Mikähän siinä on että grillaaminen jää aina miesten tehtäväksi?
En nyt varsinaisesti nauti siitä, mutta kyllähän se kaljanjuonnin ohessa menee.
Kommentit (103)
Siksi, että useimmille palstamiehille se on riittävän yksinkertainen homma hoidettavaksi.
Eihän se mitään jää. Seuraavan kerran ilmoitat hyvissä ajoin reippaasti, että minä hoidan kaiken muun, joku muu saa grillata. Sitten tosiaan hoidat kaikki lisukkeet, salaatin, mahdollisesti patonkia, tai leipää, juomat, astiat jne. Jos syötte ulkosalla, niin kannat kaiken pöytään ja järjestät sen, lopuksi kannat kaikki roippeet sisään, tiskaat ja laitat jämäruoat jääkaappiin. Onhan se nyt ymmärrettävää, että grillaaminen on paljon raskaampi työvaihe. Voisit kuitenkin harkita sitäkin, että pyydät jotakuta kantamaan grillattavat valmiiksi sinne grillin läheisyyteen, ja lopuksi voit jättää kaikki työvälineet ja tyhjät pakkaukset ja astiat sinne samaan läjään tyhjien kaljatölkkien viereen. Kyllä joku muu ne korjaa, onhan sinun työsi niin paljon raskaampaa.
Naiset nyt lähtökohtasesti ei osaa tehdä YHTÄÄN MITÄÄN.
Alapeukut todistaa vain että se nainen älähtää, johon totuus kalahtaa :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kalahti jo sinuun, incelli.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet incelli tälle planeetalle vain haittakuormaa.
Kyllä nainenkin voi jos vain on 'pystyvä" nainen. Blaah. Mut monet naiset ei halua grillaa, koska on miesten hommaa.
Mun miehistä yksikään ei ole osannut edes grillata. Hassua kyllä, sehän pitäisi olla se juttu minkä miehet osaavat ja innolla tekevät.
Pojat on poikia. Gourmee keittiössä ollaan aistit avoimina, grilliravintolassa joudutaan lyömään kiveksiä pöytään että saadaan asiakkaita. Täytyy lyödä kädet rasvakeittimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään muuta kiinnosta se käryssä patsastelu
Minä en edes pidä grillillä laitetusta ruoasta, mutta kaikki naiset vaativat kesäisin grillausta. Siis miehen on grillattava tai ei ole mies ensinkään.
No tämä.
Minä ole joskus sanonut miehelle, että minä grillaan, mutta hänelle se ei käy. Ei ole kyse siitä etten osaisi, mutta hän pelkää, että joutuu vastavuoroisesti tekemään jotain mitä minä yleensä teen.
Eilen leikkasin nurmikon. Mies tuli kotiin pojan futispelistä ja näytti nyrpeää naamaa, kun nurmikko olikin leikattu. Hän olisi halunnut tehdä sen. Ehdotin, että leikataan jatkossa vuorotellen, mutta ei ollut hyvä ajatus.
Joskus vuosia sitten ehdotin, että voisin vaihtaa molempien autoihin renkaat. Ei käynyt. Se kun on hänen hommansa. En ole sen jälkeen sitä tarjoutunut tekemään.
Mies on todella kova omimaan hommia, jotka kokee mieleisekseen. Jos pyydän häntä vaikkapa pesemään vessan, hän alkaa luettelemaan kaikki hänelle omasta mielestään kuuluvat hommat ja kysyy marttyyrimaisesti, että pitääkö hänen tehdä kaikki kotityöt.
Itse olisin valmis vaikkapa arpomaan hommat (toinen imuroi, toinen moppaa lattiat jne.) mutta mieheni loukkaantuu ja alkaa äksyilemään, jos kehtaan edes vihjata jotain sellaista.
Siksi meillä mies grillaa.
Meillä mies pihvit grillattuaan ylpeilee, että kerrankin hän teki illallisen!
Hmm, minä kävin kaupassa, pesin ja pilkoin kasvikset, valmistin salaatin, otin lihan ajoissa lämpenemään, laitoin kaikki vadeille, tarjottimelle grillikastikkeet ja -öljyt, kannoin ne grillin ääreen, katoin pöydän..-
Naiset on ihan kiitollisia, että mies edes joskus osallistuu ruoanlaittoon?
Just tämä. Naiset valmistelevat nuo grillattavat ja tekevät kaikki muutkin taustatyöt. Miehet sitten muka valmistavat ruoan kaljaa juoden ja itsekehua täynnä.
Johtuu varmaan siitä ku me äijät ollaan aina niin tohkeissaan touhuumassa sen grillin kanssa. Naiset kun on kivoja ihmisiä, haluaa että meilläkin on mukavia juttuja joiden kanssa voidaan puuhastella. En oikein muuta syytä asialle keksi.
Koska se on se helpoin ja laiskin homma siinä ruuanlaitossa.
Minä grillaan eli olen grillimaisteri ja mieheni on salaatin tekijä. Näin meillä. Käytän brigettigrilliä. Monet naiset ei osaa grillata.
Ei naisilla ole älyä katsoa kypsyykö se liha tai kala koska naisilla on kännykkä kädessä.
Mies haluaa mieluummin grillata kuin valmistaa lisukkeet ja kattaa pöydän 🤷
Grillaus on niitä harvoja kertoja kun mies osallistuu ruuanlaittoon. On se kumma kun naisten pitää tehdä ihan kaikki hommat jotta arki pyörii, mikä miehissä on vikana?