Pahoinpitelinkö eksiäni?
Mitä mieltä palstan naiset ovat? Kirjoitan alla olevan tekstin toisessa ketjussa, joka on sittemmin poistettu:
Väkivaltaa on myös kun mies ei lyö naista. Minulla on nimittäin kaksi ex-tyttöystävää (joista ensimmäinen itse fyysisesti pahoinpiteli minua), jotka molemmat väittivät, että olin väkivaltainen heitä kohtaan. Noh, en ole koskaan satuttanut fyysisesti ketään, en edes toista miestä, enkä tietenkään myöskään rakastamiani kumppaneitani, mutta tämä ei estänyt heitä keksimästä omia tarinoitaan, kaiketi uhriutuakseen. En tällä väitä tietenkään, etteikö ole miehiä, jotka pahoinpitelevät naisia, mutta tiedän myös täysin omalla kohdallani, että naiset voivat yhtä lailla sepittää näitä tapauksia.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa mistä tiedän, että kun laittaa keskimittaisen miehen käden suoraksi kohti keskittaista naista niin naisen lyönnit eivät tule perille? Ei riitä käden pituus.
Tuolla logiikalla Mike Tyson ei olisi osunut kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että sinulle tapahtuu tuollaisia syytöksiä. Kahdesti jopa. Ei useimmille muille miehille tapahdu kertaakaan.
Mistä sä tiedät?
Yllättävän usealle tapahtuu.
Aivan satavarmasti useimpia miehiä ei puoliso tai exä koskaan syytä väkivaltaiseksi. Edes niissä suhteissa, joissa mies on oikeasti väkivaltainen, niin se puoliso hyvin harvoin ottaa kasvotusten asiaa keskusteluun, että "sinä olet väkivaltainen". Todella erikoista siis, että sellaista on tapahtunut jollekin jopa kahden eri henkilön toimesta
"Naisten hysteria" -kohdassa lakkasin lukemasta. Sori, mutta uskon exiäsi.
Etteivät vain eksäsi olisi kommentoimassa. Tulee niin vähätteleviä vastauksia. Oletko varoittanut eksiesi nyksiä näistä naisista?
On yleisempää, ettei nainen kerro tai tee rikosilmoitusta kuin, että perättömästi väittäisi. Olen ollut kahdessa suhteessa, jossa minua on pahoinpidelty, en tehnyt kummastakaan rikosilmoitusta, koska lamaannus ja shokki pysäyttivät.Kumpikin porskuttelee hyvin elämässään, mahtaisi mennä toisin, jos olisi saanut virallisen leiman otsaan.
- hysteerinen nainen
Väkivallan tekoihin liittyy hyvin usein dissosiaatiota, tästä on ihan tutkimuksia ja minulla on omaa kokemusta tällaisen väkivallan uhrina. Iso osa ihmisistä myös dissosioi ilman, että on siitä tietoisia, tai on tietoisia vain osan ajasta. Ihmiseltä, joka on täysin vakuuttunut siitä, ettei ole pahoinpidellyt ketään, ketjusi otsikko on aika jännä. Miksi esität kysymyksen, jos kerran olet varma?
Vierailija kirjoitti:
Väkivallan tekoihin liittyy hyvin usein dissosiaatiota, tästä on ihan tutkimuksia ja minulla on omaa kokemusta tällaisen väkivallan uhrina. Iso osa ihmisistä myös dissosioi ilman, että on siitä tietoisia, tai on tietoisia vain osan ajasta. Ihmiseltä, joka on täysin vakuuttunut siitä, ettei ole pahoinpidellyt ketään, ketjusi otsikko on aika jännä. Miksi esität kysymyksen, jos kerran olet varma?
Käsittääkseni tämä oli jokin sosiaalinen testi, nyt kun on ollut paljon keskustelua miesten väkivaltaisuudesta.
Uskotaanko miestä, jos kertoo naisen olevan väkivaltainen vs uskotaanko naista, joka sanoo miehen olevan väkivaltainen.
Jos jo pari eksääsi ovat säikähtäneitä käytöksestäsi, olet todennäköisesti jollain tapaa pelottava. Ehkä julmaa henkistä väkivaltaa. Sekin muuten lasketaan väkivallaksi.
Jännä miten joidenkin ihmisten kohdalle osuu vain hulluja eksiä ja monet muut pystyvät eromaan ihan kypsästi.
Jos tietäisit varmasti ettet ole ollut väkivaltainen niin et tulisi tänne kyselemään.
Eikö koko palsta tunne henkistä väkivaltaa? Googlaappa huviksesi. Kaikki toista epäkunnioittava kohtelu on henkistä pahoinpitelua ja vaikuttaa syvästi psyykeeseen ja hyvinvointiin. Esim. lapsi jota kiusataan, jolle huudetaan, tai jota laiminlyödään, kärsii siitä loppuelämänsä
Vuodet ilman isää tai parisuhdetta ovat saaneet minut näkemään miehet aivan eri valossa. Kuuntelin juuri kahvilassa erästä nuorten sekaporukkaa, missä oli yksi poika. Poika haukkui koko ajan kaikkea mahdollista. Sama ilmiö toistuu televisiota katsoessa, videopelejä pelatessa, ja jopa työelämässä, missä moni hakeutuu jonkinlaiseen pätemis-, tai ailstamisrooliin. Ennen näitä miehet tappelivat kaduilla ja sotivat
Parisuhde ja avioliitto on ollut niin kauan normi, että miesten ja naisten väliset erot ovat hämärtyneet. Mies loukkaa naista, nainen itkee, mies haukkuu naista koska itkee liikaa. Parhaiten ero näkyy juurikin yksin elävissä: miesten viha tappaa heidät nuorina, sinkkunaiset elävät pisimpään ja heillä on paras elämänlaatu
Suosittelen kaikkia naisia välttelemään kaikkia miehiä vähintään 5v heti, kun mahdollista, eli välittömästi aikuistuttuaan ja peruskoulusta päästessään. Poikkeuksiakin toki voi olla, mutta näin pääsääntöisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltainen ihminen tutkitusti määrittelee väkivallan niin, että sitä on kaikki, mitä he eivöt itse tee.
Esim tönäisitkö koskaan, tai piditkö kiinni ja estit liikkumasta? Ne ovat fyysistä väkivaltaa molemmat.
Henkistä vökivaltqa on mm. nimittely, haukkuminen, huutaminen, kontrollointi ja alistaminen sekä valehtelu ja pettäminen.
En edelleenkään kohdistanut fyysistä väkivaltaa kehenkään. Mitä tulee henkisiin asioihin, ne ovat oma lukunsa, eikä niitä voi kutsua väkivallaksi, sillä väkivallalla on oma selvä määritelmänsä. En ole ollut täydellinen käytöksessäni noissa suhteissa, kuten eivät eksänikään. Täydellistä ihmistä ei ole koskaan olemassa ollutkaan, joka ei olisi edes lievästi toista loukannut.
Eli myönnät käyttäneesi henkistä väkivaltaa? Mutta et fyysistä. Myös henkinen väkivalta on väkivaltaa. Minä uskon ettet lyönyt fyysisesti.
Jos eksät päin naamaa väittää väkivaltaiseksi, niin en usko, että olet väkivaltainen. Koska en tiedä yhtään naista, joka uskaltaisi noin tehdä väkivaltaiselle ihmiselle varsinkin, jos häntä olisi jo lyöty. Ja minäkin olen nainen.
Mistä sä tiedät?
Yllättävän usealle tapahtuu.