Joutuuko Wolt-kuskit vakuuttamaan kulkupelinsä?
Tai painaako nuo matalat "polkupyörä" yli 25kg millä ne kulkee, nopeus on varmasti helposti rajoitettavissa siihen 25km/h jos se ylittyisi?
Kommentit (13)
Mitähän polkupyörä painaa, siis keskimäärin?
Noissa varmaan sähkömoottori ja akku tuo minimissään jotain 10kg lisää painoa?
Vierailija kirjoitti:
Lue lakiesitys. Löytyy Finlexistä.
25kg ja 25km/h siellä mm mainitaan, mutta ei siellä kerrota mitä se wolt-mallin jopomainen sähköpyörä painaa tai kulkee?????
Miksi aloituksessa on heti 2 alapeukkua, kai tämä asia kiinnostaa kaikkia ja eihän tämä nyt siis pelkkiä wolt-kuskeja koske, vaan kaikkia, mutta noiden kuskien kohtaloa tässä vähän samalla ihmettelen, jääkö tuosta enää varaa tuollaisiin ylimääräisiin maksuihin?
Vierailija kirjoitti:
Lue lakiesitys. Löytyy Finlexistä.
OMG luuleeko joku oikeesti että tuolla on joku "yleisesti wolt kuskin käyttämä pyörä painaa tämän verran...." wtf?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue lakiesitys. Löytyy Finlexistä.
25kg ja 25km/h siellä mm mainitaan, mutta ei siellä kerrota mitä se wolt-mallin jopomainen sähköpyörä painaa tai kulkee?????
Ei siellä mainita kun jokainen tietää ostaessaan pyörän paljonko painaa ja kuinka lujaa sillä pääsee.
Pitäisi etenkin sellaiset istuttavat sähkömopot mutta ei haittaa polpoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän polkupyörä painaa, siis keskimäärin?
Noissa varmaan sähkömoottori ja akku tuo minimissään jotain 10kg lisää painoa?
Noi on tosiaan sellasia jopon kokoisia ja mallisia, runko vaikuttaa vähän paksummalta mutta materiaalista en tiedä, joten vaikea arvioida painoa varsinkin noiden sähkövermeiden kanssa.
Luulisin, että paino on juuri kiusallisesti yli tuon 25kg rajan, eli jossain 26-35kg paikkeilla, mutta tämä on täysin puhdas arvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue lakiesitys. Löytyy Finlexistä.
25kg ja 25km/h siellä mm mainitaan, mutta ei siellä kerrota mitä se wolt-mallin jopomainen sähköpyörä painaa tai kulkee?????
Ei siellä mainita kun jokainen tietää ostaessaan pyörän paljonko painaa ja kuinka lujaa sillä pääsee.
Mutta sääntöhän muuttuu nyt, eikä moni ole välttämättä ostaessa (vaikka 2-3 vuotta sitten) kiinnittänyt niihin huomioita tai painanut sitä mieleen.
Töissäkin oli tästä puhetta, niin ei kukaan tiennyt pyöränsä tai sähköpyöränsä painoa.
Sain juuri vakuutusyhtiöltä kirjeen, jossa muistutettiin tarkistamaan pyörän tai muun sähköisen kulkuvälineen paino ja nopeus, että jos 25kg tai 25km/h ylittyy, niin kulkuväline tukee rekisteröidä ja vakuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi etenkin sellaiset istuttavat sähkömopot mutta ei haittaa polpoa.
ei ole kyse mistään istuttavista tai muista, kaikki välineet menevät nyt painon ja nopeuden perusteella rekisteriin ja vakuutuksen alle, ei ole kyse siis enää jostain "pitäisi laittaa" laki on jo kirjoitettu ja en muista varmuudella mutta taitaa astua jo 1.6. voimaan
Oisko kenellään tietoa tuosta woltista ja vakuutuksesta, ei vieläkään yhtään vastausta aloituksen kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue lakiesitys. Löytyy Finlexistä.
OMG luuleeko joku oikeesti että tuolla on joku "yleisesti wolt kuskin käyttämä pyörä painaa tämän verran...." wtf?
Kuinka uskovainen olet kun yhä jaat tuota noloa OMG saissee.
Lue lakiesitys. Löytyy Finlexistä.