Nyt taisi mennä pilakuva tunteisiin:D
https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/cfc398e6-8a86-49c5-bdeb-e530c7806…
Nyt tais mennä tunteisiin:D Minulle kyllä tuli tuosta ensimmäisenä mieleen Venäjä ja Suomineito.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Todella mautonta piirtää yhtään mitään pilakuvaa metsässä uhan kohtaavasta tytöstä juuri nyt.
Mutta tämähän on juuri se millä se huumorintaju mitataan, kun jokainenhan väittää olevansa huumorintajuinen, niin juuri näin sen voi mitata, että osaako nauraa asialle vai ottaako heti jonkun "juuri nyt ei saa" tai "ei saa olla röööisti" tai "pitää ymmärtää naisia" jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuon piirroksen voi ymmärtää monella tapaa. Minua ei haittaa Suomi-Venäjä vertaus. Mutta nuoren tytön kuolemalla/ murhalla ei vitsailla.
Parasta huumoria on juuri se, joka menee tunteisiin ja ärsyttää mahdollisimman montaa, silloin saa juuri ne kaikkein parhaat vanhingoniloiset räkänaurut vielä sen jutun päälle, kun av-mamma tyyppiset tosiköt yrittää naama punasena selitellä typeryyksiään. LOL
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuva taitaa perustua pelkästään tuohon feministien aivopieruun, eli ihan hyvä kannaotto Rannalta.
En usko että, Ranta viittaa piirroksellaan mitenkään Valkeakosken tapaukseen - se olisi liian tilannetajutonta ja morbidia. Nämä mediatapaukset nyt menivät vähän ikävästi sattumalta päällekkäin pilapiirtäjän kannalta.
Näin siis tulkitsen.
Poju käyttää väärin sivistyssanoja. Ja piirros tosiaankin viittaa suomalaismiesten väkivaltaisuuteen. Huomaisit sen jos osaisit lukea kuvan tekstin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella mautonta piirtää yhtään mitään pilakuvaa metsässä uhan kohtaavasta tytöstä juuri nyt.
Mutta tämähän on juuri se millä se huumorintaju mitataan, kun jokainenhan väittää olevansa huumorintajuinen, niin juuri näin sen voi mitata, että osaako nauraa asialle vai ottaako heti jonkun "juuri nyt ei saa" tai "ei saa olla röööisti" tai "pitää ymmärtää naisia" jne.
Kaikki pilapiirrokset eivät ole vitsejä, joille nauretaan. Päin vastoin niillä käsitellään usein hyvinkin vakavia aiheita. Onko sellainen taidemuoto kun satiiri tuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuva taitaa perustua pelkästään tuohon feministien aivopieruun, eli ihan hyvä kannaotto Rannalta.
En usko että, Ranta viittaa piirroksellaan mitenkään Valkeakosken tapaukseen - se olisi liian tilannetajutonta ja morbidia. Nämä mediatapaukset nyt menivät vähän ikävästi sattumalta päällekkäin pilapiirtäjän kannalta.
Näin siis tulkitsen.
Poju käyttää väärin sivistyssanoja. Ja piirros tosiaankin viittaa suomalaismiesten väkivaltaisuuteen. Huomaisit sen jos osaisit lukea kuvan tekstin.
Kyllä se vain olisi melkoisen morbidia jos pilapiirros viittaisi tuohon raiskausmurhaan. Jos viittaa niin olen kyllä yllättynyt. Enkä löydä viittausta nimenomaisesti Suomalaismiehiin.
Mutta en tiedä, miten itse tulkitset tuon piirroksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siis tulkitsen.
Feministi ei näköjään kykene ymmärtämään ollenkaan asioita jotka ei satu sopimaan feministin omaan maailmankuvaan.
Näin miehenä ihmetyttää miksi jotkut kokevat, että se on normaalia ruveta pelkäämään kaikkia miehiä irrationaalisesti. Mutta hei jokainen elää niinkuin haluaa, ainakin minulle tuollainen elämä olisi aika raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuon piirroksen voi ymmärtää monella tapaa. Minua ei haittaa Suomi-Venäjä vertaus. Mutta nuoren tytön kuolemalla/ murhalla ei vitsailla.
Takuuvarmasti tuota piirrosta ei ole tarkoitettu ymmärrettäväksi monella eri tapaa - Ranta ei tee monitulkintaisia piirroksia.
Vierailija kirjoitti:
Onks kellään mitään tilastoa, kun mä en nyt muista. Kummat on 50 viime vuoden aikana tappaneet enemmän naisia, karhut vai miehet?
Karhut. Ota huomioon metsän eläimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siis tulkitsen.
Feministi ei näköjään kykene ymmärtämään ollenkaan asioita jotka ei satu sopimaan feministin omaan maailmankuvaan.
Sillä on kai omaa agendaa niin pääntäysi että se näkee vain sitä mitä haluaakin. Mitään viittauksiahan ei kuvassa ollut suomalaismiehiin.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä ihmetyttää miksi jotkut kokevat, että se on normaalia ruveta pelkäämään kaikkia miehiä irrationaalisesti. Mutta hei jokainen elää niinkuin haluaa, ainakin minulle tuollainen elämä olisi aika raskasta.
Niimpä. Pitäskö munki alkaa pelkäämään miehenä kaikkia naisia, koska joku nainen oli raiskannu just miehen.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo miesviha.
Lopettakaa suomalaiset miehet naisviha ja naisten tappaminen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ihminen on kuollut. Pilakuvat voi jättää asiasta piirtämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo miesviha.
Lopettakaa suomalaiset miehet naisviha ja naisten tappaminen.
Ja naiset elareiden maksattaminen väärällä miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo feministien karhu-vertaus nyt oikein osuvasti suhteutuu tuohon Valkeakosken tapaukseen tuossa kuvassa?
Ei mitenkään. Mauton on todella. Piirtäjä ei välitä mitään tyttöä surevista omaisista ja ystävistä.
Tuo pilakuva - joka ei edes kerro mistään Valkeakosken tapauksesta vaan unwomenin kamppiksesta - ei ole mitään sen kuran rinnalla, jota tälläkin palstalla on syydetty Valkeakosken tapauksesta jo monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä pelännyt yhtäkään naista? Minä olen montaakin miestä eri tilanteissa. Siinä on meidän eromme. Uhkatilanteista johtuva pelko ja varuillaan olo on tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Onks kellään mitään tilastoa, kun mä en nyt muista. Kummat on 50 viime vuoden aikana tappaneet enemmän naisia, karhut vai miehet?
Entä karhut vai naiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä pelännyt yhtäkään naista? Minä olen montaakin miestä eri tilanteissa. Siinä on meidän eromme. Uhkatilanteista johtuva pelko ja varuillaan olo on tervettä.
Minä olen pelännyt joskus pimeää joten pimeästä on päästä eroon tässä maassa? Vai mitä tarkoitat, että pitäisi tehdä jos sinä olet pelännyt jotain?
Näin siis tulkitsen.