Lue keskustelun säännöt.
Äiti lähti kuukaudeksi lomalle
28.05.2024 |
https://www.eeva.fi/jutut/ronja-roms?utm_medium=Social&utm_campaign=eev…
Äiti toteutti haaveensa ja lähti kuukaudeksi reppureissaamaan. Hän sai valtavasti kritiikkiä päätöksestään.
Mitä mieltä sinä olet?
Itse äitinä olin olosuhteiden pakosta erossa 4- ja 9- vuotiaista lapsistani 4kk. Puolin ja toisin selvittiin ja elämä jatkui normaalisti sen jälkeen. Lasten isä puolestaan oli kerran 3vkoa reissussa ja sekin meni hyvin.
Näiden kokemusten perusteella itse ajattelen että tärkeintä on että elämä näiden pätkien ulkopuolella on tasaista, turvallista ja lapsilla välitetty ja rakastettu olo. Väliaikaisesti riittää että toinen vanhemmista on lähellä.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kyllä minä näen eroa siinä lähteekö reppureissaamaan vai esim. työkomennukselle. Itse en haluaisi lähteä.
Siinä olet varmasti oikeassa, että jos siinä reissun ympärillä on tasaista ja hyvä lasten olla ja siellä kotona tosiaan on se toinen vanhempi, niin tuskin syviä traumoja lapsille tulee pidemmästäkään erossaolosta. Muutenhan se tarkottaisi, että yksinhuoltajien tai harvoin toista vanhempaansa tapaavat erolapset olisivat jo lähtökohtaisesti heikoilla.