Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skitsofreeniset ajatukset

Vierailija
28.05.2024 |

Näitä tulee joka päivä. Minusta ne kuuluvat jo luonteeseeni. Taidan olla epäluuloinen eli skitsoidi persoonallisuus. Lisäksi minulla on skitsofrenia. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälaisia ajatuksia sulla on?

Vierailija
2/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että kaikki puhuvat minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuruudenhulluutta, liioittelen myös kaikkea. Valehtelen yms. Kuvittelen olevani korvaamaton 

m

Vierailija
4/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä ajatuksia alunperin syötti sinulle?

Eivät ne ole sinun ajatuksia.

Vierailija
5/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, skitsoidi onkin eristäytyvä persoonallisuus. Epäluuloinen on paranoidi.

Vierailija
6/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä ajatuksia alunperin syötti sinulle?

Eivät ne ole sinun ajatuksia.

Voi hyvin ollakin. 

Vierailija
7/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös diagnosoitu skitsofrenia mutta osaan piilottaa sen niin hyvin ettei kukaan tiedä. Käyn ihan normaalisti töissäkin.

Vierailija
8/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös diagnosoitu skitsofrenia mutta osaan piilottaa sen niin hyvin ettei kukaan tiedä. Käyn ihan normaalisti töissäkin.

Miten sulla on sitten osattu diagnosoida tuo889?

Vierailija
9/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miten joku skitsofreenikko voi käydä töissä. Eikö tule harhaisia ajatuksia työkavereista? Miten piilotat sen?

Vierailija
10/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuletko ääniä pään sisällä?

Vierailija
11/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuletko ääniä pään sisällä?

En kuule nyt. Kuulen vain psykoosissa enkä ole nyt psykoosissa.

Vierailija
12/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut diagnosoitiin kun olin osastolla hoidossa harhojen kestettyä pitkään. Minulle tulee harhoja jotka liittyvät työkavereihin, mutta piilotan ne. Onhan se kieltämättä vähän vaikea keskittyä töihin kun miettii onko vieressä oleva työkaveri vain oman pääni tuotosta.

Vierailija
13/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miten joku skitsofreenikko voi käydä töissä. Eikö tule harhaisia ajatuksia työkavereista? Miten piilotat sen?

Täältä jo toinen skitsofreenikko ilmoittautuu. Käyn normaalisti kokopäivätöissä. Ei sitä pahemmin tarvi piilotella, kun Suomessa on ihan ok olla sanomatta juuri mitään.

Olen älykäs ihminen jolle työnteko on aivan helppoa. Vähän kuin lasten palapeli.

Vierailija
14/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on epäluuloisia ajatuksia. Tuntuu että kaikki vihaa minua ja puhuvat minusta jotain pahaa. Tulkitsen ihmisten eleet monesti vihamielisiksi ja negatiivisiksi. Tuntuu että kaikki on minua vastaan ja tekee jotain kiusaa minulle. Ahdistaa mennä yksin kauppaan, varsinkin isoihin marketteihin. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. En jaksaisi tätä elämää. Pitääkö minun mennä juttelemaan jollekin ammattilaiselle? 

Vierailija
15/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon niin paljon parempi kuin toiset. 

Vierailija
16/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuruudenhulluutta, liioittelen myös kaikkea. Valehtelen yms. Kuvittelen olevani korvaamaton 

m

Yksi skitsofrenian oire on myös valehtelu. Siihen kuuluu myös aggressiivisuutta, vaikka itse psykoosia ei olisikaan päällä.

Vierailija
17/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sinulla ei edes ole skitsofreniaa. Oletko edes sairastanut psykoosia?

Vierailija
18/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sinulla ei edes ole skitsofreniaa. Oletko edes sairastanut psykoosia?

Oon hyvä keksimään toisille sairauksia :) 

Vierailija
19/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on epäluuloisia ajatuksia. Tuntuu että kaikki vihaa minua ja puhuvat minusta jotain pahaa. Tulkitsen ihmisten eleet monesti vihamielisiksi ja negatiivisiksi. Tuntuu että kaikki on minua vastaan ja tekee jotain kiusaa minulle. Ahdistaa mennä yksin kauppaan, varsinkin isoihin marketteihin. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. En jaksaisi tätä elämää. Pitääkö minun mennä juttelemaan jollekin ammattilaiselle? 

Opiskeletko tai käytkö töissä? Sitä kautta voit hakea apua.

Vierailija
20/30 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskeletko tai käytkö töissä? Sitä kautta voit hakea apua.

Käyn töissä. Pitääkö terveyskeskuksesta kysyä apua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän