Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa tätä, en jaksa tuota miestä

Vierailija
27.01.2007 |

Rahasta esim aina riitaa. Mies tienaa kuussa noin 2500e (jää käteen).

Minulla jää käteen rahaa noin 1000e kuukaudessa. Olen kotona vielä lasten kanssa.

Minä olen ostanut kaikki lasten vaatteet, maksanut omat laskuni.

Aina, kun on minun rahapäivä.

Kaupasta pitäisi ostaa kärry täyteen tavaraa.

Jos minä pyydän kaupasta jotain miehen tuomaan itselleni, niin mies kysyy onko sulla rahaa. Laita mun tilille rahaa.

Esim, kun pyysin tässä kirjekuoria ja kolme postimerkkiä tuomaan, niin niihin hän pyysi multa rahaa.

Minä maksan tv-luvan. Minun nimellä, kun tulee.

Sähkölasku tulee kummankin nimellä. Mies sitä, että se pitäisi maksaa puoliksi AINA.

Eli asia on nyt niin. Minä maksan lasten kaikki vaatteet ja tavarat. Miehen mielestä ne ei tarvitse sitä ja tätä, eikä sitä ja tota.

Vaikka oikeasti tarvitsevat. Minä maksat tv-luvan, puolet yhteisistä laskuista ja tietenkin omat laskuni.

Siis onko tämä teidän mielestä oikein. Mulla tulot paljon vähemmän ja menot pitäisi laittaa puoliksi.

Ja mun pitäisi maksaa miehelle, jos pyydän itse jotain tuomaan kaupasta.

Itse kyllä mättää siideriä ja muuta kärryyn, kun käydään kaupassa ja mun on tarkoitus maksaa. Enkä mä kysy, onko sulla rahaa maksaa noi?

Mies ei ole ikinä suostunut siihen, että olisi yhteinen tili ja rahat.

Ensinnäkään en ymmärrä mihin mies saa rahansa laitettua.

Minä en voisi ostaa koskaan itselleni mitään, kun miehen mielestä se on tuhlaamista.

Mutta hän voi kyllä ostaa kaikkea turhaakin.

Tosin silti en ymmärrä mihin kaikki sen rahat menee.

Mä alan olla vittuuntunut tähän. Pärjäisin niin paljon paremmin ilman tuota miestä yh:na.

Mä en jaksa tätä.

Mä olen vaan kotipiika, " panopuu" silloin, kun mieli tekee ja mun rahat käytetään ensin pois, sitten vasta miehen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksupäivinä lastaat omasi ensin hihnalle ja lyöt kapuulan väliin ja lastaat ukkosi ostokset perään. Jos mukisee niin totea vaan että eikös meillä ollut omat rahat niin maksa itse siiderisi/kaljasi/sipsisi/makkarasi. Ja sano vielä erikseen kassaneidille että nämä menee sitten erilaskuun.

Eihän tollanen peli voi vedellä, kyllä sulla on yksinkertaisen tyhmä mies. Meillä miehen kanssa on molemmilla käyttöoikeudet toistemme tileihin ja yhteinen nettipankkitunnussysteemi. Ihan jo senkin takia että jos toiselle sattuisi jotain ja täytyisi saada nostettua rahaa toisen tililtä niin ei sitä voi tehdä jos ei ole oikeuksia toisen tilille... Meilläm ies maksaa lainat ja minä kaiken muun. Tienataan yhtä paljon ja lainat on molempien nimissä ja molemmat saa syödä/juoda kaikkea mitä kaapissa löytyy. Meille sopii tämä systeemi sillä minulla rahat pysyvät hieman pidempään hyppysissä kuin miehelläni (heräteostokset nääs). Eli molemmat ollaan yhtä köyhiä kuun lopussa mutta ainakin " omaisuus karttuu" kun asuntolaina lyhenee aina miehen palkan verran. Ja miehelläni on töysi oikeus siirtää itselleen rahaa minun tililtäni jos hän sitä joonkin tarvitsee ja minä saan hänen tililtään nappasta ruokarahaa jos on tarvis ennen lainojen maksua.

Nyt ap kova kovaa vastaan, muutosta kehiin tai lähdet oikeasti menemään!

