensa. :) Torin ympärys laajoine kävelykatuineen ja kahviloineen on todellakin ihana. Ja vaikka ydinkeskusta on iso, tunnelma on todella rento. Kuopiossa ei hötkyillä. Järvien ja luonnon välitön läheisyys on myös valtavan hieno asia. Ja tokihan savolainen lupsakkuus lämmittää aina sydäntä. 

Vierailija
13/14 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on ihana, olen sieltä kotoisin. Asutaan perheen kanssa muualla, mutta monta kertaa vuodessa käydään. Veli, sisko ja muita sukulaisia asuu siellä, tuntuu kuin pääsisi minilomalle.

Vierailija
14/14 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen liittymään facebookissa I love Kuopio ryhmään. Siellä pääsee tutustumaan kaupunkiin. Upeita kuvia eri paikoista. Kuopio on suomen paratiisi luonnoltaan. Todella kaunista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan