Vapaaehtoinen työttömyys kiinnostaa, mitä tukia minä voisin saada jos jään työttömäksi?
Minulla on oma asunto johon on lainaa enää 20t euroa ja se on ainoa velka mikä minulla on. Säästössä ja sijoituksissa on noin 5000e ja minulla myös on velaton kesämökki jonka arvo on noin 60t euroa.
Jos jäisin vapaaehtoisesti työttömäksi loppu elämäksi niin mitä tukia minä saisin sen jälkeen kun ansiosidonnainen loppuu? Työttömyys kiinnostaa koska palkka on todella surkea työhöni nähden.
M33
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Persu trollaaja, älä viitsi!!
Tyyli on kyllä puhdasta vasemmisto jargonia. Elatus pitäisi saada, mutta sen eteen ei pitäisi joutua mitään tekemään. Vastikkeettomat tuet poistettava välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osallistu työllisyyttä edistäviin toimenpiteisiin kuten työkokeiluun 9 e /päiväpalkalla niin saisit 40 % alennettua toimeentulotukea eli n 250 e kuussa. Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
Ai niin, toki sinun pitäisi ensin myydä omaisuutesi ja käyttää säästösi.
Ansiosidonnaisen saa vaikka olisi miljonääri ja sen jälkeen peruspäivärahan varallisuudesta riippumatta.
Ansiosidonnaisen jälkeen maksettava etuus on työmarkkinatuki, joka toki on suuruudeltaan sama kuin peruspäiväraha.
Oletko koskaan kysynyt työkaverilta onko se ollut vankilassa?
Vierailija kirjoitti:
Ensin olisit ilman mitään rahaa karenssilla jonkin aikaa. Sitten, riippuen tilanteestasi, ehkä saisit hetken ansiosidonnaista tai peruspäivärahaa tyylii 600 nettona kuussa. Asumistukea ei omistusasuntoon saa jatkossa. Toimeentulotukea et saisi ennen kuin kaikki säästöt käytetty ja mökki myyty ja rahat syöty.
Jos pärjäät loppuelämäsi noin 600 eurolla kuussa (sisältäen asuntosi vastikkeet ja ihan kaikki muut kulusi) ja olisit valmis hyppäämään kaikenlaisissa työttömien aktivoinneissa niin ei siinä mitään sitten.
En antaisi tuollaiselle mitään neuvoja.
Joku 500e/kk kaikkiin menoihin asumista myöden. Leipäjonoista voi saada ekstraa
Vierailija kirjoitti:
Eli pärjäisin ihan hyvin. Myisin kaiken pois ja tuhlaisin rahat. Sen jälkeen asuisin vuokralla ja työnhaku velvoite kun on niin haen vain sellaisiin työpaikkoihin joista maksetaan hyvin?
M33
Mitä järkeä olisi noin kituutella.
Miehen työkyvytön sukulainen pärjäsi tulleen ihan hyvin, kunnes tuli vanhuudenvaivat ja sen mukaiset kulut.
Todella surkeaa oli elo tuolloin. Ei riittänyt raha kaikkeen täysin tarpeelliseen. (Ei ollut ylimääräisiä kuluja, kuten vaikka sanomalehteä tms. Silti rahat ei riittänyt, vaikka kaikkituet sai)
"Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että teet nollatuntisopimuksella osa-aikatyötä aina silloin tällöin edes muutaman päivän kuukaudessa. Saisit soviteltua päivärahaa ja muutenkin työkkäri jättää silloin rauhaan. Onnea uudelle stressitömälle elämälle, olet tekemässä oikean ratkaisun ei huonopalkkaista työtä kannata tehdä. "
tossa tulee ongelmaks se, ettei tuu rahaa, ku lyttömällä voveellä, joudut pelaan ihan kaiken rahan kans järjettömästi, koska kela laskee sun rahojas piiitkäään, jos sula on yksittäisä työpäiviä.. joten hirvee rumba laskujen kans + epävarmuus ja kuukausien viiveet maksuissa
Kysy lähimmältä mjustalaiselta vinkkejä.
Et pystyisi maksamaan asuntolainaasi pois, ja säästöjä sinulla on surkean vähän. Työttömänä ja sossun asiakkaana eläminen on paljon, paljon orjuuttavampaa kuin työssä käyminen. Kyttäävät tiliotteita, vaativat työhakemuksia, ja sinun pitää muistaa täyttää ja lähettää tukihakemukset ajallaan. Saattavat soittaa sinulle juuri kun makaat krapulassa.
Tulet olemaan jatkuvasti persaukinen seuraavat 50 vuotta, koska eläkettäkään ei kerry.
Nää on varattu sellasille superloosereille jotka ei mihinkään normaalliin kykene, ei näihin laiteta normaaleja viemään paikkoja luusereilta.