Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin keräämässä kuusenkerkkiä.

Vierailija
29.05.2024 |

Mitäs mielensäpahoittajat sanovat siihen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ostaa marketista proteiinituotteita ja muita soijapaskoja.

Vierailija
2/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ostaa marketista proteiinituotteita ja muita soijapaskoja.

Kaikkea missä on mahdollisimman paljon lisäaineita ja vain siksi koska se on halpaaaaaaaaaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käynyt erikseen mistään keräämässä vaan napsin niitä tuosta omasta pihasta. Toivottavasti ap ei käynyt jonkun muun omistamasta metsästä kerkkiä riipimässä ilman lupaa.

Vierailija
4/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko omilta mailta?

Vierailija
5/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli maanomistajan lupa, muuten syyllistyit rikokseen.

Vierailija
6/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käynyt erikseen mistään keräämässä vaan napsin niitä tuosta omasta pihasta. Toivottavasti ap ei käynyt jonkun muun omistamasta metsästä kerkkiä riipimässä ilman lupaa.

NApsiminenkin on keräämistä. Pienimuotoista, mutta keräämostä kuitenkin. 

Ja se on jännä miksi aina  ajatus on, että toinen keräilijä on VARKAISSA. 

Vierailija
7/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kävi keräämässä jonkun muun omistamista puista. Jos keräisi omistaan ei sanoisi että "kävin keräämässä" vaan pelkästään "keräsin". Sanamuoto paljastaa varkaan.

Vierailija
8/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oli maanomistajan lupa, muuten syyllistyit rikokseen.

Tai oman maan kuusia.

Vierailija
9/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit tietysti maanomistajan luvalla ???

Vierailija
10/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on yks tyyppi joka käyttää sanaa "jännä". Siitä tunnistaa hänen kommenttinsa. Totta kai tuommoiset ovat aina varkaissa. Halvalla pitää saada ja vielä parempi, jos saa ilmaiseksi.

Vierailija
11/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanomistajana voin kertoa, että uskomattoman moni kuusentaimikosta kerkkiä keräilee, koska "eihän tämä ole metsä" - ja parhaat kerkät on nimenomaan sellaisissa 2-5 m nuorissa puissa. Tuo vahingoittaa kasvua ja altistaa puut homeitiöille, mutta eihän viheraate sitä mieti. Jokaisenoikeus ei ulotu kerkkiin eikä edes kiviin, vaikka alkukesä on monella parasta mahdollista aikaa hankkia mökkipihaan luonnonkiviä naapurin mailta.

Vierailija
12/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kävi keräämässä jonkun muun omistamista puista. Jos keräisi omistaan ei sanoisi että "kävin keräämässä" vaan pelkästään "keräsin". Sanamuoto paljastaa varkaan.

Jos ei asu kuusen juurella niin KÄVIN.  Minäkin KÄYN tupakalla, en pelkästään tupakoi.

Vierailija
13/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkistä haaveilevat ilman omaa maata, tutustukaa tähän https://www.metsa.fi/maat-ja-vedet/luvat/luonnontuoteluvat/. 

Vierailija
14/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on yks tyyppi joka käyttää sanaa "jännä". Siitä tunnistaa hänen kommenttinsa. Totta kai tuommoiset ovat aina varkaissa. Halvalla pitää saada ja vielä parempi, jos saa ilmaiseksi.

EI vaan, koska aihe on niin tuttu ja itse olen vuosikausia villoyrttien kanssa  tekemisissä ollut ei eka ajatukseni ole etteivät muut voisi tietää lakeja asiasta. Koulutuksissa olen myös kutsunut asiasta kiinnostuneita metsäämme kerkkäapajille. Toisen metsään ei tietenkään mennä ja omassakin on tärkeä että kerkkää kerätään yhdestä puusta vain osa. 

Vierailija
15/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei asu kuusen juurella niin KÄVIN.  Minäkin KÄYN tupakalla, en pelkästään tupakoi.

Minä KERÄSIN omasta metsästä. En KÄYNYT KERÄÄMÄSSÄ naapurin metsästä.

Vierailija
16/16 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä KERÄSIN omasta metsästä. En KÄYNYT KERÄÄMÄSSÄ naapurin metsästä.

No ei kaikki kirjoita noin. Voisin ihan hyvin sanoa, että kävin keräämässä vaikka omassa metsässä kävin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi