Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤#¤ENSKAT viikolla 37¤¤

08.09.2008 |

Eetu tuli painamaan näppiksiä niin jäi jotenkin toispuoleiseksi toi otsikko =/ kaipa sitä jaksaa viikon katsella..?

palailen illalla paremmalla aikaa.. Eetu purkaa parhaillaan lattialle kaikki tavarat mitä käsiinsä saa =/

hermione ja Eetu 11,5kk

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/47 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle kiitokset uudesta pinosta.

Butterflylla ja Yksisellä oli puhetta korvan haromisesta. Meillä taas Justus haroo korvaansa syödessään rintaa väsyneenä, välillä saa ihan verillekin revittyä. Jos pidän kättä paikoillaan, niin alkaa muuten vääntelehtiä eikä keskity syömiseen.

Yksis: Minkälainen painoraja teidän uudessa turvaistuimessa on? Meillä on vieläkin kaukalo käytössä, mutta pian pitäisi alkaa katsella uutta istuinta. Kiva olisi löytää sellainen, joka menisi sitten mahdollisimman kauan.

Butterfly: Ihana kuva pojista! Kiva että yöt menee hyvin ja molemmat liikkuvatkin kovasti.

Hellikki kyselit Justuksen isovaarin kuntoa. Juhlat ja matkat menivät mukavasti, mutta harmi oli nähdä, kuinka isovaarin muisti oli heikentynyt viime käynnistä. Itsekin jonkin verran työni kautta näistä asioista tiedän, ja mielestäni hän on nyt selvästi dementoitunut, kun kesällä pienet muistiongelmat menivät vielä 'ikämuistin' piikkiin. Pitää sanoa sedälle, joka auttelee vaaria paljon, että ottaisi asian puheeksi kotisairaanhoidon kanssa. Siitä olen iloinen, että kävimme Justuksen kanssa isovaarin luona kylässä jo kesällä, kun hän oli vielä paremmassa kunnossa.

Ihana, että teillä nukutaan hyviä päikkäreitä ja varpaatkin oli löytyneet : )

Hapö: Kiva että rytmi on löytynyt! Kirjoittelit että toistaiseksi.. Meillä ainakin rytmi on parin kuukauden välein muuttunut, mutta oikeastaan koskaan ihan ekojen kuukausien jälkeen ei ole ollut sellaista rytmitöntä vaihetta, vaan jossain vaiheessa entinen vaan muuttuu vähän toisenlaiseksi. Ja siellä kikatellaankin, sitä on ihana kuunnella : )

Tipu: Meilläkin on nykyisin tuota ongelmaa, että jos autossa tms. tulee otettua viidenkin minuutin torkut, niin sitten ei taas pariin tuntiin nukutakaan :/ Kiva että Sienna oli tykännyt muskarista!

Dajm: Tsemppiä työnhakuun!

ON: Saatiin vihdoin Manduca-kantoreppu. Ollaan testailtu sitä kotona, mm. vietiin tavaroita vintille, ja molemmat tykätään, siis minä ja poika. On tosi paljon ergonomisempi molemmille kuin rintareppu.

Sunnuntaina käytiin vauvauinnissa ja siitäkin tykättiin koko perhe, etenkin isi oli innoissaan. Justus ei oikein malttanut rauhoittua 'uitettavaksi', kun olisi halunnut koko ajan polskia ja räiskyttää, mutta kovasti nauratti.

Yöt on menneet jotenkuten... viime yönä muistaakseni kahdesti syötin ja kahdesti kävin laittamassa tutin, mikä tarkoittaa käytännössä heräämistä joka toinen tunti. Tuntuu paljolta, kun ehdin jo tottua niihin yhden tai korkeintaan kahden syötön öihin, jolloin ei muita heräämisiä ollut ollenkaan. Eilen otin iltapuuron takaisin, eikä sillä ollut vaikutusta suuntaan eikä toiseen. Ensi yönä ajateltiin kokeilla, että nukutaan itse eri huoneessa ja katsotaan, miten se vaikuttaa. Justus nimittäin nukkuu tosi hyvin koko sen ajan, kun me vielä valvotaan. Ollaan mietitty, että johtuuko se siitä, että toisaalta meidän kääntyilyt ei häiritse häntä ja toisaalta me ei kuulla Justuksen kaikkia ähinöitä ja pyörimisiä.

Liikkumisen iloa on täälläkin koettu, Justus nimittäin pääsee vihdoin myös eteenpäin. Tyyli on aika omaperäinen, välillä vetää vain käsillä, välillä laittaa jalat koukkuun ja ponkaisee, sitten käy vähän konttausasennossa heilumassa jne. Tänään luin lattialla lehteä ja ajattelin, että kylläpä poika leikkiikin tyytyväisenä vieressä leluillaan. Käännyin katsomaan, eikä poju millään leluilla leikkinyt, eikä varsinkaan lähellä : ) ... oli tutkimassa CD-telinettä n. 4 metrin päässä... Eli nyt pitää ihan tosissaan alkaa miettiä, mitä kaikkea pitää siirtää korkeammalle säilöön.

Ai niin, Justus kiittää kaikkia puolivuotisonnitteluista! Justus sai omalta vaariltaan eli minun isältä lahjaksi Brion mäyräkoiran, sen joka on ollut olemassa jo silloin kun minä olen ollut pieni. Pitää vaan vähän varoa, ettei anna sitä syötäväksi, kun se on vähän isommille lapsille tarkoitettu, muistaakseni 1+. Mutta hupia riittää siinäkin, kun saa katsella, kun äiti vetää sitä. Ja kaikkein hauskinta on, kun se törmää Justuksen jalkaan ja äiti sanoo 'oho' =D

Aurinkoista viikon alkua kaikille! M & J

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MamajaJustus, tsemppiä ens yön kokeiluun! toivottavasti Justus nukkuu hyvin.. Ja onnittelut eteenpäin pääsystä =)

Mä en yllättäen jaksa taaskaan tehdä mitään nyt kun sain Eetun sänkyyn. Voisin kai mäkin jo paljastaa tän mun pitkään jatkuneen väsymyksen syyn, eli raskaana olen minäkin. Tänään olis menkkojen mukaan rv9+0 mut varhaisultran mukaan vasta 8+2. Eli keskenmenon vaara on vielä olemassa. Pahoinvointi on ollut aika kamalaa. Paino ei oo kyllä päässyt kuin laskemaan, sen verran huono ruokahalu on ollut. Yököttää melkein kaikki ruokaan liittyvä ja Eetun ruuat ne vasta haiseekin =/ eli aikamoisia tuskapäiviä on täällä välillä eletty, toisinaan taas ollut parempia päiviä. Np-ultra on 30.9 eli siihen asti pitäis vielä jännittää meneekö nää alkuviikot hyvin..?

halauksia ihan kaikille ihanille enska-kamuille!!!

hermione ja Eetu 11,5kk sekä pieni masuasukki

Vierailija
4/47 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana salaisuus sielläkin -toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja olo paranisi pian. Itsellä ei ole kokemusta raskausajan pahoinvoinnista tai väsymyksestä, mutta ei kuulosta herkulta. Pikkukakkosen kohdalla kun se lepääminenkään ei taida olla niin yksinkertainen asia. Madallat vaan nyt rimaa ja jätät ne vähemmän välttämättömät duunit tekemättä.

Yksis: Kiva kuulla, että teillä yöt rauhoittui ja ilmeisesti levottomuuden aiheuttajakin tuli bongattua. En ymmärrä miksi valtaosa neuvolan terkkareista edelleen suosittelee aloittamaan kiinteät perunalla ("halpaa, miedon makuista, helppo laittaa" ), vaikka aika usein se niitä vatsavaivoja ainakin alkuun aiheuttaa. Edelleen siunailen tuota Mian pituuskasvua... siinä on saatu vastinetta syödylle maidolle koko rahan edestä :) Ja kasvu on tulevaisuudessakin turvattu, kun pakastinta on sielläkin täytetty urakalla.

Mama: Hienoa, että reissu meni (taas) hyvin, vaikkakin ikä alkaa jo painaa Justuksen isovaarilla. Vanheneminenhan on väistämätöntä, mutta toki sitä toivoo, että omat isovanhemmat ja vanhemmat pysyisivät mahdollisimman pitkään kunnossa niin fyysisesti kuin henkisestikin. Manducakin on jo sisäänajettu ja hyväksi havaittu, hienoa. Vai tykkäsi teillä molemmat pojat pulikoinnista :) Ehkä vauvauinnista tuleekin Justuksen ja isin oma juttu vai maltatkohan itse pysytellä pois altaasta... Ja onnittelut tietysti Justukselle liikkeellelähdöstä! Tsemppiä vielä tulevaan yöhön (ehkä jo alkanutkin), toivottavasti eri huoneissa nukkuminen auttaisi.

Meille ei ihmeitä: hyvin on nukuttu niin yöllä kuin päivälläkin. Eilen tosin nukkumaanmeno venyi melkein ysiin, kun käytiin Sannin kanssa morjestamassa mummoa ja ukkia. Vastahan sitä edellisenä päivänä nähtiin, mutta kun kyseessä on eka lapsenlapsi, niin liian usein ei voi kuulemma tavata... Dajm taisi olla muikunystävä: saatiin mukaan paitsi puolukoita ja kanttarelleja myös ukin savustamia muikkuja, oli kyllä hyvää!

Tänään käytiin vauvajumpassa, ja kivaa oli taas. Sannissa on ollut taas vähän nudistin virkaa eli käännytään vasta kuin vaatteet ja vaippa on heitetty pois. Kovasti yrittää punnertaa liikkeelle, mutta muu kuin akselinsa ympäri kihnuttaminen ei vielä onnistu. Eipä kyllä olisi kiirekään kummemmin liikkeelle.

Minäkin pakastin eilen pokepea eli höyrytettyä ja soseutettua porkkanaa, kesäkurpitsaa ja perunaa. Pakastin alkaa olla ihan täynnä syksyn satoa ja Sannin ruokia, joten pian joudumme hankkimaan pienen kakkospakastimen, tuonne kun ei jäätelöpakettiakaan saa enää sullottua. Kahden viikon kuluttua Sanni täyttääkin 4 kk ja sen kunniaksi ajattelin aloittaa soseiden maistelun.

Turvaistuimistakin oli keskustelua. Minuakin kiinnostaisi niiden isompien enskojen kokemukset, joilla kaukalo on jo vaihtunut uuteen istuimeen. Mies haluaisi Isofix-kiinnitteisen, mutta selkä menosuuntaan matkaavia istuimia ei montaa taida markkinoilla olla. Ja ne on sitten sellaisia, ettei istuinta voi kääntää eli uuden istuimen hankinta on taas edessä parin vuoden kuluttua.

Mites pk-seudun treffit sujui? Ehkä mekin uskaltaudumme paikalle vähän myöhemmin syksyllä. Ketkäs pienempien enskojen mammoista asusteli pk-seudulla? Dese ainakin ja olikohan hapö kans?

Vilkutukset ja hyvät (ja rauhalliset) yöt kaikille ihanille enskoille o/

t.helli&Sanni 3,5kk

Vierailija
5/47 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle suuren suuret onnittelut pikkuisesta masukista:) Tosi ihana uutinen.

Hellikki: Wautsi ku siellä onkin paljon jo sapuskaa odottamassa pientä syöpöttelijää. Mäkin oon välillä harkinnu toista pakastinta=)

Mama: Onnittelut Justukselle eteenpäinmenon taidosta:)

Meille kuuluu taas vähän ikävää kun Leevi joutui sairaalaan hengitysongelmien takia:( Eilen kävivät miehen kanssa polilla ja lääkäri sanoi että ottavat seurantaan, koska tämä tuli niin nopeasti sen viime kertaisen jälkeen. Nyt tutkitaan ainakin joku perinnöllinen astma juttu verikokeilla ja kai ne jotain allergiatestejäkin ottaa et ei olis noille meiän koiruuksille allerginen. Pitäkäähän peukut pystyssä että ei ole. Mulla sydän särkyy jos joudun niistä luopumaan:(

No jos jotain ilostakin tähän loppuun. Leeville puhkes tänään eka hammas:) Illan jatkoja enskoille:)

Terkuin hieman huolestunut Butterfly & Lauri ja Leevi

Vierailija
6/47 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tosi pikaisesti toivottamaan oikein kovasti onnea Odottelijalle ja Hermionelle!! Ihania uutisia! :) Toivottavasti kaikki sujuu niin kuin kuuluukin! Mulla tossa aikasemmin alkanut vauvakuume pahenee päivä päivältä... Vajaan vuoden päästä (häiden jälkeen) olis tarkoitus antaa tulla, toivottavasti tuleekin.

Oon siis käyny lukemassa teidän kuulumisia, vaikka hiljaiseloa oonkin viettäny.

Näistä aasinsilta pino-aiheeseen: millä saataisiin pidettyä porukka kasassa vaikka on näin "sekalaista seurakuntaa" kun on vauvoja, pieniä vauvoja, taaperoita, odottajia ja tulevia tonskia?? Olis niin paljon helpompaa lukea kuulumisia yhdestä pinosta. Mäkin juuri oppinut teitä tuntemaan niin olis kovin tylsää alkaa taas uusia ihmisiä opiskeleen... Jos tässä itekin tonskaileen pääsee niin olis odotusaikana tuttuja palstalla. Mitäpä ootte mieltä? Tosta taapero-asiastahan jo puhuttiin, mutta mites just esim. tonskailevat?

Pia ja nuha-Pötkö 8 kk+

Vierailija
7/47 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia uutisia täällä! Hermione, sylin täydeltä onnea masuasukista!!! Wau, toi tuli kyllä ihan puskista!

Tuntuupas nyt kaikki omat kirjoitukset ihan tylsiltä. Kiitokset kuitenkin kivasta treffiseurasta kaikille! Oli mukava tavata vanhoja tuttuja ja Sara-Maria uutuutena. Järkätäänhän taas lokakuulle uudet treffit! Helli ja muutkin vaan rohkeasti mukaan, mäkin olin ekoilla treffeillä kun Sienna oli alle 2kk.

Butterflylle lohtuhali, kurjaa kun pieni sairastaa. Pidetään tosiaan peukkuja, ettei johdu koirista.

Eipä taida olla paljon uutta kerrottavaa, aika samaa arkista rataa tämä elämä kulkee. Harmittaa kun on niin kurjat ilmat, ei oikein puistossa viitsisi olla sateella ja kotona iskee kitinämonsteri aika äkkiä. Lauantaina meillä oli kaveri kolmen lapsensa kanssa ja laitoin sen heti miesten töihin (se on siis mies), kiinnittämään aiemmin ostamaani liesisuojaa. Sienna on nimittäin ollut hellan nappien kimpussa viime aikoina enkä halua ottaa sitä riskiä, että se polttaa talon kun silmä välttää. Sunnuntaina oltiin sitten niin reippaita, että lähdettiin kaverin luo Espoon perukoille kylään, matka kesti jotain 1h20min suuntaansa. Takaisin tullessa Sienna meinasi nukahtaa bussiin, mutta sain sen pidettyä hereillä ja siten helposti yöunille omaan sänkyyn.

Tänään oli sellaiset taistelut iltapuuron syömisestä että huh, huh. Sienna otti jokaisen lusikallisen ainakin kertaalleen kädellä pois suusta, jolloin palautin sen lusikalla takaisin, syöminen kesti siis tupla-ajan ja ruoka kävi suussa moneen kertaan... Hirveä huuto ja tappelu, joka loppui heti kun puuro oli syöty. En tiedä meneekö väsymyksen piikkiin vai onko puuro nyt jotenkin yök.

Kaksi päivää kun tässä kärvistellään niin torstai-aamuna on sitten lähtö Kreikkaan. Näyttäisi olevan 30 astetta lämmintä siellä, eli kesävaatteita saa taas kaivaa esille. Kivaa!

Jep, siirryn tästä BB:n pariin ja sitä kautta nukkumaan. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Tipu & Sienna 11,5kk+

Vierailija
8/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle suuren suuret onnittelut! Toivottavasti vointi paranee pian, muista laskea rimaa ja tehdä vain sen mikä on ihan ihan pakko :)

Mama, hyvä kuulla että muutkin haroo korviaan ihan "muuten vaan". Mä kun olen Mian korvat tarkistuttanut jo useampaan otteeseen varmuuden vuoksi, eikä siellä koskaan ole mitään ollut. Meidän uus istuin menee selkä menosuuntaan 15kg asti ja kasvot menosuuntaan 30kg asti, ja pituuden puolesta 124,5cm asti. Meilläkin oli alkuun ajatuksena ostaa sellainen, joka käy myös istuinkorokkeena, mutta koska Mia on nyt jo niin pitkä todettiin ettei mitenkään pärjätä kaukalossa 1v asti, mikä taas on noitten istuinten ikäraja täällä... Kivaa, että olet saanut Manducan, helpottaa kummasti elämää ;) Toivottavasti Justuksen yöunet löytyy taas pian ... niin ja vielä puolivuotis onnittelut!

Helli, meidän istuimesta jo Mamalle kirjoittelinkin, mutta tuo Britax Decathlon on siis isofix istuin, mutta en tiedä saako sitä lainkaan Euroopasta. Me haluttiin ihan ehdottomasti isofix ja tuo menee isofix kiinnikkeillä sekä selkä että naama menosuuntaan. Kuulostaa niin ihanalta kaikki nuo herkut joita olet Sannille pakastanut! Meillä kyllä kävi niin että mamman laittama porkkana-maissi-riisi-sose oli Mian mielestä ala-arvoista... saa nähdä heittelenkö nuo jääpalat yksitellen koirankuppiin ;) Me muuten hankittiin arkkupakastin ennen Mian syntymää ja kyllä on ollut kätsää, kun on iso pakkanen autotallissa ja sitten jääkaapin yhteydessä pienempi pakkanen. Millä muuten meinasit aloitella kinteitä? Me lisättiin eilen kaura Mian ruokavalioon... hassua muuten miten suositukset on niin erilaisia, täällä kiinteet pitäis aloittaa riisillä ja edetä siitä kauran ja ohran kautta kasviksiin ja hedelmiin, joten me vähän sekoitellaan näitä suosituksia oman maun mukaan ;)

Butterflylle jaksamisia ja hali, kurjaa että Leevi joutui taas sairaalaan... toivottavasti saatte pian selvyyttä tilanteeseen ja toivottavasti ette joudu luopumaan koirista. Se olis kyllä meilläkin tosi vaikee paikka... Ja ISOT onnittelut Leeville ekasta hampaasta!

Pialle vilkutuksia! Kannatan ajatusta yhdessä pysymisestä... munkin mielestä olis kivaa jos oltais kaikki samassa, enskat ja tonskat ja isot ja pienet!

Tipulle ihanaa lomaa Kreikassa! Mukavaa, että olit saanut apua miestentöihin ;)

Meillä oli täällä äsken kylässä Mian kaveri, jee meidän eka oikea playdeitti ;) ...ja nyt nukutaan päikkäreillä väsymystä pois. Mä en tiedä minne meidän suursyömäri katosi, tai ehkä mun omatekemä pöperö oli niin pahaa et sen takia meni eiliset syömiset ihan pelleilyks... toivottavasti se oli ohimenevää, mutta eilen illalla, mulla oli kuten Tipullakin varsinainen episodi iltapuuroa syödessä ja lopulta puuroa oli ihan kaikkialla (ois muuten varmaan loistava hiusmuotoilutuote). Tänään meni lounas kyllä ihan hyvin ja saa nähdä miten välipalan käy, iltapuuroon suhtaudun nyt vähän varauksella ja saatan lykätä tytön suuhun vellipullon... Huomenna olis taas mammakerho ja iltapäivällä hieroja!

T. Yksis ja Mia

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d93963b2-7df1-11dd-b770-…!

Vierailija
9/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun kaikille kiitos 1-vee onnitteluista.

Koitin jo perjantaina laittaa tekstiä, mutta eihan nää sivut pelittäny taaskaan,eikä maanantainakaan. Nyt voi olla hieman sekavaa kun osa on kirjotettu perjantaina, osa maanantaina ja osa tänään. Kuviakaan en saanu auki, paitsi Laurin ja Leevin kuvan. Harmi. Tosiaan viime viikko meni siivoillessa ja synttäreitä valmistellessa aina kun Neea nukku.

Odottelija:

Suuren suuret onnittelut tonskasta. Hienoa että ultrassa kaikki näytti hyvältä. Eemilillekin onnittelut kävelytaidosta.

Hermione:

Onnea sinnekkin tonskasta, toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Mä aattelinkin, että koska alatte tonskaileen kun oli sillon aikasemmin puhetta, että ehkä nyt syksyllä. Saako kysyä kestikö kauan ennenkun tärppäs?

Tipu:

Lohtu halit unihelvettiin. Täälä ollaan nyt samassa jamassa. Viimeyönä meni illalla ihan nätisti itekseen 20.40 nukkuun. Sit heräs joskus 11.40 aikaan. Vähän älisi ja korjasin tuttia niin nukku takas. Sit heräs joskus 0.50 aikaan ja ei auttanu hyssyttelyt. Suoraa huutoo 50 min, tai no mitä nyt pikku taukoja välillä. Sit nukahti. No 3.40 sama ruletti taas käyntiin, huutoo taas jonkin aikaa...en jaksanu kattoo kauanko, mut vähemmän kun ed. kerralla. 6.15 ilman huutoo ylös. Annoin rintaa ja nukahti siihen, siirsin omaan sänkyyn ja nukku viä 7.30 asti. Huoh. Puhuin just tänään tästä neuvolassa. Anto mulle tassukoulu ohjeet ja sit suositteli kokeileen siirto omaan huoneeseen, kun siitäkin saattaa olla apua. No mä varmaan kokeilen eka tota tassuttelua. Ja alan miettiin lastenhuoneen sisustamista. Vaikka kyllähän sen sängyn voi sinne muutenkin roudata. Mies haluais jo tonskaa kovasti, mut mun jokin aika sitten orastava vauvakuume on kyllä hiipunu olemattomiin. Mä en yksinkertasesti jaksais Neean kanssa siinä alkuraskauden väsymyksessä. Meillä on ainakin tonskan lykkäystä jouluun saakka, ehkä pidemmällekin. Koitahan pärjäillä Siennan kanssa.

Desejo:

Onnittelut Johannekselle uudesta taidosta. Vauvauintiinkin menossa, se on kyllä mukavaa puuhaa. Tuuhan sit kertoon mitä pikkumies piti siitä.

jatkuu.....

Vierailija
10/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm:

Kiitos puurovinkeistä. Joo BB:tä on edelleen tullut seurailtua. On ne kyllä tänä vuonna sinne ihme porukan saanu revittyä. Pätkikselle onnittelut hampaasta. Ei meillä ollu ainakaan puhetta seisomaan "opettamisesta", tosin Neea alko yritään ite nousta pystyyn jo 8 kk iässä.

Heltsy:

Mä ostin meille Jonatanin rukkaset kokoo 0. Eli pienempiä ei oo. Ei tosin olla viä päästy testaan niitä käytännossä, mut muuten vaikuttavat hyviltä. Ovat vedenpitävät, sekä ranteissa on kiristimet, että pysyvät paremmin paikoillaan. Hinta oli 9.90 eur. Imetyksestä. Joo täälä viä tissitelty vaihtelevasti. Nyt alan lopettaan todenteolla. Meillä ollu nyt 2-3 tissittelyä. Alan vähentään nyt, tästä päivästä alkaen niin että vaan aamulla jos herää 6 aikaan (lähinnä tällä ostan itelleni tunnin lisä unta) ja iltatissi. Sit ajattelin jättää ton aamun seuraavaks pois. ehkä loppuviikosta tai ens viikolla. Katotaan nyt miten näiden meidän unipulmien kanssa(vuodatusta tipun kohdassa) käy. Kun ei voi liikaa muutoksia yhdellä kertaa tehä. Koitan kuitenkin saada ton unen kuntoon eka. Meillä oon nyt tarjonnu korviketta ja tavallista maitoo nokkamukista, ja sitä menee sen verran hyvin että uskallan lopettaa. Pulloohan meillä ei huolita. Mulle sanottiin neuvolassa että ennenkun saa meneen 5 dl maitovalmisteita päivässä ei kannata lopettaa imetystä kokonaan jos ei oo pakko.

Yksis:

Menkoista... toisilla ei välttämättä vaikuta imetys siihen alkaako menkat vai ei. Mulla alko 8 viikkoo synnytyksestä vaikka täysimetin. Pari ekaa kiertoo oli sekavat, muuten kierrot olleet suht normaaleja. Mukavalta kuulostaa toi teidän leikkiryhmä.

Butterfly:

Kurjaa että Leevi joutu taas sairaalaan, jaksuja sinne.

Synttärit meni ihan hienosti. Laitan pari kuvaa sit kun tää palvelu toimii taas kunnolla. Neea sai tosiaan nyt sen kävelykärryn. Joka on tietenkin sen mielestä huippu. Laittaa pehmoleluja kyytiin ja työntää sitä. Saatiin myös möhköfantti, mollamaija, nuppipalapeli ja palikka peli. Sit tietenkin Neean tili karttui hieman. Kakkuakin maisteltiin, mutta ei uponnu kun pari lusikallista, hyvä niin, vaikka ois äiti voinu pari lisääkin antaa näin synttäreiden kunniaks. Kävely sujuu jo hienosti. Neea on sen verran varovainen että oikeestaan ei oo ollu kun kaks sellasta vähän isompaa kaatumista.

Eilen oltiin 1 vee neuvolassa. Neidin uudet mitat on nyt 72,4 cm ja 8845g. Oli ottanut oikeen kunnon kasvupyrähdyksen viime mitoista. Rokotekin saatiin. Meillä on nyt ollu aika moisia yöhulinoita. En tiedä johtuuko kävelemisen oppimisesta, hampaista (kaks lisää on tulossa ylös, näkyy jo hieman), vai mistä. Neuvolassa puhuin asista ja suosittelivat siirtämään omaan huoneeseen, saattaa kuulemma auttaa. Lisäks tässä ois nyt sit tarkotus lopella imettäminen pikku hiljaa.

Vilkutuksia kaikille muillekkin, en kerenny kunnolla lukeen tota viime viikon pinoo, joten kommentointikin jäi vähän heikoks.

Joo ja tonskailijat pysykähän täälä pinossa vaan.

Buuffa ja Neea 1vee

Vierailija
11/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu:

Niin korjaus vielä tosta unihelvetistä. Eli toi yö oli su ja ma välinen yö. Viime yön nukku koko yön ihan hyvin. Tosin tais olla sen verran rokotuksesta pipi, että ei jaksanu riehua.Hyvä että sieläkin oli menty nukkuun jo paremmin.

Vierailija
12/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin miljardisti onnea Odottelijalle ja Hermionelle! Aivan ihania uutisia täällä, tonskia tulossa maailmaan! Jaksamista teille väsymyseen, vauhtia riittää varmasti, kun enska-penskat rymistää menemään ja mamma on jo valmiiksi ihan poikki. Kylläpä nostaa itselläkin vauvakuumetta ilmaan :)

Ja kiitos eilisestä treffiseurasta kaikille osallistuneille! Oli kiva tavata uusina Iida-Linnea, tyttönen ja masuasukki, sekä Sara-Maria ja poitsu. Sara-Marialle ja poitsulle myös kiitokset shoppailuseurasta :) Malttoiko poitsu nukkua junassa? Piiperö nukkui koko bussimatkan, heräsi sopivasti vähän ennen kotiin tuloa.

Nyt tulee pelkkää omaa tilitystä, sillä olen ihan pihalla kuulumisistanne. On ollut aikamoinen kiire ja meno päällä viime viikkoina, toivottavasti tämä jossain vaiheessa jo ensi viikolla hellittäisi. Sitten yritän päästä taas normaaliarkeen ja palstailuun mukaan.

Piiperö on alkanut ryömiä :) Menee eteenpäin ihan innoissaan ja yrittää kurkotella jo ylöskin päin. Korvike-show on jätetty nyt taakse, mutta piiperö suostuu vihdoin ottamaan vettä hörpyttämällä. Iso edistys meille tämäkin.

Lisäksi meillä alkoi muskari, ja neiti tuntuu viihtyvän siellä hienosti. yritettiin mahtua myös äiti-vauvajumppaan, mutta ryhmä meni heti täyteen ja jäi harmikseni meillä väliin. Viime aikoina myös nukkuminen on parantunut, vetelee tosi pitkiä unia ilman ruokailua 7-11 tuntia putkeen! En pistä lainkaan pahakseni :) Tuskin tämä taas kauaa kestää, mutta nautin nyt, kun voin.

Myös piiperö oli kuumeessa ja nuhassa muutaman päivän, mutta nyt voi jo paremmin. Toivottavasti nyt säilyi ilman korvatulehduksia. Meilläkin harotaan korvia harvasa päivä, mutta sillä ei liene mitään yhteyttä noihin tulehduksiin. On vaan piiperön tapa, usein rintaa imiessä oikein repii korviaan, on tehnyt sitä ihan pienestä asti.

Oikein mukavia syyspäiviä enskoille ja penskoille! Ja Tipulle ja Siennalle ihanaa Kreikan matkaa!

Gaiole ja piiperö 8kk +

Vierailija
13/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lisää plussauutisia!

HERMIONE:lle siis suuren suuret onnittelut ja turvallista odotusta! Jaksuja oireiden kanssa, muistahan ottaa iisisti ja syö vitamiineja. Laitat vaikka miehen hhakemaan torilta ihania tuoreita marjoja ja vihanneksia :) Ja kiitos pinon avauksesta taas.

Voi että, tässähän alkaa itsekin ihan tulla tonska-ajatuksiin, kun näitä plussa-uutisia satelee :) No, eipä sentään vielä oikeesti kuitenkaan, mieskään ei ihan vielä taida innostua ajatuksesta.

Kiitos muuten kaikille työnhakutsempeistä! En ole kylläkään kauheen aktiivisesti vielä töitä hakemassa, loppuvuodesta sitten kylläkin alan ihan tosissani katsella. Tuo auki oleva paikka vaan olis tosi mielenkiintoinen, mutta hakijoitakin siihen varmasti riittää. Mullahan määräaikainen sopimus entiseen työhön loppui viime vuoden lopulla äitiysloman aikana, enkä itse asiassa ole jatkoa edes kysynyt. Haluaisin vaihtaa hommia, jos mahdollista, mut tuota entistä paikkaa pidän vähän takaporttina...

MAMAJAJUSTUS: Kiva, että löytynyt hyvä kantoreppu. Meillä ei Pätkis tavallisessa rintarepussa viihtynyt yhtään, en tiedä mikä siinä oli. Lainassa siis oli siskoltani, mut jäi ihan käyttämättä meillä. Nyt en enää siinä jaksais edes kantaa. Heh, vai meinaa se Justus lähteä tutkimusretkille? Pätkis rovehtii nykyään joka paikan, mihin vaan käsiksi pääsee! Keittiön alalaatikoista just otettiin vetimet pois ja iso ruukkukukka täytyy varmaan kohta raahata yläkertaan, kun neiti oli eilen multaa tutkimassa aina, kun silmä vältti. Osaa siis nousta nyt polviseisontaan ja taas pääsee astetta korkeemmalle.

HELLIKKI: Kiva, että siellä nukkuminen sujuu. Juu, muikut on kyllä namnam, niin äidin mielestä kuin Pätkiksenkin ;) Vai kanttarelleja saitte? Täällä meilläpäin niitä on vaan aika harvassa, mutta mies metsäretkillään oli viime viikolla sattunut niitä löytämään, ja ai että olikin hyviä! Meillä muuten Pätkiksellä oli myös silloin, kun kääntymistä opetteli, niin just tuo, että nakuna kääntyili paljon paremmin. Oisko se jotenkin helpompaa, kun ei ahdista vaippa ja vaatteet?

BUTTERFLY: Voi että siellä on nyt Leevi sairaana taas... Täällä peukut ja isovarpaatkin pystyssä, ettei olis koira-allergiaa. Jaksuja sinne! Onnea kuitenkin hampaasta Leeville! Ja liikkeellekin pojat lähteneet kunnolla, hyvä homma.

PIA_MARIA: Moikat sinne, mietinkin jo, että mihin olet hävinnyt! Miusta olis myös kiva pitää porukka kasassa, joten pitäskö meidän vaan päättää joku palsta, jjossa kaikki pyöritään? Ei minua ainakaan haittaa, jos tulee esim. odotus-ajana siaa, vaikkei just ko. aiheen alla oliskaan. Mitäs muut mieltä?

TIPU: Kiva, että ootte liesisuojan saaneet paikalleen, helpottaa varmaan vähän vahtimista sekin. Mites teillä unet nyt? Wau, kohta pääsette lämpöön, hyvää matkaa!

YKSIS: Vai ei mamman pöperöt maistuneet Mialle, voihan nenä! Miuta vähän närästi myös, kun sillon kun lihoja aloteltiin Pätkikselle, niin oikein keittelin ja soseutin naudanlihaa pakkaseen ja sitä sitten tarjosin Pätkikselle, niin neiti vaan irvisteli. Syötiinkin sitten pitkään purkkiliharuokia ihan suosiolla ja nyt kokeilin vähän aikaa sitten uudelleen jauhelihaa itse keitettynä, niin hyvin maistui.

BUUFFA: Sielläkin yöhulinoita, jaksuja. Juu, BB:n porukka on kyllä jostain ihan toisesta maailmasta, aikamoista sakkia. Hienoja lahjoja on Neea saanut ja söpöltä kuulostaa tuo kärryn työntely pehmot kyydissä :) Ja kiva, että kasvuakin tullut mukavasti.

GAIOLE: Piiperölle ryömintä-onnittelut!

Sitä piti kysellä, että miten teillä hampaiden harjaus sujuu? Pätkis alkuun antoi harjata hampaat ihan kivasti ja sen jälkeen annoin aina harjan itse suussa pyöriteltäväksi. Nyt on sitten mennyt siihen, ettei äiti saakaan enää harjata, vaan Pätkiksen pitäs saada harja heti omaan käteen! Mitenkähän tuossa pitäs tehdä: kieltääkö ottamasta heti harjaa vai antaa itse mesoa sen harjan kanssa? Alkaako inhota koko harjausta, jos kieltää?

Pätkis tosiaan nyt (kuten Mamalle jo kirjoitinkin) on alkanut nyt nousta itse polviseisontaan eli ylettyy nyt taas vähän korkeammalle, vahtia saa koko ajan. Ja

konttausasentoa hakee kovasti, pari askelta meneekin siinä eteenpäin, mut sit lössähtää masulleen. Meillä nuo innokkaimmat liikuntahetket vaan alkaa aina siinä 19-20 aikaan illalla, kun kohta jo pitäs ruveta yöpuulle.

Dajm + Pätkis 9 kk (tuli sunnuntaina täyteen)

Vierailija
14/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa vietävästi. Kuulin tänään puistossa, että meidän alueella on toiminut useitakin neuvolan äitiryhmiä sinä aikana kun Sienna on ollut olemassa, mutta että mun neuvolantäti (nyt jo eläkkeellä) ei vaan vaivautunut kertomaan niistä... Olisin siis koko ajan voinut osallistua mukavaan vertaistoimintaan jos olisin vaan tiennyt sen olemassaolosta. Erityisesti harmittaa kun ajattelen aikoja, jolloin Siennaa oli tosi rankkaa viihdyttää eikä oikein puistoonkaan voitu vielä mennä. Edes silloin tällöin olisi ollut kiva tavata muita samassa tilanteessa olevia.

Oh well. Kuulin, että samainen neuvolantäti ei ole boikotoinut vain minua vaan myös muitakin. Oli kyllä muuten ihan kiva täti. Se jäi eläkkeelle tammikuussa ja sen seuraaja ehti olla meillä muutaman kerran. Eilen kun soitin sille varatakseni Siennalle 1-v neuvolan niin sieltä vastasikin joku ihan muu ja kertoi, että edeltäjä vaihtoi työpaikkaa elokuussa. Meillä on siis taas uusi täti, nyt meni nimikin ohi kun olin niin hämmästynyt.

Yksis: joo, puuroa on varmaan ennen vanhaan käytetty liisterinä tai jotain, sen verran hyvin pitää ei-toivotut esineet yhdessä (esim. hiukset ja päänahan). Ihana aurinkoinen kuva Miasta!

Buuffa: voi ei, teilläkin hulinoidaan! Kamalasti jaksuja, toivottavasti se on joku ihan nopeasti ohimenevä vaihe. Meillä meni taas monta yötä ilman herätyksiä, mutta viime yönä Sienna heräsi kahdelta ja kesti 40min saada se taas nukkumaan. Se makasi ihan rauhallisesti sängyssä ja taisi välillä nukkuakin, mutta aina kun hiippailin mielestäni hiirenhiljaa pois sen huoneesta, tyttö ponnahti pystyyn. Sanomattakin selvää, että itsellä kesti vaikka kuinka kauan päästä taas uneen. Tuli silloin yöllä mieleen, että kun Sienna paukutteli aika paljon, niin valvottikohan sitä se maito, johon iltapuuron tein ekaa kertaa (vajaa desi maitoa ja reilu desi vettä). Tosi hienosti Neea on kasvanut, ottanut Siennaa ihan urakalla kiinni ainakin pituudessa (luulisin, meillä ei ole vielä ollut neuvolaa).

Gaiolelle kiitokset matkatoivotuksista. Piiperö on sitten niin ihana pikku otus, oli ihana sylitellä sitä eikä yhtään vierastanut.

Dajm: mä olen ratkaissut hammasharjan nappamisongelman siten, että annan Siennalle omaan käteen yhden harjan ja pesen samalla toisella. Se ei yritäkään tunkea sitä omassa kädessä olevaa harjaa suuhun, vaan pitää sitä vaan ihan tyytyväisenä kädessä eikä yritä napata varsinaista pesuharjaa. Kokeilepa toimisiko teilläkin.

Enköhän vielä huomenna ehdi piipahtaa täällä ennen reissuun lähtöä. Meillä on aamulla perhekahvila ja iltapäivä menee varmaan pakkaillessa, ellen sitten tee sitä jo tänään.

Tipu & Sienna viikon päästä 1v

Vierailija
15/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää että meinasin jo jossain vaiheessa kysästä että noinko olis. : ) Kun kuulosti väsymys niin tutulle. Tsemppiä saamattomiin päiviin.

Mulla alkaa olla voiton puolella. Vaikka vieläki on päiviä ettei mitään saa aikaseks.

Suosittelen kokeilemaan multitabs raskaus monivitamiinia ja kalaöljykapseleita. Mulla ne on auttanu molemmissa raskauksissa väsymykseen ja etovaan oloon. Kunhan muistaa aamusta ottaa ja säännöllisesti.

Ja kovasti tarrasukkia matkaan mukaan!

Oli niin ihana uutinen et oli pakko heti onnitella ja jäi loppu pino lukematta. Joten palaan nyt sen pariin...

Odottelija ja Eemil

Vierailija
16/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan tulin onnittelemaan Odottelijaa ja Hermionea! Mahtavia uutisia kerrassaan. Kovasti jaksamista alkuraskauden väsymykseen ja pahoinvointiin.

Kiitokset treffailijoille eilisestä tapaamisesta, oli mukava nähdä. Tipulle hyvää Kreikan matkaa taisi jäädä toivottamatta, joten nyt jälkijunassa sekin!

Me oltiin aamupäivä liikenteessä, kävin terveyskeskuksessa verikokeessa ja kaikki laboratorion tätit oli ihan myytyjä Kallen flirttiin :) Kävin sit vielä kirjastossa ja syötiin samalla reissulla. Kiva oli olla liikenteessä, kun puistoon ei tällaisella sadesäällä olisi jaksanut mennä. Iltapäivä saadaan sitten toivottavasti kulumaan sisälläkin. Huomenna mulla on työpäivä, ja anoppi tulee hoitamaan Kallea. Onneksi on luvattu kivaa ilmaa, pääsevät puistoon.

Ei tänne muuta, ja en yhtään muista mitä piti kommentoida kun pikaisesti luin pinon. Toisella kertaa taas sitten!

Bianco + Kalle

Vierailija
17/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nähä jäikö mitään päähän...

BUTTERFLYN Leevi taas sairaalassa, voi poloa. Toivottavasti ei johdu koirista mutta selviäis kuitenkin syy ja alkais helpottamaan.

Onnea hampaasta!

TIPULLE ihanaa matkaa, nauti lämmöstä meidän muidenki puolesta! Mulla on niin kauhee matkakuume mut ku ei noista miehen töistä taas tiedä niin ei voida mitään varata.

Kurja et neuvolantäti oli ollu noin hömelö eikä ollu teille kertonu kokoontumisista.

MAMA oli saanu uuden repun. : ) Kiva että on osottautunu hyväks hankinnaks.

SANNILLA nudistin vikaa. : ) Se on hyvä harjotella kääntymistä ilman häiritseviä vaatteita.

NEAN synttärit oli menny hyvin. Kiva kuulla. Ja kivoja lahjoja oli tullu.

Mäkin jo mietin että missäs PIA-MARIA luuraa. Kiva kuulla teistäkin taas. Mitenkäs anoppilassa sujuu?

GAIOLEN Piiperölle onnittelut ryömimistaidosta! Siitä se lähtee. : )

HERMIONELLE vielä, mulla oli varsinki ihan alkuun sama homma noitten soseitten suhteen, ne haisi niin pahalle!! Varsinki pakastimessa olleet joissa porkkanaa. Hyi yök. No nykyään pystyn jo niitäki syöttämään. Tsempitykset vielä tukaliin päiviin!! Nukut vaan mahdollisimman paljon. Niin mäki olen tehny, ja kämppä on ollu sen näkönen... : )

Nyt lyö mulla pää ihan tyhjää enkä millään muista enempää. Heipat kaikille muillekkin!!

Meille ei kummempaa, kiitos kaikille kyselijöille mulla olo alkaa olemaan jo ihan hyvä. Vieläki tulee saamattomia päiviä milloin vois vaan nukkua. Mut alun etominen ja väsymys on kuitenki jo helpottanu. Aika lailla samaa rataa on menny tähän asti mitä Eemilin kanssa.

Eemil laajentaa äänivarastoaan jatkuvasti ja touhuaa vallan mahdottomasti. On alkanu myös silloin tällöin harjottelemaan tuetta seisomista, eli päästää kädet irti seistä tönöttää hetken ja pyllähtää istumaan.

Mutta nyt tarttee saada jotain murkinaa.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille.

Odottelija, Eemil 8kk + masukki 11+6

Vierailija
18/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ekana tooosi isot onnitteluhalaukset Hermionelle!!! Jaksuja sinne väsymykseen ja koko odotukseen kaikkea hyvää. Hieno homma todellakin. Nyt kun näitä plussauutisia täältä putkahtelee niin välillä tulee itsellekin sellanen olo että josko pitäisikin miettiä uusiksi omat "suunnitelmat". No ei vaiskaaan, ei onneksi vauvakuume vaivaa vielä.

Kiia on nyt ollut muutaman päivän pienessä nuhassa taas. Toissa yönä jouduin käymään varmaan tunnin välein laittaan tuttia kunnes aamuyöstä tajusin laittaa nasolintipat nenään ja sitten nukuttiinkin loppuyö hyvin. Eilen laitoin illalla jo heti ja taas nukuttiin koko yö. Aamulla mietin lähdetäänkö ulos ollenkaan mutta kun kauppaan piti mennä joka tapauksessa niin mentiin sitten puistoonkin. Ja kuumetta ei kuitenkaan ollut eikä muutenkaan kipeän oloinen yhtään.

Mulla on sata ja yks hommaa tekemättä joten nyt tulee vaan nopeet ja lyhyet kommentit jotta ehdin ne tekeen ennen kun Kiia herää. Tuosta pinon pystyssä pitämisestä jatkossa oon samaa mieltä että jollain nimellä voitaisiin kyllä jatkossakin olla kaikki yhdessä, isot ja pienet ja tonskailijatkit kun nyt alkaa pikkuhiljaa tunteenkin jo vähän teitä. MInkä otsikon alle sitten päädytäänkin niin ei väliä.

Tipulle ja perheelle oikein hyvää matkaa, pikkasen(!) oon kateellinen kyllä. Kauhee matkakuume jyllää. Olipa muuten pikkasen ärsyttävä tuo teidän vanhan neuvolatädin temppu, oliko sitten dementia jo tullut vaiko eläkepäivät jo mielessä kun ei jakanut tuollaista infoa, tosi harmi juttu. Niin ja kiitos taannoisista imetyskommenteista myöskin.

Butterfly: halaus ja voimia sinne kun taas oot joutunut Leevin jättään sairaalaan:( Leeville vielä onnittelut ekasta hampaasta.

Dajm: meillä samaisia hampaiden harjaus pulmia kun siellä, tuo Tipun idea vois olla ihan toimiva. Kyselit tuosta meidän kerhoilusta, se on seurakunnan perhekerho, tosin siellä ei isiä taida vielä koskaan ollut:)

Gaiole: onnittelut Piiperölle uudesta taidosta ja hyvät yöt jatkukoon siellä myös.

Buuffa: kiva että synttärit meni hienosti. Ja kiitoksia imetyskommenteista. Jaa että 5dl pitäis mennä maitovalmisteita päivässä. Mitähän meillä menis nyt... ehkä 2,5dl ja tissittely päälle. Lehmänmaitoa on nyt perjantaista maisteltu, mutta päivän kokonaissaldo jää kyllä johonkin puoleen desiin. Tsemppiä sinne yöhulinoihin, toivottavasti jo taaksejäänyttä elämää siellä.

Heipat ja heilutukset vielä hellikki, yksis, odottelija, mamajajustus ja muutkin!

heltsy ja kiia 11kk

Vierailija
19/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä kertaa sais enemmän tekstiä aikaan... Joo olen tosiaan joka päivä käyny lukemassa teidän kuulumisia, mutta jostain syystä en oo saanu aikaseks kirjotella mitään. Ei oo vaan runosuoni pulpunnut tai jotain... Voi hitsi kun oon tohkeissani noista vauva-uutisista! Huisia! :) HERMIONEn uutisia ehkä jo vähän odottelinkin, oon käyny välillä lukemassa tuolla vauvakuumeilu puolella ja bongasin sun nimimerkin kerran sieltä. :) Kommentointi jää tällä kertaa vähemmälle, koska en enää muista kelle on tapahtunu mitäkin. Uusia taitoja, mittoja, kuukausia ja hampaita on ilmestynyt useammallekin enskapenskalle, onnea kaikille! Erityisesti BUUFFAn Neealle hirmuisesti onnea 1-vuotis synttäreiden johdosta!!

Mä oon alkanu himoita tota MAMAan mainitsemaa Manducaa... Esittelin jo miehelle netistä sen ja sanoin että meijän seuraavalle vauvalle (toivottavasti sellainen tulee!) ostetaan sitten tollainen. Meillä oli pötköllä mun siskolta lainattu rintareppu ja se oli pötkön mielestä ehkä maailman paras paikka. Mieskin käytti sitä aika paljon. Mutta vaikuttaahan toi Manduca paljon paremmalta! Meistä ei kumpikaan (varsinkaan mies) oikein oo syttyny niihin kantoliinoihin niin toi olis just täydellinen.

Turvaistuimista oli puhetta, mä en oo vieläkään ostanu sellasta. Vaihtoehtoina olis Graco cosmic comfort, Britax multi-tech ja HTS besafe izi combi. Etenkin noi kaks viimestä vaikuttaa tosi hyviltä mun silmään. Ens viikolla olis tarkotus mennä jompikumpi hakemaan. Pötkö painaa alle 7,5 kg ja noissa istuimissa lukee alkaen 9 kg niin kysyin useammalta myyjältä voinko laittaa pötkön jo tollaseen istuimeen, niin olivat kaikki sitä mieltä että voi hyvin laittaa. Se 9 kg on heidän mielestään lähinnä suuntaa antava ja niissä istuimissa on kuitenkin oltava jotku rajat ettei kukaan nyt ihan tosi pientä vauvaa sellaseen laita. Lapset on kuitenkin niin eri kokosia tossa iässä että se 9 kg ei ole ehdoton.

Korvan haromista on meilläkin harrastettu aina ja varsinkin väsyneenä. Vielä ei silti yhtään korvatulehdusta ollut, onneksi. Pieniä rupia korvalehdissä kylläkin, kiitos pitkien kynsien. :)

DAJM ja YKSIS, ihanaa kun muistitte mut vielä :) Mian kuvia en ole saanu auki pitkään aikaan, ainakin kolme viimeistä kuvaa on jääny harmitukseksi näkemättä.

DAJMin pätkis kuulostaa kehittyvän ihan samaa tahtia kun meijän pötkö! Meilläkin yritetään kontata, mutta ryömimällä pääsee lujempaa niin se on kivempaa. Ja myös polviseisonta on huisia kun ylettyy paljon korkeemmalle. Vähän pötkö yrittää siitä seisomaan nousta ja välillä siinä onnistuukin, mutta aika heilumista on vielä. Hampaiden harjaus menee meillä vielä just niin että äiti ensin, sitten pötkö saa ite syödä harjaa. Yrittää kyllä kovasti ottaa sen heti ite, mutta sanon että odota, äiti ensin. Tiiä sitten alkaako jossain vaiheessa kieltäytyyn tms...

YKSIS, sinäkö kyselit menkoista? Mulla juuri ensimmäiset synnytyksen jälkeiset menkat loppuivat. Ihan tuntuivat normaaleilta. Saas nähdä koska seuraavat alkaa. Pötköllä ikää nyt melkein 8,5 kk ja täysimetyksellä ollu 4,5 kk ikään ja siitä osittaisella kiinteiden ohessa n. 7 kk ikään saakka. Pötkö lopetti itse sillon rintaruokinnan.

BB:tä täälläkin tullu tuijoteltua. Millaisiahan nuo ihmiset on normaalissa elämässä? Ja millaiseksikohan sitä itse muuttuisi jos joutuisi tollaseen paikkaan?

TIPUlle, Siennalle ja miehelle hyvää lomaa!!

BUTTERFLYlle haleja, kyllä teillä nyt sairastellaan. Toivottavasti tilanne paranee pian ja koiruleista ei tarvi luopua. Itse kaksi rakasta koiraa haudanneena todella toivon että saatte pitää koirat "loppuun asti".

Päikkärit kuuluu olevan nyt nukuttu tältä erää, mutta yritänpä taas aktivoitua kirjottamaankin enkä vaan lukemaan. :)

Pia ja Pötkö melkein 8,5 kk ( +kolmas hammas)

Vierailija
20/47 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kirjottanu ton setin jo tossa puolen päivän aikaan, mutta lähettäminen kestikin sitten melko kauan... Kiitos sivuston! Oli näköjään lisää tekstiäkin tullu siinä välissä.

TIPUn Siennalle hirmuisesti 1-vuotis onnitteluja näin etukäteen kun sinne reissuun lähdette. Taidan mäkin koittaa tota tupla-hammasharjaa. Onneks neuvolantäti pääsi eläkkeelle.

ODOTTELIJAkin oli muistanu, kiva! Täälä ollaan joo anoppilassa ja mites sen nyt nätisti muotoilisi että... nooh... sujuu. Päivät on mukavia kun kaikki on töissä eikä oo sillai kotihommia, voi vaan möllöttää sillon kun pötkö on päikkäreillä. Mutta illat on aika hulinaa. Tekis melkein joka ilta lukkiutua vaikka kylppäriin iltapuurolle, -pesulle ja -maidolle. On se vaan NIIN ihana ja ihmeellinen poika että vallan pitää olla liimattuna koko ajan... Mulla hermot paukkuu jotenkin paljon herkemmin kun ennen. Iltoja lukuun ottamatta kaikki muuten ok.

Ens kertaan!

Pia ja Pötkö
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=55cd758b-7e73-11dd-b770-…!