Vierailija
22/27 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän asti lasten menojen, laskujen ja ruokien kanssa?

Jatkossa voisit tehdä niin, että heti 1. päivä ilmoitat miehelle, että rahat on nyt loppu, lapsille piti ostaa vaatteita, ruokakaappi oli tyhjä ja laskuja oli kertynyt. Ja sitten ET VAAN OSTA ruokaa. Niin, voi olla aika vaikeaa, mutta jotenkin sinun täytyy saada mies ymmärtämään tilanne.

Ja miehet EI MUUTEN YMMÄRRÄ kuin pakottamalla tilanteen eteen.

Toivottavasti asiat selviävät, ainainen riitely kuluttaa kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-peset vain omat ja lasten pyykit. Ostakoon omat pulverit.

-teet ruuat vain sulle ja lapsille. Eihän se äijä ole maksanut osuuttaan jauhelihasta

- jos kaikki kerran hinnoitellaan niin sun imurointi maksaa erikseen, samoin tiskaaminen ja muut kotityöt. Eri juttu on jos mies tekee tasan puolet osuudestaan.

-lasten kulut jaetaan. siihen huomioidaan KAIKKI ruuista vaatteisiin ja lääkkeisiin.

jne jne

mun mielestä jos tolle linjalle lähdetään niin sitten lasketaan tarkasti kaikki. Oikeesti tollanen on tosi uskomatonta. Tuttavaperheessä oli samanlainen mies. Tajusi asian vasta sitten kun vaimo hinnoitteli kaiken " palvelun" mitä mies kotonaan sai ja teki kuluerittelyt. Avioliitonhan pitäisi olla yhteinen yritys jossa kaikki on tavallaan yhteistä. Ei se että toisella on suuremmat tulot oikeuta mihin tahansa käytökseen. Eri juttu on se, jos " köyhempi" puoliso käyttäisi kaikki rahat bilettämiseen tai muuhun hömppään...

Vierailija
24/27 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli naimisissa ystäväni kanssa,ero tuli!

Vierailija
25/27 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinä lähdet lasten kanssa ja se vasta miehellesi kalliiksi tulee kun joutuu sitten maksamaan neljän lapsen elatusmaksut ja vielä oman elämisensä kokonaan kun sinä et ole enää maksamassa kaikesta puolet.

Vierailija
26/27 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä perheessä kaikki rahat ovat yhteisiä. Ei sillä ole mitään merkitystä kuinka paljon kumpikin tienaa. Meillä minä olen kotona lasten kanssa ja mies tienaa n. 4500¿ bruttona. Ei tulisi kuuloonkaan, että mies käyttäisi " omat" rahansa vaan omiin menoihin. Kyllä meillä maksaa se joka kulloinkin kaupassa käy. Jos se olen minä ja tilini on tyhjä niin ilmoitan vaan miehelle, että laittaa mun tilille rahaa. Yhteistä tiliä meillä ei ole, mutta homma toimii näinkin aivan loistavasti.

Jos löydän itselleni tai lapsille jotain kivaa kaupasta niin tottakai mieheni maksaa ne jos itselläni ei ole rahaa. Tästä ei tarvitse edes keskustella. Toki sitten kun jompi kumpi meistä ostaa jotain isompaa niin sitten neuvottelemme yhdessä, että onko meillä siihen tällä hetkellä varaa jne.

Perhe elätetään yhdessä!

Vierailija
27/27 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lapsista kunnon hoitomaksut mieheltä, ja sitten kanssa AIVAN kaikki menot miehen kanssa puoliksi. Jos ei suostu, et tee miehelle ruokaa, et pese pyykkejä jne.

Taitaa tuo kuitenkin mennä niin, että ero tuossa tulee, mutta mitä sitten? SUsta tulee niin katkera eukko, jos joudut tuollaista ikäsi katselemaan, että parempi erota, ei sentään vituttaisi koko ajan.

Ja erossa nyhdät mieheltä tasan puolet kaikesta, et tee mitään kompromisseja! Eihän hänkään oleniitä tehnyt, ja sun tehtäväsi on turvata lastesi tulevaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi