Näin kaupassa kauniin, meikittömän 60 v naisen
Olkaa please ilman meikkiä!
Tuollaiset näyttävät hyvää esimerkkiä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
No se nainen ei meikannut, koska on kaunis ilman meikkiä. Minusta kirjoittaisit palstalle, että näin naisen jonka pitäisi meikata, liian ruma ilman.
Samoin minun kohdalla. Pakko meikata, että olisi siedettävän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se nainen ei meikannut, koska on kaunis ilman meikkiä. Minusta kirjoittaisit palstalle, että näin naisen jonka pitäisi meikata, liian ruma ilman.
Kauheata kuulla. Ei kukaan vaatisi miestäkään meikkaamaan.
Itse en käytä meikkiä, en jotenkin oikein oppinut. Lisäksi se työmäärä ei houkuttele. Ensin meikit naamaan ja illemmalla sitten pois.
Pyysin nähdä naisen henkilökortin, jotta pystyin todentamaan hänen ikänsä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pyysin nähdä naisen henkilökortin, jotta pystyin todentamaan hänen ikänsä.
Ap
Miksi joku esiintyy ap: nä? T. Oikea ap.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä meiittömyys oli "luonnollinen meikki", jossa huulipuna ei ollut punainen ja luomiväri oli nude?
60+ vuotiaan pitäisi laittaa niin peittävää maskia tai paksulti meikkiä peittääkseen uurteet ihossa, että sen varmasti huomaa. Ja vähempi meikki tass ei toisi paljonkaan muutosta ulkonäköön. Vanhemmille naisille suosiitellaan kontrastin lisäämistä, eli nimenomasn erottuvaa huulipunaa (ei silti tarvi olla räikeä!) ja silmien korostusta. Suuret irtoripset kyllä näyttäisivät hassuilta (niin ne puskat ovat hölmöt nuoremmillakin; ripsiä ei pidä överöidä!). Ja rajaus on rajaus, sen kyllä erottaa. Vrt. Laura Voutilainen ja Eija-Riitta Korhola. Näillä lehtikuvissa niin mustat silmät, että huh huh. Ei noin.
Olen ryppyinen 6-kymppinen enkä häpeile ulkonäköäni yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten naiset ihmettelee kun treffikumppani muutaman yön jälkeen häipyy. Mun ainakin pitää nähdä ilman meikkejä ennen kun ajattelen mitään vakavampaa jatkoa tapailulle/suhteelle. Toivon aina että olisi hyvin vähän laiteltu nainen, toisista sen onneksi jo huomaa, mutta myös aika yllätyksiä tullut vastaan.
Ei useimmat miehet ole noin pinnallisia. Itselläni on tosi suuri ero miltä näytän meikillä ja meikittä, koska mulla on ihosairaus joka ei meikattuna näy. Yksikään ei ole koskaan tuolla tavalla häipynyt muutaman yön jälkeen tai järkyttynyt ulkonäöstäni. Eihän aikuiset ihmiset yleensä niin pinnallisia ole. Jos on, niin hyvä eroonpääsy vaan, viimeistäänhän sellainen mies hylkäisi kun alkaa ikää tulla ja "rupsahtaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheata kuulla. Ei kukaan vaatisi miestäkään meikkaamaan.
Itse en käytä meikkiä, en jotenkin oikein oppinut. Lisäksi se työmäärä ei houkuttele. Ensin meikit naamaan ja illemmalla sitten pois.
Siis ei minua kukaan pakota meikkaamaan, vaan nimenomaan itse haluan meikata, jotta näyttäisin omasta mielestäni siedettävältä. Meikki kaunistaa ja tuo hyvää oloa itselle. Meikkiä voi verrata kauniisiin vaatteisiintai koruihin hyvän mielen lähteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiiät, että on 60- v !
Voi olla nuorempin .
No hän näytti jo sillä tavalla hiukan vanhemmalta naiselta. Ei ollut 50 mutta ei myöskään 70. Ap
Täytän ihan kohta 70. Olen huomannut, että se, minkä ikäiseksi minut arvioidaan, riippuu pitkälti arvioijan omasta iästä. Alle nelikymppisten on vaikea hahmottaa ikääni, koska en värjää hiuksiani (ovat täysin harmaat), olen pienikokoinen. Suurin piirtein omanikäiseni osaavat katsoa sellaisia ikääntymisen merkkejä, joista nuoremmat eivät vielä onneksi tiedä mitään... ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä meiittömyys oli "luonnollinen meikki", jossa huulipuna ei ollut punainen ja luomiväri oli nude?
60+ vuotiaan pitäisi laittaa niin peittävää maskia tai paksulti meikkiä peittääkseen uurteet ihossa, että sen varmasti huomaa. Ja vähempi meikki tass ei toisi paljonkaan muutosta ulkonäköön. Vanhemmille naisille suosiitellaan kontrastin lisäämistä, eli nimenomasn erottuvaa huulipunaa (ei silti tarvi olla räikeä!) ja silmien korostusta. Suuret irtoripset kyllä näyttäisivät hassuilta (niin ne puskat ovat hölmöt nuoremmillakin; ripsiä ei pidä överöidä!). Ja rajaus on rajaus, sen kyllä erottaa. Vrt. Laura Voutilainen ja Eija-Riitta Korhola. Näillä lehtikuvissa niin mustat silmät, että huh huh. Ei noin.
Näin 58-vuotiaana naisena eri mieltä. Joo ei niitä uurteita niinkään voi peittää ilman silikonipohjaisia filler-pohjustajia, joita harva viitsii arjessa koko ajan käyttää. Mutta kyllä se vähempi nude-meikkikin paljon tekee. Useimpien meistä arkeen ei sovi se vahvan värinen huulipuna yms joita monet suomalaiset meikkitaiteilijat suosittelee. Esim. itse teen etätyötä ja oleilen lähinnä vapaa-ajan vaattteissa, joku kirkas pinkki huulipuna näyttäisi tyhmältä. Sen sijaan meikkaan vähän ja luonnollisen näköisesti. Erityisesti korostukset ja varjostukset on tulleet iän myötä tärkeiksi, saa aika paljon kasvojen roikkumisia häivytettyä. Samoin musta rajaus yläluomen "vesirajaan" antaa skarppiutta katseelle, eikä useimmat edes huomaa sitä, ripset vaan näyttää tuuheammilta.
Mikä hemmetin halu joillain ihmisillä on kontrolloida naisten ulkonäköä. Jokainen saa ihan itse päättää, meikkaako vai ei. Se ei kuulu kellekään muulle. Itse tykkään useimpina päivinä meikata kevyesti, ja juhliin oikein kunnolla, eikä kiinnosta paskaakaan mitä mieltä ap tai jotkut muut siitä on. Näin viisikymppisenä saa jo ihan itse päättää :D
En meikkaa, mutta kesäisin pidän aurinkovoidetta kasvoilla, joka saa kasvoni suorastaan loistamaan 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten naiset ihmettelee kun treffikumppani muutaman yön jälkeen häipyy. Mun ainakin pitää nähdä ilman meikkejä ennen kun ajattelen mitään vakavampaa jatkoa tapailulle/suhteelle. Toivon aina että olisi hyvin vähän laiteltu nainen, toisista sen onneksi jo huomaa, mutta myös aika yllätyksiä tullut vastaan.
Ei useimmat miehet ole noin pinnallisia. Itselläni on tosi suuri ero miltä näytän meikillä ja meikittä, koska mulla on ihosairaus joka ei meikattuna näy. Yksikään ei ole koskaan tuolla tavalla häipynyt muutaman yön jälkeen tai järkyttynyt ulkonäöstäni. Eihän aikuiset ihmiset yleensä niin pinnallisia ole. Jos on, niin hyvä eroonpääsy vaan, viimeistäänhän sellainen mies hylkäisi kun alkaa ikää tulla ja "rupsahtaa".
No näinhän juuri tapahtuukin hyvin usein. Erityisesti, jos mies on sellainen, joka löytää helposti uudenkin.
Ihanko oikeasti kuvittelevat joidenkin meikkaavan juuri sinun takia? Kovat ovat luulot. Tuskin ne edes sinua huomaavat.
Mä mitään naamaa kattele, perä ja ryntäät täytyy olla kunnossa.
Saatoin se olla minäkin, vaikkakin olen jo 65! Tänäkin aamuna katselin, että vielä kivemmalta näyttäisin, jos nuo roikkuvat luomet sais leikattua. Niiden takia en käytä enää edes ripsiväriä, mikä oli vuosikymmenet ainoa meikkini. Ensialkuun hävetti liikkua ilman sitä, mutta sitten ajattelin, että mistä sitä kukaan tietää minkänäköinen mun kuuluu olla.
Oliko ikä tatuoitu otsaan vai mistä tiesit sen tarkkaan?
Haha, ajattelin ihan samaa.
T. Kuuskymppinen Porista