Voisko ne helteet jo loppua??
Kommentit (31)
Nyt on niin leppoisaa tämä eläkkeellä olo. Tosin minulla on kesätöitä. Kieltämättä sitä miettii jos jaksaisi olla tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Otan nämä helteet mieluiten nyt heti alkukesästä, kun ilma on vielä kuivaa. Heinä-elokuussa ilmankosteus on yleensä suuri, ja helteet tuntuvat silloin todella tukalilta. Helteet eivät kuitenkaan jatku koko kesää. Ehkä tässä vielä pari viikkoa on helteistä, mutta sitten viilenee.
"Otan nämä helteet mieluiten nyt heti alkukesästä, kun ilma on vielä kuivaa. Heinä-elokuussa ilmankosteus on yleensä suuri, ja helteet tuntuvat silloin todella tukalilta"
Tämä juuri. Ja nyt öisin on vielä viileää. Mulla oli viime yönä parvekkeen ovi auki ja koti viileni helposti, oli helppoa nukkua. Toukokuun helteet on vielä herkkua siihen verrattuna mitä ne on heinä-elokuussa....mulla ei ole vielä ollut edes tuulettimet päällä kertaakaan.
Helteet on tukalia vain läskeille ja vanhuksille.
Mulle olennaista Suomen kesässä on aina ollut myös raikkaus, sadepäivät, sellainen fresh pohjoisuus. Mutta ilmeisesti on siirrytty välimeren malliin, käristyskupoli 4 kk putkeen.
On joko talvi tai hirmuhelle, muttei mitään siltä väliltä
😱
Vierailija kirjoitti:
Kiva ajella avoautolla ruuhkabussin vieressä kun porukka läkähtyy sinne... :D
Onneksi busseissa on nykyää ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi, koska nyt on KESÄ.
Joskus kesä tarkoitti Suomessa leppeää +21 tai +23 säätä, aurinko paistoi ja kevyt tuuli virkisti ja silloin tällöin tuli lyhyt sadekuuro. Nykyään ei näköjään ole kesä jos ei ole porottava viikkojen helle joka saa luonnon kellastumaan ja ihosyöpätilastot nousuun.
Makaan pirtissä, ei huvita helteet.